BibTex RIS Cite

MALİYET MUHASEBESİ DERSİ ALAN ÖĞRENCİLERİN DERSE YÖNELİK ALGILARININ TESPİTİ: GAZANFER BİLGE MESLEK YÜKSEKOKULU ÖRNEĞİ

Year 2017, Volume: 16 Issue: 51, 115 - 134, 01.06.2017

Abstract

Bu çalışma “Maliyet Muhasebesi” dersini alan Kocaeli Üniversitesi, Gazanfer Bilge Meslek Yüksekokulundaİşletme Yönetimi Programı ve Muhasebe ve Vergi Uygulamaları Programları öğrencilerinin derse yönelik algılarıhakkında bilgi sahibi olmayı amaç edinmektedir. Araştırma verilerinin toplanmasında Geiger ve Ogilby 2000 tarafından geliştirilen ve Türkçe uyarlaması Kaya 2007 tarafından yapılan 5’li likert ölçeği esas alınarak hazırlanan anket formu ve katılımcıların demografik özelliklerini tespit eden “Kişisel Bilgi Formu” kullanılmıştır.Ölçeğe ilişkin Cronbach’s Alpha Güvenilirlik Katsayısı 0,586 çıktığı için, bu değer 0,7 den küçük olduğundan,detaylı farklılık analizleri yapılamamış, araştırma bulguları yalnızca frekans dağılımları ve yüzdelik bazda elealınmıştır. Yüz yüze anket yöntemi ile elde edilen verilerin analizinde SPSS.16 programı kullanılmıştır. Araştırmasonucunda Maliyet Muhasebesi dersinin öğrencilerce zor ve sıkıcı bir ders olarak algılanmadığı, aksine gelecekteiş hayatında başarılarına katkı sağlayacak ve çok şey öğrenmeyi bekledikleri bir ders olarak algıladıklarısöylenebilir

References

  • DEMİREL UTKU, B. ve İ., EROL, (2015). “Lisans Öğrencilerinin Muhasebeye Giriş Dersine Yönelik Algılamalarının Belirlenmesi”, Journal of Accounting, Finance and Auditing Studies 1/3 (2015), ss:91-104.
  • GEIGER, M. A. ve, S. M. OGLIBY, (2000). “The First Course in Accounting: Students’ Perceptions and Their Effect on the Decision to Major in Accounting”, Journal of Accounting Education, 18 (2), ss:63 – 78.
  • http://ogr.kocaeli.edu.tr/koubs/Bologna/Genel/DersListesi.cfm?Dilid=1EA21160939D61C22F2D534592C4EAF0 (E.T:25.01.2017)
  • KAYA, U., (2007). “İlk Defa Muhasebe Dersi Alan Öğrencilerin Derse Yönelik Algılamaları Üzerine Bir Alan Araştırması: Karadeniz Teknik Üniversitesi Örneği”, Muhasebe ve Finansman Dergisi, Sayı: 36, ss: 125 – 133.
  • ÖZBEK ,Y., (2015). “Farklı Eğitim Programlarındaki Öğrencilerin Genel Muhasebe Dersine İlişkin Algıları”, Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, Mayıs 2015 Cilt:4 Sayı:2.
  • SELİMOĞLU, S.K., F. TEMİZEL, A. ÖZDEMİR, (2016). “Hukuk Fakültesi Öğrencilerinin Muhasebe Meslek Mensubu Olabilme Farkındalığı: Anadolu Üniversitesi Hukuk Fakültesi Örneği”, Muhasebe ve Finansman Dergisi, Sayı:72.
  • SELİMOĞLU, S.K., F. TEMİZEL, A. ÖZDEMİR, (2017:21).“Hukuk Fakültesi Mezunlarının Muhasebe Mesleğine Yönelik Farkındalıklarının Ölçülmesi:Eskişehir İline Yönelik Bir Araştırma”, Muhasebe ve Denetime Bakış Dergisi, Sayı:50.
  • YILDIRIM, S., (2015). “Genel Muhasebe Dersi Alan Öğrencilerin Derse İlişkin Beklentileri Ve Başarı Durumlarının Değerlendirilmesi” Muhasebe ve Denetime Bakış Dergisi, Sayı:44.

