Bu çalışmanın amacı
Sanayi 4.0 dönüşümü bağlamında pazar ve müşteri yönlü IoT uygulamalarının
kapsamını değerlendirmek, bu uygulamalara ilişkin olarak kurumsal yenilik ve
girişimcilik stratejileri kapsamında düşünsel bir altyapı oluşturmak ve bunları
Türk iş yazılımı sektörü bağlamında analiz etmektir. Keşifsel nitelikte
tasarlanan bu çalışmada, Türkiye’de iş yazılımları alanında faaliyet gösteren
işletmelerle yapılan odak grup çalışmaları ve derinlemesine görüşmelerle, bu
işletmelerin sunduğu yeni nesil müşteri odaklı çözümler incelenmiştir. Çalışma
bulgularında, iş yazılımları pazarında Sanayi 4.0 dönüşümü için hazır
bulunuşluk seviyesinin düşük seyrettiği; bu teknolojilerin kullanımının daha
çok perakende ve lojistik gibi alanlarla sınırlı olduğu ve bu alanların daha
çok gelişime açık olduğu görülmektedir. Çalışmada, Türk İş Yazılım Sektöründe
faaliyet gösteren işletmeler ve müşterileri de dâhil olmak üzere paydaşlar
arasında Sanayi 4.0 ve IoT tabanlı rekabetçi stratejilerin geliştirilebilmesi
için bir işbirliği modeli önerilmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | October 31, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 14 Issue: 56 |