BibTex RIS Cite

THE DEVELOPMENT OF READING ATTITUDE SCALE FOR SECONDARY LEVEL STUDENTS: STUDY ON THE VALIDITY AND RELIABILITY

Year 2009, Volume: 4 Issue: 2, 632 - 651, 01.03.2009

Abstract

The purpose of this study is developing an attitude scale which used for measuring secondary class students attitudes toward reading. Participants consisted of 816 elementary students attending ten public elementary schools. Factor analysis and reliability analysis data was gathered from 367 students attending three public schools. It's determined by exploratory factor analysis and confirmatory factor analysis that scale has 4 factors. Cronbach Alpha was calculated 0,930. It was calculated for subgroups separately. It's also strived to collect evidence about scale's criterion-related validity.

İLKÖĞRETİM İKİNCİ KADEME ÖĞRENCİLERİ İÇİN OKUMAYA YÖNELİK TUTUM ÖLÇEĞİNİN GELİŞTİRİLMESİ: GEÇERLİLİK VE GÜVENİRLİK ÇALIŞMASI

Year 2009, Volume: 4 Issue: 2, 632 - 651, 01.03.2009

Abstract

Çalışmanın amacı ilköğretim ikinci kademe öğrencilerinin okumaya yönelik tutumlarını ölçmek için "tutum ölçeği" geliştirmektir. Ölçeğin faktörlerinin belirlenmesi ve güvenirliği ile ilgili kanıtların toplanmasında 367 öğrenciden alınan veri kullanılmıştır. Çalışmanın geneline 816 öğrenci dâhil edilmiştir. Açımlayıcı ve doğrulayıcı faktör analizi ile ölçeğin 4 faktörlü bir yapıya sahip olduğu belirlenmiştir. Ölçeğin Cronbach Alfa güvenirlik katsayısı 0,930 bulunmuştur. Güvenirlik katsayısı, alt gruplar için de ayrı ayrı hesaplanmıştır. Ayrıca ölçeğin ölçüt geçerliliğine dair kanıtlar toplanmaya çalışılmıştır.

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Educational Sciences
Authors

Yusuf Uyar

Publication Date March 1, 2009
Published in Issue Year 2009 Volume: 4 Issue: 2

Cite

APA Uyar, Y. (2009). İLKÖĞRETİM İKİNCİ KADEME ÖĞRENCİLERİ İÇİN OKUMAYA YÖNELİK TUTUM ÖLÇEĞİNİN GELİŞTİRİLMESİ: GEÇERLİLİK VE GÜVENİRLİK ÇALIŞMASI. Education Sciences, 4(2), 632-651. https://doi.org/10.12739/10.12739
AMA Uyar Y. İLKÖĞRETİM İKİNCİ KADEME ÖĞRENCİLERİ İÇİN OKUMAYA YÖNELİK TUTUM ÖLÇEĞİNİN GELİŞTİRİLMESİ: GEÇERLİLİK VE GÜVENİRLİK ÇALIŞMASI. NWSA. March 2009;4(2):632-651. doi:10.12739/10.12739
Chicago Uyar, Yusuf. “İLKÖĞRETİM İKİNCİ KADEME ÖĞRENCİLERİ İÇİN OKUMAYA YÖNELİK TUTUM ÖLÇEĞİNİN GELİŞTİRİLMESİ: GEÇERLİLİK VE GÜVENİRLİK ÇALIŞMASI”. Education Sciences 4, no. 2 (March 2009): 632-51. https://doi.org/10.12739/10.12739.
EndNote Uyar Y (March 1, 2009) İLKÖĞRETİM İKİNCİ KADEME ÖĞRENCİLERİ İÇİN OKUMAYA YÖNELİK TUTUM ÖLÇEĞİNİN GELİŞTİRİLMESİ: GEÇERLİLİK VE GÜVENİRLİK ÇALIŞMASI. Education Sciences 4 2 632–651.
IEEE Y. Uyar, “İLKÖĞRETİM İKİNCİ KADEME ÖĞRENCİLERİ İÇİN OKUMAYA YÖNELİK TUTUM ÖLÇEĞİNİN GELİŞTİRİLMESİ: GEÇERLİLİK VE GÜVENİRLİK ÇALIŞMASI”, NWSA, vol. 4, no. 2, pp. 632–651, 2009, doi: 10.12739/10.12739.
ISNAD Uyar, Yusuf. “İLKÖĞRETİM İKİNCİ KADEME ÖĞRENCİLERİ İÇİN OKUMAYA YÖNELİK TUTUM ÖLÇEĞİNİN GELİŞTİRİLMESİ: GEÇERLİLİK VE GÜVENİRLİK ÇALIŞMASI”. Education Sciences 4/2 (March 2009), 632-651. https://doi.org/10.12739/10.12739.
JAMA Uyar Y. İLKÖĞRETİM İKİNCİ KADEME ÖĞRENCİLERİ İÇİN OKUMAYA YÖNELİK TUTUM ÖLÇEĞİNİN GELİŞTİRİLMESİ: GEÇERLİLİK VE GÜVENİRLİK ÇALIŞMASI. NWSA. 2009;4:632–651.
MLA Uyar, Yusuf. “İLKÖĞRETİM İKİNCİ KADEME ÖĞRENCİLERİ İÇİN OKUMAYA YÖNELİK TUTUM ÖLÇEĞİNİN GELİŞTİRİLMESİ: GEÇERLİLİK VE GÜVENİRLİK ÇALIŞMASI”. Education Sciences, vol. 4, no. 2, 2009, pp. 632-51, doi:10.12739/10.12739.
Vancouver Uyar Y. İLKÖĞRETİM İKİNCİ KADEME ÖĞRENCİLERİ İÇİN OKUMAYA YÖNELİK TUTUM ÖLÇEĞİNİN GELİŞTİRİLMESİ: GEÇERLİLİK VE GÜVENİRLİK ÇALIŞMASI. NWSA. 2009;4(2):632-51.