Research Article
BibTex RIS Cite

Orta ve İleri Düzey Robotik Kodlama Eğitimleri için İnternet Odaklı Sensör Kartı Tasarım ve İmalatı

Year 2021, Volume: 2 Issue: 3, 78 - 88, 31.12.2021
https://doi.org/10.52795/mateca.1022237

Abstract

Son dönemlerde dünyada teknolojide dijital dönüşüm çalışmaları başlatılmıştır. Bu konudaki literatür incelendiğinde nesnelerin interneti konusu eğitim alanında değil, daha çok endüstriyel alanlarda kullanıldığı görülmektedir. Öğrenciler erken yaşlarda elektronik ve yazılım konusunda eğitim alırlarsa, başta geleceğin teknolojisi olan otomasyon olmak üzere savunma sanayi, uzay ve havacılık teknolojileri gibi birçok alanda farklı projeler geliştirebileceklerdir. Bu çalışmada, dijital dönüşüm çalışmalarından biri olan robotik kodlama eğitimleri, bir diğer üst seviye olan “Nesnelerin İnterneti” konusuyla birleştiren, gerekli olan tüm sensör ve devre elemanları, piyasadaki ihtiyaca göre tespit edilmiş ve literatürden farklı olarak; modüler, kolay ara yüzlü, çocukların motor gelişimine katkı sağlayabilecek bütün sensörleri barındıran bir sensör kartı tasarlanmış ve kasasıyla beraber imalatı yapılmıştır. Bu sayede imal edilen kart ile, otomasyon ve haberleştirme konularının temel olarak öğrenilmesi hedeflenmektedir. Tasarlanan cihaz, çift çekirdekli ve dahili kablosuz bağlantıları bulunan mikroişlemci ile gerekli sensörleri bulunduran elektronik bir sensör kartıdır. Hem kendi üzerinde, hem de internete bağlanabilen herhangi bir cihazla bağlantı kurarak, üzerine yazılmış olan algoritmayı çalıştırabilmektedir. Çalışmada ilk olarak elektronik kart imalatı, daha sonra dış kabuk imalatı ve son olarak test yazılımı yapılarak kart sisteminin üretimi tamamlanmıştır.

Supporting Institution

Düzce Üniversitesi Bilimsel Araştırma Projeleri

Project Number

2021.06.06.1206

Thanks

Bu çalışma Düzce Üniversitesi Bilimsel Araştırma Projeleri kapsamında desteklenmiştir. Yazarlar, Düzce Üniversitesi Bilimsel Araştırma Projeleri Koordinatörlüğüne desteklerinden dolayı teşekkür eder (Proje no: 2021.06.06.1206).

