Research Article
BibTex RIS Cite

ÇALIŞANLARIN İŞVEREN MARKASI ALGISININ ÖRGÜTSEL İNOVASYON İKLİMİ VE ÇALIŞAN PERFORMANSI ÜZERİNE ETKİSİ

Year 2021, Volume: 8 Issue: 2, 79 - 101, 30.04.2021

Abstract

Günümüzde ileri teknolojik koşullar ve artan rekabet ortamında firmalar, mevcut müşterilerini korumak ve potansiyel müşterilerini iletişime çekebilmek için bazı stratejik çalışmalar geliştirmektedir. Kurumsal çalışmada amaç, sadık bir tüketici grubu oluşturmaktır. Bu nedenle tüketiciyi özel hissettirecek yöntemleri uygulamaktan kaçınmamaya çalışırlar. Firmalar, geliştirdikleri stratejik yaklaşımları sadece müşteri bazında değil, görevlendirdikleri çalışanlar ve çalışanlar bazında da dikkate alarak hareket etmektedir. Günümüz dünyasında, rekabet gücü ve sürdürülebilir iş başarısı, belirli bir iş planı altında gerçekleşecek gerçeklerdir. Çalışanların yalnızca çok bilgili ve kaliteli bireyler olmadıkları gerçeğinin yanı sıra, kuruluşlarına bağlılık düzeyleri de şirketler için önemlidir. İnovasyon kavramı da örgütsel iklim açısından büyük öneme sahiptir. Tüm bahsedilen faktörlerin çalışan performansına olan etkisi araştırma konusu olmuştur.

