Research Article
BibTex RIS Cite

A STUDY ON WOMEN’S PERCEPTION OF THE LEVANTINES THROUGH THE KANTO

Year 2016, Volume: 1 Issue: 1, 28 - 43, 30.06.2016

Abstract

The
geography of Ottoman Empire the Near East and European origin living resident foreigns
are concentrated in cities such as İstanbul-İzmir the Levantine are usually
music, it is important in terms of 
socials and commercial life. Greating on interaction in Levantine
cultural is also empazised.

Music
has very important place in the culture of the Ottoman Empire. 15th century
onward, the Tanzimat, the Republic and later periods of the Ottoman-Turkish
culture took place in a variety of areas and institution the Levantines and
their contribution tour culture also has a significance Levantines in music,
education, observer, performer, teoristand as a consumer. İn addition to
affects of our culture of Levantine to their own culture, they are also
important . The Ottoman state in the woman’s voice and stage appearance  number of women have a place in any time
period up to the art of Muslim women the right to the middle of the 20th
century. The social structure in the Levantine women trainers, Mslim women can
not enter the performer and composer of music it has an important place in the
field.





İn this
study of Levantine culture, musical position in the context of the female image
will be analyzed. The musical life of women in Ottoman and Republican periods
Levantine be illustrated. Emerging after Tanzimat, the located words of the
Kanto Music will form the data of study.

References

  • Çakıcıoğlu, Oban, R. (2007). Levanten kavramı ve levantenler üzerine bir inceleme”, Konya, Türkiyat Araştırmalar Dergisi, Sayı: 22, s. 338.
  • Çakmak, B. (2011). Tanzimattan cumhuriyete uzanan çizgide osmanlı’larda kadın hareketleri, dönemin tiyatrosunda kadının temsili ve kadın sorunu. Tiyatro Eleştirmenliği ve Dramaturji Bölüm Dergisi, (18), s. 46, 47, 75, 76 ).
  • Ertaş, E. (2013). Kantoların özellikleri 17 ekim 2015 tarihinde www.emirertaş.blogspot.com/2013/.../kantoların-özellikleri-zamanladeğişim sitesinden alınmıştır.
  • Hiçyılmaz, E. (1999), “İstanbul Geceleri ve Kantolar”, İstanbul, s. 67, 71, 74, 100, 103, 104.
  • Karasar, N. (1999). Bilimsel araştırma yöntemi,(9. Basım). Ankara.s.77.
  • Karataş, İ, A. (2006), Osmanlı devleti’nde gayri müslimlere tanınan din ve vicdan hürriyeti, Uludağ Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, Cilt. 15, Sayı: 1, s. 283.
  • Öney, F. (2015). Kadınların müziği; ‘kanto’lar, ‘peruz hanım’lar. 16 ekim 2015 tarihinde www.evrenselkultur.com/.../kadınların-müziği-kantolar-peruz-hanımlar sitesinden alınmıştır.
  • Yılmaz, A. (2010). Osmanlı’dan cumhuriyete kadın kimliğinin biçimlenmesi, Dokuz Eylül Üniversitesi, Çağdaş Türkiye Dergisi, Cilt. IX, Sayı: 20-21, s. 196, 207.
  • Yumul, A., Dikkaya, F. (2006). Avrupalı mı? levanten mi?, (1. Basım) İstanbul. s. 23, 26, 27.

KANTOLAR YOLUYLA LEVANTENLERDE KADIN ALGISI ÜZERİNE BİR İNCELEME ÇALIŞMASI

Year 2016, Volume: 1 Issue: 1, 28 - 43, 30.06.2016

Abstract

Yakın
Doğu’da Osmanlı coğrafyasında yaşayan Avrupa kökenli yerleşik yabancılar olan
Levantenlerin genellikle İstanbul ve İzmir’de yoğunlaşmış olmaları müzik,
sosyal ve ticari hayat açısından önem taşımaktadır. Levantenlerin kültürel
anlamda da ayrıca bir etkileşim yaratmaları üzerinde de durulmuştur.

