Research Article
BibTex RIS Cite

SOSYAL MEDYADA RADYO PROGRAMLARININ PAZARLANMASI: SHOW RADYO NİHAT’LA MUHABBET PROGRAMI ÖRNEĞİ

Year 2017, , 37 - 46, 01.04.2017
https://doi.org/10.17932/IAU.IAUD.13091352.2017.9/34.37-46

Abstract














Bu çalışmanın amacı Türkiye’de
dinlenen Radyo kanallarının  program ve
programcı  tanıtım ve pazarlanmasının gelişen
teknolojinin etkisiyle birlikte internet ortamına taşınması, Radyo Programı ve
Programcısının tanıtımının sosyal medya içeriği ile sağlanması sırasında sosyal
medyada pazarlanmasında nasıl bir yol izlediğini ortaya koymaktadır. Çalışmada Radyo’nun
gelişimi ile ilgili bilgiler verildikten sonra Radyo Program ve Programcısının
sosyal medya ile  pazarlanması  instagram ve twitter  mecrası ele alınarak araştırılmıştır. Radyo
Programının Pazarlanmasını dijital tüketim kavramı ve yeni medya ekonomisi çerçevesi
açısından ele alan  bu çalışma sosyal
medya ortamında pazarlanan  diğer Radyo Program
ve Programcılarının  rekabet ortamında
birbirleri arasında gösterdikleri benzerlikleri 
ve farklılıkları da ortaya çıkarmaktadır.








References

  • Aziz, Aysel. Radyo ve Televizyona Giriş Ankara: Basım Yayın Yüksekokulu, 1976
  • Castells, Manuel. Ağ Toplumunun Yükselişi Bilgi İletişim Grubu Yayıncılık, 2005 (çev. Ebru Kılıç)
  • Fiske,John. İletişim Çalışmalarına Giriş Ankara : Bilim ve Sanat Yayınları, 2003
  • Gölcü, Abdülkadir. Trt Radyo Vizyon Dergisi : Sayı 26, Nisan 2017
  • Laughey,Dan. Medya Çalışmaları - Teoriler ve Yaklaşımlar. İstanbul: Kalkedon Yayınları,2010
  • Marcuse, Herbert. Tek- Boyutlu İnsan İleri İşleyim Toplumunun İdeolojisi Üzerine İncelemeler İdea Yayınevi, 2015 (çev.Aziz Yardımlı) RATEM ( Radyo Televizyon Yayıncıları Meslek Birliği)
  • Timisi,Nilüfer. Dijital Kavramlar, Olanaklar, Deneyimler İstanbul: Kalkedon Yayınları, 2016.
  • Yengin, Deniz. Yeni Medya ve Dokunmatik Toplum. İstanbul: Derin Yayınları, 2014.
  • http://www.showradyo.com.tr/
  • https://twitter.com/nihatsirdar
  • https://www.instagram.com/nihatsdr/?hl=tr
Year 2017, , 37 - 46, 01.04.2017
https://doi.org/10.17932/IAU.IAUD.13091352.2017.9/34.37-46

Abstract

References

  • Aziz, Aysel. Radyo ve Televizyona Giriş Ankara: Basım Yayın Yüksekokulu, 1976
  • Castells, Manuel. Ağ Toplumunun Yükselişi Bilgi İletişim Grubu Yayıncılık, 2005 (çev. Ebru Kılıç)
  • Fiske,John. İletişim Çalışmalarına Giriş Ankara : Bilim ve Sanat Yayınları, 2003
  • Gölcü, Abdülkadir. Trt Radyo Vizyon Dergisi : Sayı 26, Nisan 2017
  • Laughey,Dan. Medya Çalışmaları - Teoriler ve Yaklaşımlar. İstanbul: Kalkedon Yayınları,2010
  • Marcuse, Herbert. Tek- Boyutlu İnsan İleri İşleyim Toplumunun İdeolojisi Üzerine İncelemeler İdea Yayınevi, 2015 (çev.Aziz Yardımlı) RATEM ( Radyo Televizyon Yayıncıları Meslek Birliği)
  • Timisi,Nilüfer. Dijital Kavramlar, Olanaklar, Deneyimler İstanbul: Kalkedon Yayınları, 2016.
  • Yengin, Deniz. Yeni Medya ve Dokunmatik Toplum. İstanbul: Derin Yayınları, 2014.
  • http://www.showradyo.com.tr/
  • https://twitter.com/nihatsirdar
  • https://www.instagram.com/nihatsdr/?hl=tr
There are 11 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Research Article
Authors

Esra Algüllü This is me

Publication Date April 1, 2017
Submission Date February 15, 2017
Acceptance Date March 24, 2017
Published in Issue Year 2017

Cite

APA Algüllü, E. (2017). SOSYAL MEDYADA RADYO PROGRAMLARININ PAZARLANMASI: SHOW RADYO NİHAT’LA MUHABBET PROGRAMI ÖRNEĞİ. İstanbul Aydın Üniversitesi Dergisi, 9(2), 37-46. https://doi.org/10.17932/IAU.IAUD.13091352.2017.9/34.37-46


All site content, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Common Attribution Licence. (CC-BY-NC 4.0)

by-nc.png