Research Article
BibTex RIS Cite
Year 2019, Volume: 21 Issue: 2, 417 - 425, 15.08.2019

Abstract

References

  • Aydemir M, Demirci M. K (2005). Son Dönemlerde Yaşanan Krizlerin İşletmeler Üzerindeki Olumlu Etkilerinin Analizi, C.Ü. Sosyal Bilimler Dergisi, 29(1), 65-81.
  • Aytin A (2006). Düzce İli Orman Ürünleri Endüstrisinin Mevcut Durumu, Sorunları ve Çözüm Önerileri, Z.K.Ü. Fen Bilimleri Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, Zonguldak.
  • Aytin A, Sevim Korkut D (2007). Düzce Orman Ürünleri Sanayisinin Sorunları ve Çözüm Önerileri, Düzce Üniversitesi Ormancılık Dergisi, 3(1), 1-17.
  • Bal J, Gundry J (1999). Virtual Teaming in The Automotive Supply Chain Team Performance Management: An International Journal, 5(6), 174-193.
  • Can H (1997). Organizasyon ve Yönetim. Ankara: Siyasal Kitabevi.
  • Can H (2002). Organizasyon ve Yönetim. Gözden Geçirilmiş ve Genişletilmiş 6. Baskı. Ankara: Siyasal Kitabevi.
  • Demirtaş H (2000). Kriz Yönetimi, Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 23(23), 353-373.
  • Düzce Ticaret ve Sanayi Odası (DTSO) Verileri, (2005). Düzce
  • Düzce Ticaret ve Sanayi Odası (DTSO) Verileri, (2016). Düzce
  • Gültekin N, Aba E (2011). Küçük ve Orta Ölçekli İşletmelerde Kriz Yönetimi: Şanlıurfa örneği, Girişimcilik ve Kalkınma Dergisi, 6(2), 205-226.
  • Hum SH, Leow LH (1996). Strategic Manufacturing Effectiveness; An Emprical Study Based on the Hayes-Wheel Wright Framework, International Journal of Operations and Production Managements, 16(4), 4-18.
  • Kalaycı Ş (2009). SPSS Uygulamalı Çok Değişkenli İstatistik Teknikleri, Ankara: Asil Yayın Dağıtım.
  • Kaya S (2009). Kriz Yönetimi ve Ekonomik Krizlerin İşletmeler Üzerindeki Etkileri, İTÜ Fen Bilimleri Enstitüsü, Endüstri Mühendisliği ABD, Yüksek lisans tezi, 191 s. İstanbul.
  • Murat G, Mısırlı K (2005). Küçük ve Orta Ölçekli İşletmelerde Kriz Yönetimi: Çaycuma Örneği, Zonguldak Karaelmas Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 1(1), 1-19.
  • Özdamar K (2002). Paket Programlar ile İstatistiksel Veri Analizi, Eskişehir: Kaan Kitabevi.
  • Peker Ö, Aytürk N, (2000). Etkili Yönetim Becerileri Öğrenilebilir ve Geliştirilebilir, Ankara: Yargı Yayınevi.
  • Seçilmiş C, Sarı Y (2010). Kriz Dönemlerinde Konaklama İşletmelerinin Kriz Yönetimi Uygulamaları Üzerine Bir Araştırma, Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 15(1), 501-520.
  • Sezgin F (2003). Kriz Yönetimi, Kırgızistan Türkiye Manas Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, sayı: 8, 181-195.
  • SPSS Institute Inc., (2003). SPSS Base 12.0 User’s Guide, p.703.
  • Tavşancıl E (2002). Tutumların Ölçülmesi ve SPSS ile Veri Analizi, Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Titiz İ (2003). Kriz Dönemi Yönetsel Kararların Kriz Sonrası İşletme Stratejileri Üzerine Etkileri, Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 8(2), 111-123.
  • Uyan Ö (2016). İşletmelerde Kriz Yönetimi Çalışmaları ve İşletmelerin Kriz Öncesi, Kriz Anı ve Kriz Sonrası Yaptıkları Uygulamalara Yönelik Alan Araştırması, International Conference on Eurasian Economies, Beykent University Publications, (s. 691-700).

Küçük ve Orta Ölçekli İşletmelerde Kriz Yönetimi (Düzce İli Örneği)

Year 2019, Volume: 21 Issue: 2, 417 - 425, 15.08.2019

Abstract

Bu çalışma kapsamında, Düzce ilinde
Orman ürünleri alanında faaliyette bulunan küçük ve orta ölçekli işletmelerde
kriz yönetim sisteminin ne derece uygulandığının araştırılması amaçlanmıştır.
Çalışma evrenini Düzce merkez ve ilçelerinde faaliyette bulunan orman
ürünleri işletmeleri oluşturmaktadır. Çalışmanın yapıldığı dönemde Düzce ilinde
Ticaret ve Sanayi odasına kayıtlı bulunan 43 adet orman ürünleri işletmesine
anket yöntemi ile ulaşılmıştır. İşletmede karar vericiler (yöneticiler) ile
yapılan bu çalışma ile işletmelerin kriz yönetim sistemlerini nasıl
işlettikleri incelenmiş ve kriz yönetimi ile ilgili bilgi düzeyleri
ölçülmüştür. Çalışma sonuçlarına göre katılımcı işletmeler mobilya, levha ve
kereste / parke alanında faaliyette bulunmaktadır.
Çalışma
kapsamındaki işletmelerin %76,3’ünün ihracat yaptığı belirlenmiştir. Çalışma
sonucunda Düzce orman ürünleri sanayisi işletmelerinin
etkili bir kriz yönetim çalışması yapmadıkları ve kriz yönetimi
konusunda yeterli bilgiye sahip olmadıkları belirlenmiştir.