References

  • Karel yüz yüze teknoloji, Nesnelerin interneti nedir, https://www.karel.com.tr/blog/internet-things-nesnelerin-interneti-nedir-cihazlarin-etkilesim-trendleri, 10.11.2021.
  • Y.S.H. Al-Samarraeı, Smart home design with IoT (Home automation), Yüksek Lisans Tezi, Çankaya Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Ankara, Türkiye, 2018.
  • E. Tuncay, K. Mahir, Endüstride nesnelerin interneti (IoT) uygulamaları, Afyon Kocatepe Üniversitesi Fen ve Mühendislik Bilimleri Dergisi, 16(3): 599-607, 2016.
  • G. Levent, B. Mehmet, Nesnelerin interneti: Yapılan çalışmalar ve ülkemizdeki mevcut durum, Gaziosmanpaşa Bilimsel Araştırma Dergisi, 13: 47-68, 2016.
  • G. Süleyman, Y. İkbal, Bilişim teknolojileri öğretmenleri ve öğrencilerinin robotik ve kodlama dersine ilişkin görüşleri, Düzce üniversitesi sosyal bilimler enstitüsü dergisi, 8(1): 178-196, 2018.
  • B.A. Kök, Beşinci sınıf öğrencilerinin grup çalışması ile robotik kodlama deneyimlerinin incelenmesi, Yüksek Lisans Tezi, Afyon Kocatepe Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Afyonkarahisar, Türkiye, 2019.
  • F.N. Aksu, Bilişim teknolojileri öğretmenleri gözünden robotik kodlama ve robotik yarışmaları, Yüksek Lisans Tezi, Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Balıkesir, Türkiye, 2019.
  • F. Başçiftçi, K.A. Gündüz, nesnelerin interneti uyumlu mikrodenetleyiciler üzerine bir araştırma., Selçuk Üniversitesi Sosyal ve Teknik Araştırmalar Dergisi, 18: 62-71, 2019.
  • H. Altınpulluk, Nesnelerin interneti teknolojisinin eğitim ortamlarında kullanımı, Açık öğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 4(1): 94-111, 2018.
  • E. Öztemel, Eğitimde yeni yönelimlerin değerlendirilmesi ve eğitim 4.0, Üniversite Araştırmaları Dergisi, 1(1): 25-30, 2018.
  • M. Topaloğlu, E. Tekkanat, G. Malakçı, Akıllı Cihaz ve İnsan Etkileşimi: Nesnelerin İnterneti, Ege Eğitim Teknolojileri Dergisi, 3(1): 11-19, 2019.
  • James Wilson, Esp32 Pınout, Datasheet, Features & Applıcatıons, https://www.theengineeringprojects.com/2020/12/esp32-pinout-datasheet-features-applications.html, 16.09.2021.
  • Alberto Piganti, Conectar Una Pantalla LCD Hitachi 44780 Vía I2C, http://diwo.bq.com/conectar-una-pantalla-lcd-hitachi-44780-via-12c/, 02.10.2021.
Year 2021, Volume: 2 Issue: 3, 78 - 88, 31.12.2021
https://doi.org/10.52795/mateca.1022237

Abstract

Project Number

2021.06.06.1206

References

  • Karel yüz yüze teknoloji, Nesnelerin interneti nedir, https://www.karel.com.tr/blog/internet-things-nesnelerin-interneti-nedir-cihazlarin-etkilesim-trendleri, 10.11.2021.
  • Y.S.H. Al-Samarraeı, Smart home design with IoT (Home automation), Yüksek Lisans Tezi, Çankaya Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Ankara, Türkiye, 2018.
  • E. Tuncay, K. Mahir, Endüstride nesnelerin interneti (IoT) uygulamaları, Afyon Kocatepe Üniversitesi Fen ve Mühendislik Bilimleri Dergisi, 16(3): 599-607, 2016.
  • G. Levent, B. Mehmet, Nesnelerin interneti: Yapılan çalışmalar ve ülkemizdeki mevcut durum, Gaziosmanpaşa Bilimsel Araştırma Dergisi, 13: 47-68, 2016.
  • G. Süleyman, Y. İkbal, Bilişim teknolojileri öğretmenleri ve öğrencilerinin robotik ve kodlama dersine ilişkin görüşleri, Düzce üniversitesi sosyal bilimler enstitüsü dergisi, 8(1): 178-196, 2018.
  • B.A. Kök, Beşinci sınıf öğrencilerinin grup çalışması ile robotik kodlama deneyimlerinin incelenmesi, Yüksek Lisans Tezi, Afyon Kocatepe Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Afyonkarahisar, Türkiye, 2019.
  • F.N. Aksu, Bilişim teknolojileri öğretmenleri gözünden robotik kodlama ve robotik yarışmaları, Yüksek Lisans Tezi, Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Balıkesir, Türkiye, 2019.
  • F. Başçiftçi, K.A. Gündüz, nesnelerin interneti uyumlu mikrodenetleyiciler üzerine bir araştırma., Selçuk Üniversitesi Sosyal ve Teknik Araştırmalar Dergisi, 18: 62-71, 2019.
  • H. Altınpulluk, Nesnelerin interneti teknolojisinin eğitim ortamlarında kullanımı, Açık öğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 4(1): 94-111, 2018.
  • E. Öztemel, Eğitimde yeni yönelimlerin değerlendirilmesi ve eğitim 4.0, Üniversite Araştırmaları Dergisi, 1(1): 25-30, 2018.
  • M. Topaloğlu, E. Tekkanat, G. Malakçı, Akıllı Cihaz ve İnsan Etkileşimi: Nesnelerin İnterneti, Ege Eğitim Teknolojileri Dergisi, 3(1): 11-19, 2019.
  • James Wilson, Esp32 Pınout, Datasheet, Features & Applıcatıons, https://www.theengineeringprojects.com/2020/12/esp32-pinout-datasheet-features-applications.html, 16.09.2021.
  • Alberto Piganti, Conectar Una Pantalla LCD Hitachi 44780 Vía I2C, http://diwo.bq.com/conectar-una-pantalla-lcd-hitachi-44780-via-12c/, 02.10.2021.
There are 13 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Manufacturing and Industrial Engineering
Journal Section Research Articles
Authors

