Bu makale, iç mimarlık eğitiminde bir tasarım aracı olarak yapay zekanın (AI)
entegrasyonunu keşfetmeyi amaçlamaktadır. Araştırma, öğrencilerin mekan
tasarım stüdyosu proje çıktılarını, kavramsal görüntülerin oluşturulmasında yapay
zeka kullanımı ve yapay zeka tarafından oluşturulan konseptin genel alana
uygulanması üzerinden incelemektedir. Araştırmada, öğrencilerin projeleri "Yapay
Zeka tarafından oluşturulan" kavramsal görseller için yeterli veya yetersiz istemlere
göre beşer kişilik iki gruba ayrılmıştır. Değerlendirme için Barnard'ın (1992) CAIDC
(Consensual Assessment of Interior Design Creativity) ölçeği kullanıldı. Sonuçlar için
Mann-Whitney U Testi yapılmıştır. Barnard'ın (1992) tasarım değerlerine göre, iç
mimari projelerinin konsept geliştirme aşamasında yeterli veya yetersiz bilgi istemi
yazmak arasında önemli bir fark olmadığını anlıyoruz. Bu konuda etkili olan ana
faktörün, yapay zeka ile oluşturulan konsepti belirlenen proje alanlarına uyarlamak
için uygun bir "kavram analizi" ihtiyacı olduğu teyit edilmiştir. Çalışma, özellikle
belirli ipuçlarına dayalı mekansal kavram resimleri oluşturmada AI araçlarının iç
mimarların yerine geçmek yerine yardımcılar olarak hizmet ettiğini, tasarımcı
yorumlama ve uyarlama becerilerinin önemini vurgulayarak sonuçlanmıştır. Ayrıca,
iç mimarlık eğitimine AI'nin entegrasyonunu önererek öğrencilere temel 21. yüzyıl
becerilerini kazandırma ihtiyacını vurgularken, gelecekteki araştırmaların hibrit AI
metodolojilerini ve AI'nin meslekteki evrilen rolünü keşfetmesi gerektiğini öne
sürmektedir.
This article aims to explore the integration of artificial intelligence (AI) as a design tool in interior design education. The research examines the students' interior design studio project outcomes over the usage of AI in creating conceptual images, and the implementation of the AI-created concept to the overall space. In the research, students' projects are divided into two groups of 5 according to sufficient or insufficient prompts for the "AI generated" conceptual images. Barnard's (1992) CAIDC (Consensual Assessment of Interior Design Creativity) scale was used for the assessment. Mann-Whitney U Test was conducted for the results. We understand that there is no significant difference between writing sufficient or insufficient prompts in the concept development phase of interior design projects according to the Barnard (1992)’s design merits. It has been confirmed that the main factor that influences this regard is the need for an appropriate "concept analysis" to adapt the concept generated with AI to the specified project spaces.
Artificial Intelligence Concept Development Design Communication Design Process Interior Design.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Interior Architecture |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Early Pub Date | March 29, 2024 |
Publication Date | March 31, 2024 |
Submission Date | January 12, 2024 |
Acceptance Date | March 6, 2024 |
Published in Issue | Year 2024 Volume: 5 Issue: 1 |