References

  • Aydemir M, Demirci M. K (2005). Son Dönemlerde Yaşanan Krizlerin İşletmeler Üzerindeki Olumlu Etkilerinin Analizi, C.Ü. Sosyal Bilimler Dergisi, 29(1), 65-81.
  • Aytin A (2006). Düzce İli Orman Ürünleri Endüstrisinin Mevcut Durumu, Sorunları ve Çözüm Önerileri, Z.K.Ü. Fen Bilimleri Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, Zonguldak.
  • Aytin A, Sevim Korkut D (2007). Düzce Orman Ürünleri Sanayisinin Sorunları ve Çözüm Önerileri, Düzce Üniversitesi Ormancılık Dergisi, 3(1), 1-17.
  • Bal J, Gundry J (1999). Virtual Teaming in The Automotive Supply Chain Team Performance Management: An International Journal, 5(6), 174-193.
  • Can H (1997). Organizasyon ve Yönetim. Ankara: Siyasal Kitabevi.
  • Can H (2002). Organizasyon ve Yönetim. Gözden Geçirilmiş ve Genişletilmiş 6. Baskı. Ankara: Siyasal Kitabevi.
  • Demirtaş H (2000). Kriz Yönetimi, Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 23(23), 353-373.
  • Düzce Ticaret ve Sanayi Odası (DTSO) Verileri, (2005). Düzce
  • Düzce Ticaret ve Sanayi Odası (DTSO) Verileri, (2016). Düzce
  • Gültekin N, Aba E (2011). Küçük ve Orta Ölçekli İşletmelerde Kriz Yönetimi: Şanlıurfa örneği, Girişimcilik ve Kalkınma Dergisi, 6(2), 205-226.
  • Hum SH, Leow LH (1996). Strategic Manufacturing Effectiveness; An Emprical Study Based on the Hayes-Wheel Wright Framework, International Journal of Operations and Production Managements, 16(4), 4-18.
  • Kalaycı Ş (2009). SPSS Uygulamalı Çok Değişkenli İstatistik Teknikleri, Ankara: Asil Yayın Dağıtım.
  • Kaya S (2009). Kriz Yönetimi ve Ekonomik Krizlerin İşletmeler Üzerindeki Etkileri, İTÜ Fen Bilimleri Enstitüsü, Endüstri Mühendisliği ABD, Yüksek lisans tezi, 191 s. İstanbul.
  • Murat G, Mısırlı K (2005). Küçük ve Orta Ölçekli İşletmelerde Kriz Yönetimi: Çaycuma Örneği, Zonguldak Karaelmas Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 1(1), 1-19.
  • Özdamar K (2002). Paket Programlar ile İstatistiksel Veri Analizi, Eskişehir: Kaan Kitabevi.
  • Peker Ö, Aytürk N, (2000). Etkili Yönetim Becerileri Öğrenilebilir ve Geliştirilebilir, Ankara: Yargı Yayınevi.
  • Seçilmiş C, Sarı Y (2010). Kriz Dönemlerinde Konaklama İşletmelerinin Kriz Yönetimi Uygulamaları Üzerine Bir Araştırma, Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 15(1), 501-520.
  • Sezgin F (2003). Kriz Yönetimi, Kırgızistan Türkiye Manas Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, sayı: 8, 181-195.
  • SPSS Institute Inc., (2003). SPSS Base 12.0 User’s Guide, p.703.
  • Tavşancıl E (2002). Tutumların Ölçülmesi ve SPSS ile Veri Analizi, Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Titiz İ (2003). Kriz Dönemi Yönetsel Kararların Kriz Sonrası İşletme Stratejileri Üzerine Etkileri, Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 8(2), 111-123.
  • Uyan Ö (2016). İşletmelerde Kriz Yönetimi Çalışmaları ve İşletmelerin Kriz Öncesi, Kriz Anı ve Kriz Sonrası Yaptıkları Uygulamalara Yönelik Alan Araştırması, International Conference on Eurasian Economies, Beykent University Publications, (s. 691-700).
There are 22 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Environmentally Sustainable Engineering
Journal Section Wood Machinary, Occupational Safety and Health, Business Administration
Authors

Tarık Gedik 0000-0001-7372-8295

Muhammet Çil 0000-0002-7964-8525

Publication Date August 15, 2019
Published in Issue Year 2019 Volume: 21 Issue: 2

Cite

APA Gedik, T., & Çil, M. (2019). Küçük ve Orta Ölçekli İşletmelerde Kriz Yönetimi (Düzce İli Örneği). Bartın Orman Fakültesi Dergisi, 21(2), 417-425.


Bartin Orman Fakultesi Dergisi Editorship,

Bartin University, Faculty of Forestry, Dean Floor No:106, Agdaci District, 74100 Bartin-Turkey.

Fax: +90 (378) 223 5077, Fax: +90 (378) 223 5062,

E-mail: bofdergi@gmail.com