Müzik
Osmanlı kültüründe çok önemli bir yere sahiptir. XV. Yüzyıldan itibaren
Tanzimat, Cumhuriyet ve sonrası dönemlerde Osmanlı-Türk kültürünün çeşitli
alanları ve kurumları içinde yer almış olan müzisyen Levantenler müzikte
eğitici, gözlemci, icracı, kuramcı ve tüketici olarak yer almışlardır.
Levantenlerin müzik kültürümüze etkilerinin yanı sıra kendi müzik kültürlerine
de sahip çıkmaları önem taşımaktadır. 
Osmanlı Devletinde kadın sesi ve sahnede kadın görünümü günah
sayıldığından XX. yüzyılın ortalarına doğru olan zaman dilimine kadar hiçbir Müslüman
kadın sanat hayatında yer alamamıştır. Bu toplumsal yapı içerisinde Levanten
kadınlar eğitici, icracı ve besteci kimlikleri ile Müslüman kadınların
giremediği müzik alanında önemli yer tutmaktadır. Daha çok yabancı kadın
sanatçılar özellikle de Levanten olanlar sahnelerde görünmüştür.





Bu
çalışmada Levanten kültürünün, kadın imgesi bağlamında müziksel konumu
irdelenmeye çalışılacaktır. Osmanlı ve Cumhuriyet dönemlerinde Levanten
kadınların müzik yaşamı gözler önüne serilecektir. Tanzimat sonrası ortaya
çıkan kanto müziğinde geçen sözler çalışmanın verilerini oluşturacaktır.

References

  • Çakıcıoğlu, Oban, R. (2007). Levanten kavramı ve levantenler üzerine bir inceleme”, Konya, Türkiyat Araştırmalar Dergisi, Sayı: 22, s. 338.
  • Çakmak, B. (2011). Tanzimattan cumhuriyete uzanan çizgide osmanlı’larda kadın hareketleri, dönemin tiyatrosunda kadının temsili ve kadın sorunu. Tiyatro Eleştirmenliği ve Dramaturji Bölüm Dergisi, (18), s. 46, 47, 75, 76 ).
  • Ertaş, E. (2013). Kantoların özellikleri 17 ekim 2015 tarihinde www.emirertaş.blogspot.com/2013/.../kantoların-özellikleri-zamanladeğişim sitesinden alınmıştır.
  • Hiçyılmaz, E. (1999), “İstanbul Geceleri ve Kantolar”, İstanbul, s. 67, 71, 74, 100, 103, 104.
  • Karasar, N. (1999). Bilimsel araştırma yöntemi,(9. Basım). Ankara.s.77.
  • Karataş, İ, A. (2006), Osmanlı devleti’nde gayri müslimlere tanınan din ve vicdan hürriyeti, Uludağ Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, Cilt. 15, Sayı: 1, s. 283.
  • Öney, F. (2015). Kadınların müziği; ‘kanto’lar, ‘peruz hanım’lar. 16 ekim 2015 tarihinde www.evrenselkultur.com/.../kadınların-müziği-kantolar-peruz-hanımlar sitesinden alınmıştır.
  • Yılmaz, A. (2010). Osmanlı’dan cumhuriyete kadın kimliğinin biçimlenmesi, Dokuz Eylül Üniversitesi, Çağdaş Türkiye Dergisi, Cilt. IX, Sayı: 20-21, s. 196, 207.
  • Yumul, A., Dikkaya, F. (2006). Avrupalı mı? levanten mi?, (1. Basım) İstanbul. s. 23, 26, 27.
There are 9 citations in total.

Details

Journal Section Research article
Authors

Funda Esin

Nilgün Sazak

Publication Date June 30, 2016
Published in Issue Year 2016 Volume: 1 Issue: 1

Cite

APA Esin, F., & Sazak, N. (2016). A STUDY ON WOMEN’S PERCEPTION OF THE LEVANTINES THROUGH THE KANTO. Online Journal of Music Sciences, 1(1), 28-43.