THE DETECTION OF PERCEPTION ON STUDENTS TO THE THOSE WHO ATTENDS TO THE CLASS OF THE COST ACCOUNTING: EXAMPLE OF GAZANFER BİLGE VOCATIONAL SCHOOL

Year 2017, Volume: 16 Issue: 51, 115 - 134, 01.06.2017

Abstract

This study is primarily aiming to obtain necessary information regarding perception of students to the those whoattend the class of “the Cost Accounting” in the departments of ‘Business Management’ and ‘Accounting andTax Application’ in Gazanfer Bilge Vocational School, Kocaeli University. In the process of research, the methodof five point likert scale, which developed by Geiger and Ogilby 2000 and its Turkish edition made by Kaya 2007 , has been used for prepearing questionnaire form and “Personel Info Form” that is designated the demographic situation of attendants. The disperancy analysis could not be made and research findings is evaluated onthe basis of frequency distribution and percentage due to the fact that Cronbach reliability coefficient concerningthe scale is found 0,586 and this is lower than 0,7. SPSS.16 Program is used in the analysis of the findings whichobtained from the face-to-face questionnaire. As a result of research, those student who has attend to the class ofthe Cost Accounting expect to learn many valuable information and do not consider this class as troublesomeand tedious and vice versa, they depicted this class as a vitally important one in terms of contributing their futurebusiness life

References

  • DEMİREL UTKU, B. ve İ., EROL, (2015). “Lisans Öğrencilerinin Muhasebeye Giriş Dersine Yönelik Algılamalarının Belirlenmesi”, Journal of Accounting, Finance and Auditing Studies 1/3 (2015), ss:91-104.
  • GEIGER, M. A. ve, S. M. OGLIBY, (2000). “The First Course in Accounting: Students’ Perceptions and Their Effect on the Decision to Major in Accounting”, Journal of Accounting Education, 18 (2), ss:63 – 78.
  • http://ogr.kocaeli.edu.tr/koubs/Bologna/Genel/DersListesi.cfm?Dilid=1EA21160939D61C22F2D534592C4EAF0 (E.T:25.01.2017)
  • KAYA, U., (2007). “İlk Defa Muhasebe Dersi Alan Öğrencilerin Derse Yönelik Algılamaları Üzerine Bir Alan Araştırması: Karadeniz Teknik Üniversitesi Örneği”, Muhasebe ve Finansman Dergisi, Sayı: 36, ss: 125 – 133.
  • ÖZBEK ,Y., (2015). “Farklı Eğitim Programlarındaki Öğrencilerin Genel Muhasebe Dersine İlişkin Algıları”, Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, Mayıs 2015 Cilt:4 Sayı:2.
  • SELİMOĞLU, S.K., F. TEMİZEL, A. ÖZDEMİR, (2016). “Hukuk Fakültesi Öğrencilerinin Muhasebe Meslek Mensubu Olabilme Farkındalığı: Anadolu Üniversitesi Hukuk Fakültesi Örneği”, Muhasebe ve Finansman Dergisi, Sayı:72.
  • SELİMOĞLU, S.K., F. TEMİZEL, A. ÖZDEMİR, (2017:21).“Hukuk Fakültesi Mezunlarının Muhasebe Mesleğine Yönelik Farkındalıklarının Ölçülmesi:Eskişehir İline Yönelik Bir Araştırma”, Muhasebe ve Denetime Bakış Dergisi, Sayı:50.
  • YILDIRIM, S., (2015). “Genel Muhasebe Dersi Alan Öğrencilerin Derse İlişkin Beklentileri Ve Başarı Durumlarının Değerlendirilmesi” Muhasebe ve Denetime Bakış Dergisi, Sayı:44.
There are 8 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Research Article
Authors

Cengiz Güney

Publication Date June 1, 2017
Published in Issue Year 2017 Volume: 16 Issue: 51

Cite

APA Güney, C. (2017). MALİYET MUHASEBESİ DERSİ ALAN ÖĞRENCİLERİN DERSE YÖNELİK ALGILARININ TESPİTİ: GAZANFER BİLGE MESLEK YÜKSEKOKULU ÖRNEĞİ. Muhasebe Ve Denetime Bakış, 16(51), 115-134.