Bu çalışmada farklı konsantrasyonlarda tungsten (W) kaynağı içeren banyolarda elektrobiriktirme yöntemi ile kaplamalar üretilmiştir. Tungsten kaynağı konsantrasyonu 10, 20 ve 40 g/L’den oluşturulmuştur ve kaplamaların üretiminde kesikli akım yöntemi (PC) tercih edilmiştir. Üretilen kaplamaların yüzey morfolojisi, kaplama kalınlığı, kimyasal analizi taramalı elektron mikroskobu (SEM) ve X-ışını kırınımı (XRD) yöntemi ile karakterize edilmiştir. Mikrosertlik yöntemiyle (Vickers) sertlikleri ölçülmüştür. Son olarak sürtünme katsayısı ve aşınma oranını tespit etmek için aşınma testlerine tabi tutulmuştur. Yapılan çalışmalar sonucunda 20 g/L W kaynağı içeren banyodan elde edilen kaplamanın 859 HV ile en yüksek sertliğe sahip kaplama olduğu görülmüştür. Yine, 20 g/L konsantrasyonlu kaplamada aşınma testi sonrasında en düşük sürtünme katsayısı ve aşınma oranı değerleri görülmüştür.
SAKARYA ÜNİVERSİTESİ BİLİMSEL ARAŞTIRMALAR PROJELER KOORDİNATÖRLÜĞÜ
2019-6-22-257
Bu çalışma, Sakarya Üniversitesi Bilimsel Araştırmalar Projeleri Koordinatörlüğü tarafından desteklenmiştir. (Proje No: 2019-6-22-257)
In this study, coatings were produced at different tungsten (W) sources concentrations in plating baths by the electrodeposition method. The concentration of sodium tungstate was 10, 20, 40 g/L, and the pulse current (PC) method was preferred for prepared of the coatings. The surface morphology, coating thickness, phase analysis of the coatings were characterized by scanning electron microscopy (SEM) and X-ray diffraction (XRD) methods. The hardness of coatings were measured by the microhardness (Vickers) method. Finally, the coatings were subject to wear tests to determine the coefficient of friction and wear rate. As a result of the studies, it was seen that the coating obtained from the sodium tungstate concentration of 20 g/L had the highest hardness with 859 HV. Wear tests also showed that the lowest friction coefficient and wear rate were seen for coating produced at this concentration.
2019-6-22-257
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Engineering |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Project Number | 2019-6-22-257 |
Early Pub Date | January 30, 2022 |
Publication Date | March 31, 2022 |
Published in Issue | Year 2022 Issue: 34 |