Bu çalışmanın genel amacı eğitimdeki diğer tekniklerle birlikte, yaratıcı drama yöntemini etkili bir şekilde kullanarak Sivil Havacılık Kabin Hizmetleri öğrencilerine müfredatta yer alan kişisel yetkinlik ve İngilizce konularının içinde geçen kavramları yaşamın bir parçası olarak sunmak, farkındalıklarını artırmak ve iletişimde rahatlık kazanmalarını sağlamaktır. Çalışmada doğaçlama, yarım kalmış materyaller, tüm grupla doğaçlama, sevgili günlük, pandomim gibi yaratıcı drama teknikleri kullanılmıştır. Yaratıcı drama teknikleri dışında; tüm fiziksel tepki yöntemi, telkin yöntemi, iletişimsel yöntem, işitsel-görsel yöntem, doğal yöntem, beyin fırtınası, soru-cevap, münazara teknikleri; gibi tekniklere de yer verilmiştir. Çalışma grubunda yer alan 16 öğrenci yaratıcı drama ile uygulanan 28 saat ders almışlardır. Her ders sonunda öğrencilerin değerlendirme formlarında belirttiği düşünceler dikkate alındığında ve yetkinlik ile İngilizce ders notları değerlendirildiğinde projenin genel itibarı ile verimli olduğu; yaratıcı drama yöntemiyle, öğrenmenin çok daha etkili olabileceği görülmüştür. Tüm bu ifadeler doğrultusunda, çalışmanın olumlu ve faydalı olacağı kanısına varılmıştır. Bu bağlamda çalışma sonuçlarından hareketle yaratıcı dramanın tüm Meslek Yüksek Okullarında zorunlu ders statüsünde yer almasının eğitim ve öğretime büyük bir katkı sağlayacağı söylenebilir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Computing Applications in Social Sciences and Education |
Journal Section | Konferans Bildirisi |
Authors | |
Early Pub Date | June 29, 2023 |
Publication Date | June 29, 2023 |
Published in Issue | Year 2023 Volume: 7 Issue: 12 |