Research Article
BibTex RIS Cite

Traditional Traces in Osman Hamdi Bey's Paintings

Year 2021, Issue: 4, 52 - 64, 21.12.2021
https://doi.org/10.51118/konsan.2021.12

Abstract

It is benefited from different art styles and expressions transferring Traditional Turkish Arts to next generation. It can be said that Turkish painting art has an important role. Osman Hamdi's painting who was the important artist of Turkish paintings art reflects the features of Turkish painting. In this study Osman Hamdi's painting has been viewed on Traditional Turkish Art parts such as designs, motives, colors and compositions. Four painting that exhibits in different galleries, "İki MüzisyenKız",“Kur’anOkuyanAdam”,“YeşilTürbe’deDua”and “HalıSatıcısı”arechozenas sample. It's seen that national, cultural and relegionals expressions pictured by symbols. Especially in door picture are important on reality and vivid reflections by using motives, compositions and color sample of walls and carpets. As a result, it is understood that the artist reflected the traditional motives and figures as the same with real life of objects and places.

References

  • Altepe, R. (2017, Nisan 22). Osman Hamdi Bey’in Tablolarında; Yeşil Cami Yazıları. Bursa'da Zaman, s. 18-23.
  • Aslan, S. (Tarih Yok). Osman Hamdi Bey- Two Musician Girl. Ağustos 26, 2020 Tarihinde Https://Sehir.Academia.Edu/Sinemaslan: Https://Www.Academia.Edu/36761700/Osman_Hamdi_Bey_Two_Musician_Girl Adresinden Alındı
  • Aslanapa, O. (1989). Türk Sanatı. İstanbul: Remzi Kitabevi.
  • Bayraktaroğlu, S. (2011, Aralık). Osman Hamdi Bey’in Tablolarındaki Bazı Halı Tasvirleri Ve Bu Halılardaki Motifin İrdelenmesi. Vakıflar Dergisi, 171-185.
  • Bayramoğlu, M. (2013). 20. Yüzyıl Türk Resim Sanatında Geleneksel Türk Sanat Örneklerinin Etkisi. Kalem İşi Dergisi, 1(2), 1-40.
  • Cezar, M. (1971). Sanatta Batıya Açılış ve Osman Hamdi (1. Baskı b.). İstanbul: Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları.
  • Çubukçu, P. D. (1987). Kültür Tarihimizde Sanatın Değeri. Ankara Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 29(1), 135-144.
  • Derman, M. (2001). Osmanlı Hat Sanatı. İstanbul: Mas Matbaacılık.
  • Gündüz, F. (2007). Tdv İslâm Ansiklopedisi. (Tdv İslâm Araştırmaları Merkezi) 7 21, 2020 Tarihinde İslamansiklopedisi.Org: Https://İslamansiklopedisi.Org.Tr/Osman-Hamdi-Bey Adresinden Alındı
  • Harmankaya, H. (2015, Temmuz). Osmanlı Dönemi Oryantalist Resimlerde Görülen Kadın Figürleri Ve Giyim Özellikleri. Special Issue On The Proceedings Of The 4th Iscs Conference, 764-781.
  • İlden, S. (2013). Geleneksel Sanatların Ötekileştirilmesi Sorunu. Akdeniz Sanat Dergisi, 6(12), 241-251.
  • Kaptan, Ö. (2017, Nisan). Osman Hamdi Bey’in Tablolarında; Yeşil Cami Yazıları. Bursa'da Zaman, S. 18-24.
  • Kaya, G. S. (2019). Sultan Abdülaziz Ve Döneminin Resim Sanatı. Milli Saraylar Sanat Tarih Mimarlık Dergisi , 77-101.
  • Kuvvetli, F. (2018). Görünenin Ötesinde Osman Hamdi Bey, İstanbu: Çağatay Anadol Kitap Yayınevi Ltd. Maltepe, Z. B. (2019). 19. Yüzyılda Oryantalist Ressamların Eserlerinde Çini Sanatı. Sakarya: Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • MEGEP. (2009). Bitkisel Motif Çzimi. Ankara: Milli Eğitim Bakanlığı.
  • MEGEP. (2011). Motif Çizim Temel Teknikleri. Ankara: Milli Eğitim Bakanlığı.

