Research Article
BibTex RIS Cite

EXPECTATIONS OF MALE AND FEMALE HIGHSCHOOL STUDENTS FROM PHYSICAL EDUCATION LESSONS

Year 1996, Volume: 1 Issue: 1, 52 - 59, 15.02.1996

Abstract








The purpose of this study was to examine which physical Education objectives
were perceived to be of the highest priority by highschool students. A total of 181
students (105 boys and 76 girls) from different highschools in Ankara were par­
ticipated into this study. A questionnaire which includes the 18 objectives of
physical education were given to students. Research findings showed that so­
cial, ethic, esthetic, rhytmic and coordinative objectives of PE were perceived to
be of the highes priority by female students. However, the male students were 
primarily perceived the physical objectives of physical education. 




References

  • Bilge, N., (1989), Türkiye'de Beden Eğitimi Öğretmeninin Yetiştirilmesi. Ankara: Kültür Bakanlığı Yayınlan No: 1095

FARKLI CİNSİYETTEKİ LİSE ÖĞRENCİLERİNİN BEDEN EĞİTİMİ DERSİNDEN BEKLENTİLERİ

Year 1996, Volume: 1 Issue: 1, 52 - 59, 15.02.1996

Abstract








Bu çalışmanın amacı, lise öğrencilerinin beden eğitimi amaçlarını hangi öncelik sırasıyla algıladıklarını tespit ederek, cinsiyetlerine göre beden eğitimi derslerinden derslerinden beklentileri belirlemektedir. Çalışmaya, Ankara il merkezinde
eğitim­öğretim veren farklı türdeki 6 lise ve okuldan toplam 181 öğrenci (105
erkek, 76 kız) katıldı. Öğrencilere beden eğitimi dersinin 18 maddelik genel
amaçlarını da kapsayan bir anket uygulandı Araştırma sonucunda, kız
öğrencilerin beden eğitimi derslerinin sosyal, etik, estetik, ritmik ve koordinatif
kapsamlı amaçlarına öncelik tanıdıkları, erkek öğrencilerin ise öncelikli amaçlar
arasında beden eğitiminin fiziksel amacını ön plana çıkardıkları görüldü. 




References

  • Bilge, N., (1989), Türkiye'de Beden Eğitimi Öğretmeninin Yetiştirilmesi. Ankara: Kültür Bakanlığı Yayınlan No: 1095
There are 1 citations in total.

Details

Journal Section Articles
Authors

İbrahim Yıldıran

Azmi Yetim This is me

Ömer Şenel

Publication Date February 15, 1996
Submission Date March 9, 2017
Published in Issue Year 1996 Volume: 1 Issue: 1

Cite

APA Yıldıran, İ., Yetim, A., & Şenel, Ö. (1996). FARKLI CİNSİYETTEKİ LİSE ÖĞRENCİLERİNİN BEDEN EĞİTİMİ DERSİNDEN BEKLENTİLERİ. Gazi Beden Eğitimi Ve Spor Bilimleri Dergisi, 1(1), 52-59.

Gazi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi yılda dört kez yayımlanan bilimsel ve hakemli bir dergidir.


Gazi Journal of Physical Education and Sports Sciences is a scientific and peer-reviewed journal published quarterly.