References

  • Altunoğlu, A. E., ve Gürel, E. B. B. (2015). Effects of Leader–Member Exchangeand Perceived Organizational Support on Organizational Innovation
  • Armbuster, H., Bikfalvi, A., Kinkel, S., And Lay, G., (2008). Organizational Innovation: The Challenge Of Measuring Non-Technical Innovation in Large- Scale Surveys. Technovation, 28, ss. 644-657.
  • Backhaus, K., Tikoo ,S., (2004). Conceptualizingand Researching Employer Branding, Career Development International, 9 (5), ss. 501-517.
  • Barrow, S., & Mosley, R. (2007). Employer Brand. The Best Of Brand Management–to Workwith Staff. TransFromeng. Brend Rabotodatel Luchshee İz Brend-Menedzhmenta–V RabotuS Kadrami. Per. Sangl. Gruppa Idt, Moscow.
  • Bedarkar M., ve Pandita D., (2014). A Study On The Drivers Of Employee Engagement Impacting Employee Performance, Procedia - Social and BehavioralSciences, 133, ss. 106 – 115.
  • Borman, W. C. ve Motowidlo, S. J., (1997). Task Performance And ContextualPerformance: The Meaning for Personnel Selection Research, Human Performance, 10, ss. 99-109.
  • Chunping, Y. ve Xi, L., (2011), “The Study on Employer Brand Strategy in Private Enterprises From the Perspective of Human Resource Management”, Energy Procedia, (5), ss.2087-2091.
  • Cohen, Allan R., (1992), Effective Behavior in Organizations, Irwin Inc., Usa.
  • Collins, J., (2006), “The Interactive Effects of Recruitment Practicesand Product Awareness on JobSeekers’ Employer Knowledge and Application Behaviors”, Cornell Universty ILR School, DigitalCommons@ILR, http://digitalcommons.ilr.cornell.edu/articles/45 (E.T. 09.10.2015).
  • Daft, R. L., 2012. Understanding the theory and design of organizations. Cengage: South Western.
  • Durna, U., (2002), Yenilik yönetimi, Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Dyer, B., ve Song M. X., (1998). Innovation Strategy and Sanctioned Conflict: A New Edge in
  • Erşangur, C., (2003). İşletmede Çalışanların Performanslarını Artırma ve Performanslarını Değerlendirmede Katılımlı Yönetimin Önemi ve Niğde Sanayi İşletmelerinde Bir Uygulama, Yüksek Lisans Tezi, Niğde: Niğde Üniversitesi.
  • Franca, V., & Pahor, M. (2012). The Strength Of The Employer Brand: Influences And Implications For Recruiting. Journal of Marketing & Management, 3 (1), ss. 78-122.
  • Ghodrati, F., (2018). Örgütsel Bilgi Paylaşımı ve Örgütsel Yenilikçiliğin Örgütsel “İnovasyon İklimine Etkisinin Sağlıkçı Akademisyenler Örnekleminde Araştırılması: İran ve Türkiye Karşılaştırması, Yüksek Lisans Tezi, İstanbul: İstanbul Üniversitesi.
  • Goodman, S. A., & Svyantek, D. J. (1999). Person-organization fit and contextual performance: Do shared values matter? Journal of Vocational Behavior, 55, ss. 254–274
  • Gu, W. – Tang, J., (2004), “Link Between Innovation and Productivity in Canadian Manufacturing Industries”, Econ.Innov. New Techn., (13) 7, ss. 671-686
  • Gümüşlüoğlu, L. ve Ġlsev, A., (2009). Transformational Leadership, Creativity, and Organizational Innovation. Journal of Business Research, 62, ss. 461-473.
  • Grzelak, J., (1988). Conflict and cooperation, in deng, j., menguc, b., benson, j., The impact of human resource management on export performance of Chinese manufacturing enterprises, Thunderbird International Business Review, 45 (4), ss. 409-429.
  • Gürkan, G. Ç., (2013). İnovasyon ve Fikir Kaynağı Olarak Yönlendiren Kullanıcılar. Edirne: Paradigma Akademi Yayınları. Hine, D., Kapeleris, J., (2006), Innovation and Entrepreneurship in Biotechnology, an International Perspective: Concepts, Theories and Cases, Cheltenham: Edward Elgar Publishing.
  • Innovation, Journal of Product Innovation Management, 15 (6), ss. 505-519.
  • Jawahar, I.M. ve Carr D., (2007) “Conscientiousness And Contextual Performance The Compensatory Effects of Perceived Organizational Support And Leader-Member Exchange”, Journal of Managerial Psychology, 22, ss. 330-349.
  • Knox, S., & Freeman, C., (2006). Measuring and managing employer brand image in the service industry. Journal of Marketing Management, 22 (7-8), ss. 695-716.
  • Martın G., (2007). Employer Branding: Time for Some Long And ‘Hard’ Reflections?, Chartered Institute of Personnel and Development, Jully.
  • Martin, R. Edwards, (2009), An Integrative Review of Employer Branding and OB Theory, Personnel Review, 39 (1), ss. 5-23.
  • Ottenbacher, M. C. ve Harrington, R. J., (2010). Strategies For Achieving Success For Innovative Versus Incremental New Services, Journal of Services Marketing, 24 (1), ss. 3-15.
  • Ottosson, S., (2006). Handbook in innovation management. Göteborg: Tervix AB.
  • Ören, K., ve Yüksel, H., (2012). Marka İşveren veya İşveren Markası Kavramı: Bu Kavramın İnsan Kaynakları Yönetimi Bağlamında ve İşçi Devir Hızı Kapsamında Değerlendirilmesi. İş Hukuku ve İktisat Dergisi, 12 (3), ss. 31-52.
  • Sullivan, S.E., (1999), Thechanging Nature of Careers: A Reviewand Research Agenda, Journal of Management, 25 (3), ss. 458.
  • Wang C. L. ve Aahmed P. K., (2004). “The Development and Validation of the Organizational Innovativeness Construct Using Confirmatory Factor Analysis”, Europen Journal of Innovation Management, 7(4), ss.303-313.
  • Wright, P., Ferris, S. P., Sarin, A. and Awasthi, V., (1996). Impact of corporate insider, blockholder, and institutional equity ownership on firm risk taking. Academy of Management Journal, 39(2), ss. 441-458.
  • Papila, J. N., (2019). Örgütsel İklimin Çalışanların Motivasyonlarınave Görev Performanslarına Etkisi: Konaklama İşletmelerinde Bir Araştırma, Yüksek Lisans Tezi, Ankara: Ufuk Üniversitesi.
  • Tortumlu, M., (2016). İş stresi ve örgüt ikliminin çalışan performansı üzerindeki etkisi: İstanbul Avrupa Yakası İlçe Belediyelerde Uygulama, Yüksek Lisans Tezi, İstanbul: Beykent Üniversitesi.
  • Yahşi, Ü., (2014). Gençlik ve Spor Bakanlığı Personelinin Örgüt İklimi Algıları ile Örgütsel Yaratıcılık Düzeyi. (Yüksek Lisans Tezi). Ankara Üniversitesi, Ankara, Türkiye.
  • Yazıcı, S.D., (2019). Algılanan Örgüt İkliminin İşe Yabancılaşma ile İlişkisi (Milli Eğitim Bakanlığı Örneği), Yüksek Lisans Tezi, Ankara: Ankara Üniversitesi.
  • Yılmaz G., Yılmaz, G., (2010) “Personel seçim sürecinde işveren markalama ve örgütsel çekiciliğin önemi” Yönetimde İnsan Kaynakları Çalışmaları, Editor: YELBOĞA Atilla, Ankara, Turhan Kitapevi
  • Yılmaz, H. (2015) Stratejik İnovasyon Yönetimi, Beta Yayınları, İstanbul.
Year 2021, Volume: 8 Issue: 2, 79 - 101, 30.04.2021