Samed Kaya 0000-0003-0053-9260

Gürcan Samtaş 0000-0002-4111-7059

Project Number 2021.06.06.1206
Early Pub Date December 31, 2021
Publication Date December 31, 2021
Submission Date November 11, 2021
Published in Issue Year 2021 Volume: 2 Issue: 3

Cite

APA Kaya, S., & Samtaş, G. (2021). Orta ve İleri Düzey Robotik Kodlama Eğitimleri için İnternet Odaklı Sensör Kartı Tasarım ve İmalatı. İmalat Teknolojileri Ve Uygulamaları, 2(3), 78-88. https://doi.org/10.52795/mateca.1022237
AMA Kaya S, Samtaş G. Orta ve İleri Düzey Robotik Kodlama Eğitimleri için İnternet Odaklı Sensör Kartı Tasarım ve İmalatı. MATECA. December 2021;2(3):78-88. doi:10.52795/mateca.1022237
Chicago Kaya, Samed, and Gürcan Samtaş. “Orta Ve İleri Düzey Robotik Kodlama Eğitimleri için İnternet Odaklı Sensör Kartı Tasarım Ve İmalatı”. İmalat Teknolojileri Ve Uygulamaları 2, no. 3 (December 2021): 78-88. https://doi.org/10.52795/mateca.1022237.
EndNote Kaya S, Samtaş G (December 1, 2021) Orta ve İleri Düzey Robotik Kodlama Eğitimleri için İnternet Odaklı Sensör Kartı Tasarım ve İmalatı. İmalat Teknolojileri ve Uygulamaları 2 3 78–88.
IEEE S. Kaya and G. Samtaş, “Orta ve İleri Düzey Robotik Kodlama Eğitimleri için İnternet Odaklı Sensör Kartı Tasarım ve İmalatı”, MATECA, vol. 2, no. 3, pp. 78–88, 2021, doi: 10.52795/mateca.1022237.
ISNAD Kaya, Samed - Samtaş, Gürcan. “Orta Ve İleri Düzey Robotik Kodlama Eğitimleri için İnternet Odaklı Sensör Kartı Tasarım Ve İmalatı”. İmalat Teknolojileri ve Uygulamaları 2/3 (December 2021), 78-88. https://doi.org/10.52795/mateca.1022237.
JAMA Kaya S, Samtaş G. Orta ve İleri Düzey Robotik Kodlama Eğitimleri için İnternet Odaklı Sensör Kartı Tasarım ve İmalatı. MATECA. 2021;2:78–88.
MLA Kaya, Samed and Gürcan Samtaş. “Orta Ve İleri Düzey Robotik Kodlama Eğitimleri için İnternet Odaklı Sensör Kartı Tasarım Ve İmalatı”. İmalat Teknolojileri Ve Uygulamaları, vol. 2, no. 3, 2021, pp. 78-88, doi:10.52795/mateca.1022237.
Vancouver Kaya S, Samtaş G. Orta ve İleri Düzey Robotik Kodlama Eğitimleri için İnternet Odaklı Sensör Kartı Tasarım ve İmalatı. MATECA. 2021;2(3):78-8.