Research Article
BibTex RIS Cite

KURUM İMAJI AÇISINDAN KURUMSAL İLETİŞİM

Year 2005, Volume: 3 Issue: 2, 45 - 52, 20.03.2005

Abstract



Artan bilgi teknolojileri ve rekabetin getirdiği
şartlar işletmeleri değişim yapmaya itmiştir. Son on yılda kurumların
kendilerini toplumun tüm  kesimlerine
anlatma ve tanıtma gerekliliği her zamankinden daha fazla ön plana çıkmaktadır.
Çünkü  kurumların yaşamlarını uzun süre
devam ettirebilmeleri onları kuşatan, onlarla ilişki içinde olan grupların
beklentilerinin karşılanması ile mümkün olacaktır. Kurumların tüm paydaş
grupları, kurumun iletişim biçiminden etkilenerek o kurum hakkında bir izlenime
sahip olurlar.Bu yolla kurumun tüm paydaşlarının  akıllarında bir imaj oluşturulur. Bu çalışma
kurum imajı açısından kurumsal iletişimi inceler

References

  • 1. Erdoğan İlhan, İşletmelerde Davranış, Beta Basım Yayım Dağıtım A.Ş. İstanbul, 1994
  • 2. Okay Ayla, Kurum Kimliği, Mediacat, Kitap-ları, 2.Baskı, Ankara 2000
  • 3. Sabuncuoğlu Zeyyat – Tüz Melek , Örgütsel Psikoloji, Alfa Basım Yayım Dağıtım Ltd.Şti., Bursa 1998
  • 4. Steidl Peter,-Emery, Gery, Corporate Image an Identity Strategies and Proffessional, Mc Wool Pub, Aust. 1997
  • 5. Akat İtler-Budak Gönül-Budak Gülay, İşletme Yönetimi, Beta Basım Yayım, İstanbul, 1994
  • 6. Jague Al ,The Winning Corporation, Acropolis Books Ltd. Washington D.C. 1987
  • 7. Güzelcik, Ebru, Küreselleşme ve İşletmelerde Değişen Kurum İmajı, Sistem Yayıncılık, İstanbul 1999
  • 8. Koçel, Tamer, İşletme Yöneticiliği (7th baskı). İstanbul: Beta ,1999
  • 9. Steve, Andreas ve Faulkner, Charles (2001), NLP Başarının Yeni Teknolojisi, 1.Baskı, İstanbul: Beyaz Yayınları.
  • 10. Feldman, Robert .S.Understanding Psychology. NY: Mc Graw- Hill 1987
  • 11. Susanne G. Scott “A Stakeholder Approach to Organizational Identity” Academy of Management Review, Vol: 22, Jun 2001
  • 12. Gray G. James, Managing the Corporate Image,Quarum Books,. 1986
  • 13. Sabuncu oğlu Zeyyat, İşletmelerde Halkla İlişkiler, Genişletilmiş 4. Baskı Ezgi Kitapevi, Bursa, Mart 1998
  • 14. John J. Rodwell, - Rene Klenzle- Mark A. Shodur, “The Relationship Among Work-Related Perception Employment Attitudies, and Employment Performance” Human Resources Management, Winter 1998 ,Vol: 37, No:3/4, ss. 277-293
  • 15. Oktay Mahmut, Halkla ilişkiler Mesleğinin İle-tişim Yöntemi ve Araçları, Der Yayınları, 1998
  • 16. Peltekoğlu. A.g.e., ss. 144-145 Peltekoğlu Filiz Balta , “Halkla İlişkiler ve Sosyal Sorumluluk” Marmara İletişim Dergisi , Say.2, Nisan 1993, ss. 144-145
  • 17. Bogner M. Frans, “Dahili İletişim”, Çeviren: Ayla Saruhan, Marmara İletişim Dergisi, Sayı:2, Nisan 1993, ss. 310-311
  • 18. Jefkins Frank, Public Relation, Pıtman Publishing 1992,
  • 19. Mardin Betül, Değerli Dostum, Sanı Matbaa-cılık Ltd. Şti. İstanbul. 1996
  • 20. Barry Ball, Sponsorshıp and You, Kangora Press, Kenthacie, 1993
  • 21. Colin Mc. Donald “Sponsorshıp and the Image of Sponsor” European Journal of Marketing Vol: 25, 1991. ss. 31-46
  • 22. Aydemir Okay, Halkla ilişkiler Aracı Olarak Sponsorluk, İstanbul, Epsilon Yayıncılık, 1998
  • 23. Tenekecioğlu Birol “İşletmelerde Reklam” Dünyada ve Türkiye’de Reklamcılık Reklamın gücü, Derleyen: Ali Atıf Bir, Ankara; Bilgi Yayınevi, 1998
  • 24. Odabaşı Yavuz, Pazarlama İletişimi, Anadolu Üniversitesi İşletme Fakültesi Yayınları. No:1 1995
  • 25. Dawling Graham. “Developing Your Company Image Into a Corporate Offset” Long Range Planning 1997,Vol 26, ss.21-103
  • 26. Kozanoğlu Can, Cilalı İmaj Devri, İstanbul 1994, s.4
  • 27. Ind Nicholas , The Corparate Image, Kogon Page, London , 1990
Year 2005, Volume: 3 Issue: 2, 45 - 52, 20.03.2005

