Bu
araştırmada Giresun Üniversitesi Eğitim Fakültesi öğrencilerinin çevre okuryazarlık
seviyelerini belirlemek ve çeşitli değişkenler açısından bir değerlendirmesini
yapmak amaçlanmıştır. Araştırma tarama modelinde yapılmış, veri toplama aracı
olarak “Çevre Okuryazarlığı Ölçeği (Kahyaoğlu, 2011)” kullanılmıştır. Öğrenci
bilgilerini öğrenmek için de araştırmacılar tarafından hazırlanan “Kişisel
Bilgi Formu” kullanılmıştır. Araştırma verileri, 2017-2018 eğitim-öğretim
yılında Giresun Üniversitesi eğitim fakültesinde 4. sınıfta okuyan 259 öğretmen
adayından toplanmıştır. Araştırma sonucunda öğretmen adaylarının çevre
okuryazarlığı ölçeğinin alt boyutlarından olan çevreye yönelik endişe
düzeylerinin “çok yüksek” , çevreyi kullanım düzeylerinin “yüksek”, çevreye yönelik
tutumlarının “orta” ve çevre bilgisinin “yetersiz” düzeyde olduğu söylenebilir.
Ölçeğin alt boyutları demografik özellikler açısında karşılaştırıldığında kız
öğretmen adaylarının çevreye yönelik tutumlarının erkeklere göre daha olumlu
olduğu, yine düz lise mezunlarının anadolu lisesi mezunlarına göre çevreye yönelik
tutumlarının daha olumlu olduğu, yerleşim yerlerine göre nüfusu büyük yerleşim
yerinde yaşayan öğretmen adaylarının çevre bilgisinin nispeten fazla olduğu
söylenebilir. Çevre eğitimi alım durumunun ve sınıf seviyelerinin ise öğretmen
adaylarının çevreye ilişkin endişe, kullanım, tutum ve bilgi üzerinde anlamlı
bir etkisinin olmadığı söylenebilir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | April 26, 2019 |
Submission Date | March 30, 2018 |
Published in Issue | Year 2019 |