Research Article
BibTex RIS Cite

RETRO PAZARLAMA AÇISINDAN HALEN VAROLMAYAN ESKİ MARKALARIN TÜKETİCİLER TARAFINDAN ANIMSANMASI VE TANINMASI ÜZERİNE BİR PİLOT ÇALIŞMA

Year 2016, Volume: 12 Issue: 2, 278 - 290, 15.04.2016

Abstract

Geçmişte var olan ancak bugün .lü olarak adlandırabileceğimiz markalar bulunmaktadır. Bu markalar retro pazarlama denilen nostalji olgusunun hakim olduğu bir stratejiyle yeniden canlandırılabilmektedir. Türkiye’de de geçmişte var olan ancak günümüzde artık satılmayan bu markaların hangileri olduğu ve hangilerinin canlandırılması gerektiği yapılan bir pilot araştırma ile tüketicilere sorulmuştur. Bu araştırmanın sonuçlarına göre en çok arzulanan markaların neden piyasadan kalktıkları ve gelecekleri konusunda bir başka akademik çalışmanın altyapısı hazırlanacaktır.

References

  • Brown, S.; Kozinets, R. ve Sherry, F. J. (2003). “Teaching Old Brands New Tricks: Retro Marketing and the Revival of Brand Meaning”, Journal of Marketing (67), 19 - 33.
  • Brown S.; Kozinets, R.V.ve Sherry,J.F.(2008). Sell Me the Old Story: Retro Marketing Management and the Art of Brand Revival, http://kozinets.net/wpcontent/ uploads/2007/12/sell-me-the-old_final.pdf
  • Demir, Filiz Otay, “Pazarlamanın Nostaljik Oyunu: Retro Markalama”, İstanbul Üniversitesi, İletişim Fakültesi Dergisi, Erişim tarihi. 01.03.2016
  • Dobni, D.; Zinkhan, G. M. (1990). “In search of brand image: A foundation analysis”, Advances in Consumer Research.(17), 110 - 119.
Year 2016, Volume: 12 Issue: 2, 278 - 290, 15.04.2016

Abstract

References

  • Brown, S.; Kozinets, R. ve Sherry, F. J. (2003). “Teaching Old Brands New Tricks: Retro Marketing and the Revival of Brand Meaning”, Journal of Marketing (67), 19 - 33.
  • Brown S.; Kozinets, R.V.ve Sherry,J.F.(2008). Sell Me the Old Story: Retro Marketing Management and the Art of Brand Revival, http://kozinets.net/wpcontent/ uploads/2007/12/sell-me-the-old_final.pdf
  • Demir, Filiz Otay, “Pazarlamanın Nostaljik Oyunu: Retro Markalama”, İstanbul Üniversitesi, İletişim Fakültesi Dergisi, Erişim tarihi. 01.03.2016
  • Dobni, D.; Zinkhan, G. M. (1990). “In search of brand image: A foundation analysis”, Advances in Consumer Research.(17), 110 - 119.
There are 4 citations in total.

Details

Journal Section Issue
Authors

Nurdan TÜMBEK Tekeoğlu

Mehmet Tığlı

Publication Date April 15, 2016
Submission Date June 1, 2017
Published in Issue Year 2016 Volume: 12 Issue: 2

Cite

APA Tekeoğlu, N. T., & Tığlı, M. (2016). RETRO PAZARLAMA AÇISINDAN HALEN VAROLMAYAN ESKİ MARKALARIN TÜKETİCİLER TARAFINDAN ANIMSANMASI VE TANINMASI ÜZERİNE BİR PİLOT ÇALIŞMA. Kastamonu Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 12(2), 278-290.