Abstract

References

  • 1. Erdoğan İlhan, İşletmelerde Davranış, Beta Basım Yayım Dağıtım A.Ş. İstanbul, 1994
  • 2. Okay Ayla, Kurum Kimliği, Mediacat, Kitap-ları, 2.Baskı, Ankara 2000
  • 3. Sabuncuoğlu Zeyyat – Tüz Melek , Örgütsel Psikoloji, Alfa Basım Yayım Dağıtım Ltd.Şti., Bursa 1998
  • 4. Steidl Peter,-Emery, Gery, Corporate Image an Identity Strategies and Proffessional, Mc Wool Pub, Aust. 1997
  • 5. Akat İtler-Budak Gönül-Budak Gülay, İşletme Yönetimi, Beta Basım Yayım, İstanbul, 1994
  • 6. Jague Al ,The Winning Corporation, Acropolis Books Ltd. Washington D.C. 1987
  • 7. Güzelcik, Ebru, Küreselleşme ve İşletmelerde Değişen Kurum İmajı, Sistem Yayıncılık, İstanbul 1999
  • 8. Koçel, Tamer, İşletme Yöneticiliği (7th baskı). İstanbul: Beta ,1999
  • 9. Steve, Andreas ve Faulkner, Charles (2001), NLP Başarının Yeni Teknolojisi, 1.Baskı, İstanbul: Beyaz Yayınları.
  • 10. Feldman, Robert .S.Understanding Psychology. NY: Mc Graw- Hill 1987
  • 11. Susanne G. Scott “A Stakeholder Approach to Organizational Identity” Academy of Management Review, Vol: 22, Jun 2001
  • 12. Gray G. James, Managing the Corporate Image,Quarum Books,. 1986
  • 13. Sabuncu oğlu Zeyyat, İşletmelerde Halkla İlişkiler, Genişletilmiş 4. Baskı Ezgi Kitapevi, Bursa, Mart 1998
  • 14. John J. Rodwell, - Rene Klenzle- Mark A. Shodur, “The Relationship Among Work-Related Perception Employment Attitudies, and Employment Performance” Human Resources Management, Winter 1998 ,Vol: 37, No:3/4, ss. 277-293
  • 15. Oktay Mahmut, Halkla ilişkiler Mesleğinin İle-tişim Yöntemi ve Araçları, Der Yayınları, 1998
  • 16. Peltekoğlu. A.g.e., ss. 144-145 Peltekoğlu Filiz Balta , “Halkla İlişkiler ve Sosyal Sorumluluk” Marmara İletişim Dergisi , Say.2, Nisan 1993, ss. 144-145
  • 17. Bogner M. Frans, “Dahili İletişim”, Çeviren: Ayla Saruhan, Marmara İletişim Dergisi, Sayı:2, Nisan 1993, ss. 310-311
  • 18. Jefkins Frank, Public Relation, Pıtman Publishing 1992,
  • 19. Mardin Betül, Değerli Dostum, Sanı Matbaa-cılık Ltd. Şti. İstanbul. 1996
  • 20. Barry Ball, Sponsorshıp and You, Kangora Press, Kenthacie, 1993
  • 21. Colin Mc. Donald “Sponsorshıp and the Image of Sponsor” European Journal of Marketing Vol: 25, 1991. ss. 31-46
  • 22. Aydemir Okay, Halkla ilişkiler Aracı Olarak Sponsorluk, İstanbul, Epsilon Yayıncılık, 1998
  • 23. Tenekecioğlu Birol “İşletmelerde Reklam” Dünyada ve Türkiye’de Reklamcılık Reklamın gücü, Derleyen: Ali Atıf Bir, Ankara; Bilgi Yayınevi, 1998
  • 24. Odabaşı Yavuz, Pazarlama İletişimi, Anadolu Üniversitesi İşletme Fakültesi Yayınları. No:1 1995
  • 25. Dawling Graham. “Developing Your Company Image Into a Corporate Offset” Long Range Planning 1997,Vol 26, ss.21-103
  • 26. Kozanoğlu Can, Cilalı İmaj Devri, İstanbul 1994, s.4
  • 27. Ind Nicholas , The Corparate Image, Kogon Page, London , 1990
There are 27 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Ferit Küçük

Publication Date March 20, 2005
Published in Issue Year 2005 Volume: 3 Issue: 2

Cite

APA Küçük, F. (2005). KURUM İMAJI AÇISINDAN KURUMSAL İLETİŞİM. Fırat Üniversitesi Doğu Araştırmaları Dergisi, 3(2), 45-52.
AMA Küçük F. KURUM İMAJI AÇISINDAN KURUMSAL İLETİŞİM. (DAD). March 2005;3(2):45-52.
Chicago Küçük, Ferit. “KURUM İMAJI AÇISINDAN KURUMSAL İLETİŞİM”. Fırat Üniversitesi Doğu Araştırmaları Dergisi 3, no. 2 (March 2005): 45-52.
EndNote Küçük F (March 1, 2005) KURUM İMAJI AÇISINDAN KURUMSAL İLETİŞİM. Fırat Üniversitesi Doğu Araştırmaları Dergisi 3 2 45–52.
IEEE F. Küçük, “KURUM İMAJI AÇISINDAN KURUMSAL İLETİŞİM”, (DAD), vol. 3, no. 2, pp. 45–52, 2005.
ISNAD Küçük, Ferit. “KURUM İMAJI AÇISINDAN KURUMSAL İLETİŞİM”. Fırat Üniversitesi Doğu Araştırmaları Dergisi 3/2 (March 2005), 45-52.
JAMA Küçük F. KURUM İMAJI AÇISINDAN KURUMSAL İLETİŞİM. (DAD). 2005;3:45–52.
MLA Küçük, Ferit. “KURUM İMAJI AÇISINDAN KURUMSAL İLETİŞİM”. Fırat Üniversitesi Doğu Araştırmaları Dergisi, vol. 3, no. 2, 2005, pp. 45-52.
Vancouver Küçük F. KURUM İMAJI AÇISINDAN KURUMSAL İLETİŞİM. (DAD). 2005;3(2):45-52.