Abstract

References

  • Altunoğlu, A. E., ve Gürel, E. B. B. (2015). Effects of Leader–Member Exchangeand Perceived Organizational Support on Organizational Innovation
  • Armbuster, H., Bikfalvi, A., Kinkel, S., And Lay, G., (2008). Organizational Innovation: The Challenge Of Measuring Non-Technical Innovation in Large- Scale Surveys. Technovation, 28, ss. 644-657.
  • Backhaus, K., Tikoo ,S., (2004). Conceptualizingand Researching Employer Branding, Career Development International, 9 (5), ss. 501-517.
  • Barrow, S., & Mosley, R. (2007). Employer Brand. The Best Of Brand Management–to Workwith Staff. TransFromeng. Brend Rabotodatel Luchshee İz Brend-Menedzhmenta–V RabotuS Kadrami. Per. Sangl. Gruppa Idt, Moscow.
  • Bedarkar M., ve Pandita D., (2014). A Study On The Drivers Of Employee Engagement Impacting Employee Performance, Procedia - Social and BehavioralSciences, 133, ss. 106 – 115.
  • Borman, W. C. ve Motowidlo, S. J., (1997). Task Performance And ContextualPerformance: The Meaning for Personnel Selection Research, Human Performance, 10, ss. 99-109.
  • Chunping, Y. ve Xi, L., (2011), “The Study on Employer Brand Strategy in Private Enterprises From the Perspective of Human Resource Management”, Energy Procedia, (5), ss.2087-2091.
  • Cohen, Allan R., (1992), Effective Behavior in Organizations, Irwin Inc., Usa.
  • Collins, J., (2006), “The Interactive Effects of Recruitment Practicesand Product Awareness on JobSeekers’ Employer Knowledge and Application Behaviors”, Cornell Universty ILR School, DigitalCommons@ILR, http://digitalcommons.ilr.cornell.edu/articles/45 (E.T. 09.10.2015).
  • Daft, R. L., 2012. Understanding the theory and design of organizations. Cengage: South Western.
  • Durna, U., (2002), Yenilik yönetimi, Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Dyer, B., ve Song M. X., (1998). Innovation Strategy and Sanctioned Conflict: A New Edge in
  • Erşangur, C., (2003). İşletmede Çalışanların Performanslarını Artırma ve Performanslarını Değerlendirmede Katılımlı Yönetimin Önemi ve Niğde Sanayi İşletmelerinde Bir Uygulama, Yüksek Lisans Tezi, Niğde: Niğde Üniversitesi.
  • Franca, V., & Pahor, M. (2012). The Strength Of The Employer Brand: Influences And Implications For Recruiting. Journal of Marketing & Management, 3 (1), ss. 78-122.
  • Ghodrati, F., (2018). Örgütsel Bilgi Paylaşımı ve Örgütsel Yenilikçiliğin Örgütsel “İnovasyon İklimine Etkisinin Sağlıkçı Akademisyenler Örnekleminde Araştırılması: İran ve Türkiye Karşılaştırması, Yüksek Lisans Tezi, İstanbul: İstanbul Üniversitesi.
  • Goodman, S. A., & Svyantek, D. J. (1999). Person-organization fit and contextual performance: Do shared values matter? Journal of Vocational Behavior, 55, ss. 254–274
  • Gu, W. – Tang, J., (2004), “Link Between Innovation and Productivity in Canadian Manufacturing Industries”, Econ.Innov. New Techn., (13) 7, ss. 671-686
  • Gümüşlüoğlu, L. ve Ġlsev, A., (2009). Transformational Leadership, Creativity, and Organizational Innovation. Journal of Business Research, 62, ss. 461-473.
  • Grzelak, J., (1988). Conflict and cooperation, in deng, j., menguc, b., benson, j., The impact of human resource management on export performance of Chinese manufacturing enterprises, Thunderbird International Business Review, 45 (4), ss. 409-429.
