BibTex RIS Cite

Lisans Öğrencilerinin Mutluluk ve Dindarlık İlişkisi: Kırıkkale Üniversitesi Örneği

Year 2017, Volume: 8 Issue: 1, 23 - 39, 13.06.2017

Abstract



Din, tartışmasız olarak insanlık
tarihi üzerinde etkili olan ve toplumların gidişatını, yaşam tarzlarını,
kültürlerini etkileyen en önemli olgulardan biridir. Bu nedenle bu olgunun
insanın mutluluğu üzerindeki etkisi akademik çevrelerce de araştırma konusu
yapılmaktadır. Diğer yandan, bu alanda yapılmış mevcut çalışmalar farklı
sonuçlar vermektedir. Bu çalışmanın amacı daha önce başka ülkeler için yapılmış
ölçeklerden faydalanılarak Kırıkkale Üniversitesi İktisadi İdari Bilimler
Fakültesi’nde okuyan öğrencilerin maneviyatları ve mutlulukları arasındaki
ilişkinin incelenmektir. Bu amaçla anket formu oluşturulmuştur. Formda, mutluluğu ölçmede
literatürde sıkça kullanılan ve hazır ölçeklerden olan Oxford Mutluluk Ölçeği
(Oxford Happiness Questionnaire) ve Sahin-Francis İslami Tutum Ölçeği
(Sahin-Francis Scale of Attitude toward Islam) kullanılmıştır. Çalışma
kapsamında 420 öğrenciye anket uygulanmıştır. Bu anketlerin 127’si kontrol
değişkenleri aracılığıyla analiz dışı bırakılmış ve örneklem çapı 293 olarak
belirlenmiştir. Analiz sonuçları ise dindarlık ile mutluluk arasında
istatistiksel olarak bir  ilişkinin
olmadığına işaret etmektedir.




References

  • SAHIN, Abdullah; FRANCIS, Leslie. J. (2002),“Assessing Attitude toward Islam among Muslim Adolescents: thePsychometricProperties of the Sahin-Francis Scale, Muslim Education Quarterly, Cilt : 19, Sayı :4, ss. 35-47.
  • SAHRAIAN, Ali; Gholami, A.; JAVADPOUR, A; Omidvar, B. (2013),“Association between Religiosity and Happiness among AGroup of MuslimUndergraduateStudents”. Journal of ReligionandHealth, Cilt : 52, Sayı : 2, ss. 450-453.
  • SILLICK, W. J.;STEVENS, B. A.; Cathcart, S. (2016),“ReligiosityandHappiness: A Comparisonof theHappinessLevelsbetweentheReligiousandtheNonreligious”,The Journal of Happiness & Well-Being, 2016, Cilt:4, Sayı :1, ss. 115-127.
  • SNOEP, L. (2008),“ReligiousnessandHappiness in Three Nations: A ResearchNote”, Journal of HappinessStudies, Cilt :9, Sayı :2, ss. 207-211.
Year 2017, Volume: 8 Issue: 1, 23 - 39, 13.06.2017

Abstract

References

  • SAHIN, Abdullah; FRANCIS, Leslie. J. (2002),“Assessing Attitude toward Islam among Muslim Adolescents: thePsychometricProperties of the Sahin-Francis Scale, Muslim Education Quarterly, Cilt : 19, Sayı :4, ss. 35-47.
  • SAHRAIAN, Ali; Gholami, A.; JAVADPOUR, A; Omidvar, B. (2013),“Association between Religiosity and Happiness among AGroup of MuslimUndergraduateStudents”. Journal of ReligionandHealth, Cilt : 52, Sayı : 2, ss. 450-453.
  • SILLICK, W. J.;STEVENS, B. A.; Cathcart, S. (2016),“ReligiosityandHappiness: A Comparisonof theHappinessLevelsbetweentheReligiousandtheNonreligious”,The Journal of Happiness & Well-Being, 2016, Cilt:4, Sayı :1, ss. 115-127.
  • SNOEP, L. (2008),“ReligiousnessandHappiness in Three Nations: A ResearchNote”, Journal of HappinessStudies, Cilt :9, Sayı :2, ss. 207-211.
There are 4 citations in total.

Details

Journal Section Makaleler
Authors

Latif Öztürk

İsa Gürkan Meral This is me

Suat Serhat Yılmaz

Publication Date June 13, 2017
Submission Date June 20, 2017
Published in Issue Year 2017 Volume: 8 Issue: 1

Cite

APA Öztürk, L., Meral, İ. G., & Yılmaz, S. S. (2017). Lisans Öğrencilerinin Mutluluk ve Dindarlık İlişkisi: Kırıkkale Üniversitesi Örneği. Akademik Yaklaşımlar Dergisi, 8(1), 23-39.