Research Article
BibTex RIS Cite

THE EFFECT OF DIRECT AND INDIRECT CORRECTIVE FEEDBACK TYPES ON L2 WRITING ACHIEVEMENT AND EFL LEARNERS’ VIEWS ON THESE FEEDBACK TYPES

Year 2023, , 314 - 338, 29.04.2023
https://doi.org/10.21764/maeuefd.1099551

Abstract

The present study was conducted to investigate the effect of direct and indirect corrective feedback types on a group of EFL learners’ writing achievement. It also aimed at investigating their views on these feedback types. The participants of the present study included 40 preparatory school students studying English at a state university in Turkey. The writing instructor, also the researcher of the current study, provided the participants with both direct and indirect corrective written feedback types which were investigated in this study. The study adopted a pretest - posttest design to measure the effects of direct and indirect CF types. The overall findings of the current study revealed that the participants who were provided with direct corrective feedback attained higher test scores compared to the indirect corrective feedback group participants. The participants also mentioned a number of benefits for the feedback types they received during their writing courses.

References

  • Binglan, Z., & Jia, C. (2010). The impact of teacher feedback on the long-term improvement in the accuracy of EFL student writing. Chinese Journal of Applied Linguistics, 33(2), 28–30.
  • Ellis, R. (2009). Corrective feedback and teacher development. L2 Journal 1(1), 3-18.
  • Suzuki, W., Nassaji, H., & Sato, K. (2019). The effects of feedback explicitness and type of target structure on accuracy in revision and new pieces of writing. System, 81, 135-145.

DOĞRUDAN VE DOLAYLI DÜZELTİCİ GERİ BİLDİRİM TÜRLERİNİN İNGİLİZCE YAZMA BAŞARISI ÜZERİNDEKİ ETKİSİ VE ÖĞRENCİLERİN BU GERİ BİLDİRİM TÜRLERİ HAKKINDAKİ GÖRÜŞLERİ

Year 2023, , 314 - 338, 29.04.2023
https://doi.org/10.21764/maeuefd.1099551

Abstract

Bu çalışma, doğrudan ve dolaylı düzeltici geri bildirim türlerinin İngilizce öğrenmekte olan bir grup öğrencinin ikinci dilde yazma başarısına etkisini araştırmak amacıyla gerçekleştirilmiştir. Buna ek olarak, bu öğrencilerin aldıkları farklı geri bildirim türüyle ilgili görüşleri de araştırılmıştır. Bu çalışma, Türkiye’de bir devlet üniversitesinde hazırlık programında İngilizce öğrenen 40 katılımcı ile gerçekleştirilmiştir. Yazma derslerini veren eğitmen, katılımcılara yazma dersleri esnasında doğrudan ve dolaylı düzeltici geri bildirim türleri vermiştir. Bu iki farklı düzeltici geri bildirim türünün katılımcıların yazma başarısına etkisini kıyaslamak için, Öntest-Sontest araştırma deseni kullanılmıştır. Çalışmanın sonunda, doğrudan düzeltici geri bildirim alan öğrencilerin yazma dersindeki testlerden daha yüksek puanlar aldıkları görülmüştür. Katılımcılar ayrıca aldıkları dönüt türlerinin yazma dersi için çeşitli faydalar sağladığından bahsetmişlerdir

References

  • Binglan, Z., & Jia, C. (2010). The impact of teacher feedback on the long-term improvement in the accuracy of EFL student writing. Chinese Journal of Applied Linguistics, 33(2), 28–30.
  • Ellis, R. (2009). Corrective feedback and teacher development. L2 Journal 1(1), 3-18.
  • Suzuki, W., Nassaji, H., & Sato, K. (2019). The effects of feedback explicitness and type of target structure on accuracy in revision and new pieces of writing. System, 81, 135-145.
There are 3 citations in total.

Details

Primary Language English
Journal Section Makaleler
Authors

Hüsnü Gümüş

Early Pub Date July 29, 2023
Publication Date April 29, 2023
Submission Date April 7, 2022
Published in Issue Year 2023

Cite

APA Gümüş, H. (2023). THE EFFECT OF DIRECT AND INDIRECT CORRECTIVE FEEDBACK TYPES ON L2 WRITING ACHIEVEMENT AND EFL LEARNERS’ VIEWS ON THESE FEEDBACK TYPES. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi(66), 314-338. https://doi.org/10.21764/maeuefd.1099551