Tam elektrikli araçlar (TEA) tüm gücünü elektriksel kaynaklardan alan elektrikli araçlardır. Fosil yakıt kullanılmaması sebebiyle en temiz ulaşım alternatifidir ve gelecekte daha da yaygınlaşması beklenmektedir. TEA’ların en belirgin dezavantajları menzillerinin kısa olması, yüksek performans istenen durumlarda yetersiz kalmaları ve batarya ömürlerinin kısalığıdır. Bu çalışmada özgün bir batarya-batarya hibrit enerji sistemi tanıtılmaktadır. Sistem modülerlik ve uyumluluk esaslarına bağlı olarak hücre seviyesinde enerji yönetim stratejisine sahiptir. Ayrıca önerilen sistem ile aktif batarya gerilim dengelemesi de yapılmaktadır. Sistem basit bir kontrol şeması içeren yarı aktif hibridizasyon stratejisine sahiptir ve yol bilgisinden bağımsız olarak verimli bir enerji yönetimi sağlanmaktadır. Çalışmada sistem ve kontrol stratejisi detaylı olarak aktarılmıştır. Hem batarya dengeleme hem de enerji yönetimi özelliklerinin gösterilebilmesi için farklı senaryolar altında sistemin benzetimi yapılmıştır. Sistemin bataryaların çalışma süresini yaklaşık 2 kat uzattığı benzetim sonuçları ile desteklenmiş, enerji transferi esnasında sistemin verimliliğinin % 95’in üzerinde olduğu deneysel sonuçlar ile gösterilmiştir.
Lityum-İyon bataryalar elektrikli araçlar; tam elektrikli araçlar; batarya gerilim dengelenmesi; enerji yönetim sistemi.
Journal Section | Makaleler |
---|---|
Authors | |
Publication Date | June 12, 2017 |
Submission Date | February 11, 2016 |
Published in Issue | Year 2017 |