Dijital
rozetler (digital badges) öğrenenlerin yetkinliklerini ve bilgi düzeylerini
ortaya koyan bileşenlerdir. Öğretim ortamlarında kullanımı giderek yaygınlaşan
ve öğrenenlerin becerilerini veya bilgilerini yansıtmak için kullanılan dijital
rozetler diploma, sertifika gibi belgeler arasındaki yerini almaya
başlamaktadır. Bu çalışmada bir dersin değerlendirme sürecinde kullanılan
dijital rozetlerin akademik başarıya etkisi ve rozet kullanımına yönelik
öğrenen görüşleri incelenmiştir. Karma araştırma yöntemlerinden yakınsal
paralel desenin kullanıldığı bu çalışmada nicel ve nitel veriler birlikte
yorumlanmıştır. Araştırmanın örneklemi Atatürk Üniversitesi KKEF BÖTE Bölümü 3.
sınıf öğrencilerinden oluşmaktadır. 13 hafta süren çalışma 25 kadın ve 23 erkek
olmak üzere toplam 48 katılımcı ile gerçekleştirilmiştir. Çalışmanın verileri;
akademik başarı formu ve yarı yapılandırılmış görüşme formu ile toplanmıştır. Çalışma
sonuçlarına göre dijital rozetlerin; öğrencilerin akademik başarısını, öğrenme
motivasyonunu, derse katılım düzeyini ve öğrenci memnuniyetini artırdığı
görülmektedir. Bunun yanı sıra dijital rozetlerin; öğrenenlerin derse hazır
olarak gelmelerini sağladığı, öğrenenlerin seviyelerini gösterdiği, öz ve akran
değerlendirme imkânı sağladığı ayrıca diploma veya sertifika gibi belgelerle
birlikte başarı ve yetkinlik düzeyini göstermek için kullanılabileceği
görülmüştür. Sonuç olarak dijital rozetler öğrenme sürecini daha iyi organize
etmek ve öğrenenleri daha aktif hale getirmek için kullanılabilir.
Journal Section | Research Articles |
---|---|
Authors | |
Publication Date | December 31, 2017 |
Submission Date | May 4, 2017 |
Acceptance Date | October 10, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 9 Issue: 22 |
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.