  • Gürkan, G. Ç., (2013). İnovasyon ve Fikir Kaynağı Olarak Yönlendiren Kullanıcılar. Edirne: Paradigma Akademi Yayınları. Hine, D., Kapeleris, J., (2006), Innovation and Entrepreneurship in Biotechnology, an International Perspective: Concepts, Theories and Cases, Cheltenham: Edward Elgar Publishing.
  • Innovation, Journal of Product Innovation Management, 15 (6), ss. 505-519.
  • Jawahar, I.M. ve Carr D., (2007) “Conscientiousness And Contextual Performance The Compensatory Effects of Perceived Organizational Support And Leader-Member Exchange”, Journal of Managerial Psychology, 22, ss. 330-349.
  • Knox, S., & Freeman, C., (2006). Measuring and managing employer brand image in the service industry. Journal of Marketing Management, 22 (7-8), ss. 695-716.
  • Martın G., (2007). Employer Branding: Time for Some Long And ‘Hard’ Reflections?, Chartered Institute of Personnel and Development, Jully.
  • Martin, R. Edwards, (2009), An Integrative Review of Employer Branding and OB Theory, Personnel Review, 39 (1), ss. 5-23.
  • Ottenbacher, M. C. ve Harrington, R. J., (2010). Strategies For Achieving Success For Innovative Versus Incremental New Services, Journal of Services Marketing, 24 (1), ss. 3-15.
  • Ottosson, S., (2006). Handbook in innovation management. Göteborg: Tervix AB.
  • Ören, K., ve Yüksel, H., (2012). Marka İşveren veya İşveren Markası Kavramı: Bu Kavramın İnsan Kaynakları Yönetimi Bağlamında ve İşçi Devir Hızı Kapsamında Değerlendirilmesi. İş Hukuku ve İktisat Dergisi, 12 (3), ss. 31-52.
  • Sullivan, S.E., (1999), Thechanging Nature of Careers: A Reviewand Research Agenda, Journal of Management, 25 (3), ss. 458.
  • Wang C. L. ve Aahmed P. K., (2004). “The Development and Validation of the Organizational Innovativeness Construct Using Confirmatory Factor Analysis”, Europen Journal of Innovation Management, 7(4), ss.303-313.
  • Wright, P., Ferris, S. P., Sarin, A. and Awasthi, V., (1996). Impact of corporate insider, blockholder, and institutional equity ownership on firm risk taking. Academy of Management Journal, 39(2), ss. 441-458.
  • Papila, J. N., (2019). Örgütsel İklimin Çalışanların Motivasyonlarınave Görev Performanslarına Etkisi: Konaklama İşletmelerinde Bir Araştırma, Yüksek Lisans Tezi, Ankara: Ufuk Üniversitesi.
  • Tortumlu, M., (2016). İş stresi ve örgüt ikliminin çalışan performansı üzerindeki etkisi: İstanbul Avrupa Yakası İlçe Belediyelerde Uygulama, Yüksek Lisans Tezi, İstanbul: Beykent Üniversitesi.
  • Yahşi, Ü., (2014). Gençlik ve Spor Bakanlığı Personelinin Örgüt İklimi Algıları ile Örgütsel Yaratıcılık Düzeyi. (Yüksek Lisans Tezi). Ankara Üniversitesi, Ankara, Türkiye.
  • Yazıcı, S.D., (2019). Algılanan Örgüt İkliminin İşe Yabancılaşma ile İlişkisi (Milli Eğitim Bakanlığı Örneği), Yüksek Lisans Tezi, Ankara: Ankara Üniversitesi.
  • Yılmaz G., Yılmaz, G., (2010) “Personel seçim sürecinde işveren markalama ve örgütsel çekiciliğin önemi” Yönetimde İnsan Kaynakları Çalışmaları, Editor: YELBOĞA Atilla, Ankara, Turhan Kitapevi
  • Yılmaz, H. (2015) Stratejik İnovasyon Yönetimi, Beta Yayınları, İstanbul.
There are 37 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Makaleler
Authors

Elif Erdoğan

Zeynep Hatipoğlu 0000-0002-9437-610X

Publication Date April 30, 2021
Published in Issue Year 2021 Volume: 8 Issue: 2

Cite

APA Erdoğan, E., & Hatipoğlu, Z. (2021). ÇALIŞANLARIN İŞVEREN MARKASI ALGISININ ÖRGÜTSEL İNOVASYON İKLİMİ VE ÇALIŞAN PERFORMANSI ÜZERİNE ETKİSİ. Avrasya Sosyal Ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 8(2), 79-101.