BibTex RIS Cite

ULUSLARARASILAŞMANIN MARKALAŞMADAKİ İTİCİ GÜCÜ: İNCİ AKÜ ÜZERİNE BİR ÇALIŞMA

Year 2015, Volume: 11 Issue: 43, 47 - 69, 12.03.2015
https://doi.org/10.14783/od.v11i43.5000070102

Abstract

Uluslararasılaşma günümüz işletmeleri için kaçınılmaz bir olgudur. Globalleşmenin yarattığı küresel rekabet, işletmelerin üretim ve pazarlama faaliyetlerini dünya ölçeğinde planlama zorunluluğunu doğurmuştur. İşletmeler de çeşitli modellerle uluslararasılaşmalarını gerçekleştirmektedirler. Uluslararasılaşma sürecinde, markalaşmayı başarabildikleri ölçüde pazarda kalıcı olma ve yüksek kazanç elde etme olasılıkları artmaktadır. Bu çalışma ile yabancı menşeli şirketlerle sermayeye dayalı kurulan stratejik ortaklıkların “uluslararasılaşmaya” kazandırdığı ivme ve uluslararasılaşmanın “markalaşma sürecinde” yarattığı itici gücün ortaya konması amaçlanmaktadır. Araştırmada, Turquality desteğinden yararlanan İnci Akü’nün, uluslararasılaşma ve markalaşma süreçlerindeki evreleri ve global ortaklarının bu süreçteki etkisi örnek olay yöntemiyle analiz edilmektedir. Araştırma sonucunda, işletmelerin iç ve dış dinamikler doğrultusunda, klasik uluslararasılaşma süreçlerinin dışında, stratejik yabancı ortaklıklar ile karşı tarafın şebeke ağına dahil olarak uluslararasılaşmalarını hızlandırabildiği ortaya çıkmıştır. Bu ortaklık girişimleri hem yönetim ve üretim bilgisinin transferini hem de sahip olunan ağdan yararlanma şansını yerli ortağa tanıdığından dış pazarlara entegrasyonu kolaylaştırmaktadır. Uluslararasılaşma da beraberinde markalaşma ihtiyacını doğurmakta ve süreç üzerinde hızlandırıcı rol oynamaktadır. 

Year 2015, Volume: 11 Issue: 43, 47 - 69, 12.03.2015
https://doi.org/10.14783/od.v11i43.5000070102

Abstract

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Makale Başvuru
Authors

Ayben Çelı̇k This is me

Tuğçe Danacı This is me

Meltem Onay

Publication Date March 12, 2015
Published in Issue Year 2015 Volume: 11 Issue: 43

Cite

APA Çelı̇k A., Danacı, T., & Onay, M. (2015). ULUSLARARASILAŞMANIN MARKALAŞMADAKİ İTİCİ GÜCÜ: İNCİ AKÜ ÜZERİNE BİR ÇALIŞMA. Öneri Dergisi, 11(43), 47-69. https://doi.org/10.14783/od.v11i43.5000070102

Cited By

Internationalization Strategies of Family Business: A Case Study of Saruhan Co.
International Journal of Research in Business and Social Science (2147- 4478)
https://doi.org/10.20525/ijrbs.v5i5.622

15795

This web is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

Öneri

Marmara UniversityInstitute of Social Sciences

Göztepe Kampüsü Enstitüler Binası Kat:5 34722  Kadıköy/İstanbul

e-ISSN: 2147-5377