Osman Hamdi Bey’in Resimlerinde Geleneksel İzler

Year 2021, Issue: 4, 52 - 64, 21.12.2021
https://doi.org/10.51118/konsan.2021.12

Abstract

Geleneksel Türk sanatlarımızın gelecek nesillere aktarımında farklı sanat dallarından ve sanatın farklı ifade biçimlerinden faydalanılmıştır. Türk resim sanatının bu bağlamda önemli bir misyon üstlendiği söylenebilir. Türk resim sanatının önemli temsilcileri arasında yer alan Osman Hamdi Bey’in eserleri, geleneksel Türk sanatlarına ait özellikleri yansıtması bakımından önem teşkil etmektedir. Bu araştırmada Osman Hamdi Bey’in eserleri, geleneksel Türk sanatlarının motif, renk ve kompozisyon özellikleri bakımından incelenmiş ve değerlendirilmiştir. Araştırma kapsamında Osman Hamdi Bey’e ait olup günümüzde çeşitli müzlerde sergilenen, “İki Müzisyen Kız, “Kur’an Okuyan Adam”, “Yeşil Türbe’de Dua” ve “Halı Satıcısı” isimli dört eser, örneklem olarak seçilmiştir. Yapılan incelemeler ve betimlemeler sonucunda araştırma kapsamında incelenen eserlerde, millî, kültürel ve inanca dayanan anlatım biçimlerinin sembollerle işlendiği görülmektedir. Özellikle iç mekân betimlemelerinde, esere konu olan yapının duvar ve halılarında yer alan motif, kompozisyon ve renk örneklerinin, oldukça gerçekçi ve canlı resmedildiği dikkat çekmektedir. Dolayısıyla sanatçının tablolarında kullandığı nesne ve mekânların üzerinde bulunan geleneksel motif ve desenlerin, orjinallerine bağlı kalarak yansıtıldığı tespit edilmiştir

References

  • Altepe, R. (2017, Nisan 22). Osman Hamdi Bey’in Tablolarında; Yeşil Cami Yazıları. Bursa'da Zaman, s. 18-23.
  • Aslan, S. (Tarih Yok). Osman Hamdi Bey- Two Musician Girl. Ağustos 26, 2020 Tarihinde Https://Sehir.Academia.Edu/Sinemaslan: Https://Www.Academia.Edu/36761700/Osman_Hamdi_Bey_Two_Musician_Girl Adresinden Alındı
  • Aslanapa, O. (1989). Türk Sanatı. İstanbul: Remzi Kitabevi.
  • Bayraktaroğlu, S. (2011, Aralık). Osman Hamdi Bey’in Tablolarındaki Bazı Halı Tasvirleri Ve Bu Halılardaki Motifin İrdelenmesi. Vakıflar Dergisi, 171-185.
  • Bayramoğlu, M. (2013). 20. Yüzyıl Türk Resim Sanatında Geleneksel Türk Sanat Örneklerinin Etkisi. Kalem İşi Dergisi, 1(2), 1-40.
  • Cezar, M. (1971). Sanatta Batıya Açılış ve Osman Hamdi (1. Baskı b.). İstanbul: Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları.
  • Çubukçu, P. D. (1987). Kültür Tarihimizde Sanatın Değeri. Ankara Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 29(1), 135-144.
  • Derman, M. (2001). Osmanlı Hat Sanatı. İstanbul: Mas Matbaacılık.
  • Gündüz, F. (2007). Tdv İslâm Ansiklopedisi. (Tdv İslâm Araştırmaları Merkezi) 7 21, 2020 Tarihinde İslamansiklopedisi.Org: Https://İslamansiklopedisi.Org.Tr/Osman-Hamdi-Bey Adresinden Alındı
  • Harmankaya, H. (2015, Temmuz). Osmanlı Dönemi Oryantalist Resimlerde Görülen Kadın Figürleri Ve Giyim Özellikleri. Special Issue On The Proceedings Of The 4th Iscs Conference, 764-781.
  • İlden, S. (2013). Geleneksel Sanatların Ötekileştirilmesi Sorunu. Akdeniz Sanat Dergisi, 6(12), 241-251.
  • Kaptan, Ö. (2017, Nisan). Osman Hamdi Bey’in Tablolarında; Yeşil Cami Yazıları. Bursa'da Zaman, S. 18-24.
  • Kaya, G. S. (2019). Sultan Abdülaziz Ve Döneminin Resim Sanatı. Milli Saraylar Sanat Tarih Mimarlık Dergisi , 77-101.
  • Kuvvetli, F. (2018). Görünenin Ötesinde Osman Hamdi Bey, İstanbu: Çağatay Anadol Kitap Yayınevi Ltd. Maltepe, Z. B. (2019). 19. Yüzyılda Oryantalist Ressamların Eserlerinde Çini Sanatı. Sakarya: Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • MEGEP. (2009). Bitkisel Motif Çzimi. Ankara: Milli Eğitim Bakanlığı.
  • MEGEP. (2011). Motif Çizim Temel Teknikleri. Ankara: Milli Eğitim Bakanlığı.
There are 16 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Research Articles
Authors

Arzu Tüybek 0000-0002-6012-3083

Ali Fuat Baysal 0000-0002-8616-8781

Ayşe Zehra Sayın

Publication Date December 21, 2021
Submission Date October 20, 2021
Published in Issue Year 2021 Issue: 4

Cite

APA Tüybek, A., Baysal, A. F., & Sayın, A. Z. (2021). Osman Hamdi Bey’in Resimlerinde Geleneksel İzler. Konya Sanat(4), 52-64. https://doi.org/10.51118/konsan.2021.12

Necmettin Erbakan University Faculty of Fine Arts and Architecture
Address: Köyceğiz Campus, Faculty of Fine Arts and Architecture, Dean's Office, Köyceğiz Mah., Demeç Sok., No:39/2 Meram /KONYA • E-mail: konyasanat@erbakan.edu.tr