Abstract
Bu çalışma, ebelik öğrencilerinin profesyonel
değer algılarını ve etkileyen bazı faktörlerini incelenmek amacı ile
yapılmıştır. Kesitsel-analitik tipteki araştırmaya 324 ebelik öğrencisi
katılmıştır. Veriler 2017 yılında kişisel bilgi formu ve “Ebelerin Profesyonel Değerleri Ölçeği (EPDÖ)”
ile toplanmıştır. EPDÖ’den alınan bireyin ölçek puanı (min.20-max.100) arttıkça
profesyonel değer algısı yükselmektedir. Veriler, SPPS 16.0 programında
ortalama, t testi ve varyans testi ile analiz edilmiştir. Yaş
ortalamaları 20.4±2.0 (min.18-max.50)’dır.
Öğrencilerin %49.4’ününb ölümü kendi isteği ile seçtiği ve %63.0’ünün mesleği
kendilerine uygun bulduğu belirlenmiştir. Öğrencilerin ölçek puan ortalamaları
87.2±1.0 (min.60-max.100)’dir. Eğitime başladıktan sonra mesleğe karşı olumlu görüşe sahip olan, ikinci
ve dördüncü sınıfta okuyan, herhangi bir sağlık
kurumunda, doğumhanede ve aile sağlığı merkezinde uygulamaya çıkan öğrencilerin
profesyonel değer
algıları yüksek saptanmıştır (p<0.05). Sınıf düzeyi, eğitimden sonraki
mesleki düşünce, herhangi bir sağlık kurumunda, doğumhanede ve aile sağlığı merkezinde uygulamaya çıkma durumunun, öğrencilerin profesyonel değer algılarını
arttırdığı görülmüştür.