Günümüzün sürekli değişen ve gelişen rekabetçi pazar koşulları sebebiyle tüketiciler her gün bilgi kirliliğinin etkisi altında satın alma kararı vermek zorundadırlar. Tüketicilerin değişen istek ve ihtiyaçlarına cevap verebilmek için pazarlamacılar yeni stratejiler geliştirmektedirler. Bu stratejiler içerisinde yer alan ağızdan ağıza pazarlama, hizmet sektöründe kullanıldığında işletmeler için rekabet avantajı sağlamaktadır. Bu çalışmada okul öncesi eğitim kurumu seçiminde ağızdan ağıza pazarlamanın rolünün değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Araştırma sonucunda, tüketicilerin önemli bir kısmının okul öncesi eğitim hizmeti satın alırken tavsiye aldıklarını ve tavsiye aldıkları kişilerin yakın çevrelerindeki insanlar (iş arkadaşları/arkadaşlar, aile, v.b.) ve okul öncesi eğitim hakkında uzman olan kişiler olduğu tespit edilmiştir. Ağızdan ağıza pazarlamanın rolü açısından risk algısı, cinsiyete ve mesleğe göre farklılık gösterirken ağızdan ağıza iletişimin etkisinin sadece meslek gruplarında farklılık gösterdiği sonucuna varılmıştır. Fikir arayışı sadece meslek ve gelir gruplarına göre farklılık göstermekte, fikir liderliği ise cinsiyete göre farklılık göstermektedir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | April 30, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 Issue: 36 |
Journal of Suleyman Demirel University Institute of Social Sciences take part in national and international indices such as Akademia Social Sciences Index (ASOS), Business Source Corporate Plus (EBSCO), Scientific Indexing Services (SIS), Turkish Education İndex (TEİ), Directory of Research Journals Indexing (DRJI), Akademic Resource İndex (ResearchBib), Journal Factor, CiteFactor, Information Matrix for the Analysis of Journals (MİAR), Index Copernicus (IC), Social Sciences Citation Index (SOBİAD).