Bu çalışma ile veteriner fakültesi öğrencilerinin seçmeli ders tercihlerine etki eden faktörlerin belirlenmesi amaçlandı. Ayrıca veteriner fakültesi öğrencilerinin seçmeli ders tercihlerinin değerlendirilmesini sağlayan bir ölçeğin (Seçmeli Ders Tercihi Tutum Ölçeği) geliştirilmesi hedeflendi. Çalışmaya, Selçuk Üniversitesi Veteriner Fakültesi’nde 2019-2020 Eğitim-Öğretim döneminde öğrenim görmekte olan 354 öğrenci katıldı. Yapı geçerliliği için; güvenirlik analizlerinde Cronbach alfa (α) katsayısı kullanıldı. Geçerlik analizi için faktör analizi uygulandı. Çalışmada elde edilen veriler neticesinde “Seçmeli Ders Tercihi Tutum Ölçeği” nin veteriner fakültelerinde öğrenim görmekte olan öğrenciler için güvenilir ve geçerli olduğu; veteriner fakültesi öğrencileri seçmeli ders tercihlerinin değerlendirilmesinde kullanılabileceği gibi diğer bölümlerde öğrenim görmekte olan öğrencilerin seçmeli ders tercihlerinin değerlendirilmesinde kullanılabilecek bir ölçek olduğu da ileri sürülebilir.
This study aims to determine the factors affecting the elective course preferences of veterinary faculty students. Developing a scale (Elective Course Preference Attitude Scale) that provides an evaluation of the elective course preferences of students of veterinary medicine students is also aimed. 354 students studying at Selçuk University, Faculty of Veterinary Medicine in the 2019-2020 academic year participated in the study. With regard to constructing validity, Cronbach’s alpha (α) coefficient was used for the reliability analysis. For validity analysis, factor analysis was applied. In light of the data obtained from the study, it can be suggested that the “Elective Course Preference Attitude Scale” is a valid and reliable tool in the evaluation of the elective course preferences of veterinary medicine students, and this scale can also be used in the evaluation of the elective course preferences of students of other departments.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Veterinary Sciences |
Journal Section | RESEARCH ARTICLE |
Authors | |
Publication Date | December 31, 2020 |
Acceptance Date | September 24, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 Volume: 13 Issue: 4 |