Research Article
BibTex RIS Cite

The Opinions of Academicians on the Updated Science Education Undergraduate Program

Year 2019, Volume: 6 Issue: 1, 31 - 35, 30.04.2019
https://doi.org/10.33710/sduijes.538114

Abstract

In this study, it is aimed to present
the opinions of academicians about science teacher license program which is one
of the teaching license programs updated in 2018-2019 period and to evaluate
the program by academicians. This study was carried out using a case study
pattern which is one of the qualitative research types. The study group
consisted of four academicians from the Faculty of Education. In order to
determine the academicians who contributed to the research, one of the sampling
selection methods, which is easy to reach, is preferred in qualitative
research. The
interview technique was used as semi-structured interview questions. In this
process, the data obtained by the interview technique was done by using the
content analysis method which is one of the qualitative data analysis
types.  Results from analysis: Although
the updated program includes innovations according to the previous program, it
is stated that the field information, application and field courses are not
sufficient in terms of content and that the updates in general culture,
elective courses and educational sciences will contribute to the professional
development of teacher candidates. The main result is that this program should
be updated in line with the expectations of the academicians.

References

  • Akgün, F., Özgür, H., & Çuhadar, C. (2016). Öğretmen adayları ve pedagojik formasyon programı öğrencilerinin teknopedagojik eğitim yeterliklerinin incelenmesi. Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 1(3), 837-872.
  • Arslan, S., & Özpınar, İ. (2008). Öğretmen nitelikleri: İlköğretim programlarının beklentileri ve eğitim fakültelerinin kazandırdıkları. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi, 2(1).
  • Azar, A. (2011). Türkiye’deki öğretmen eğitimi üzerine bir söylem: Nitelik mi, nicelik mi. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi, 1(1), 36-38.
  • Baki, A. (2010). Öğretmen eğitiminin lisans ve lisansüstü boyutlardan değerlendirilmesi. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 11(3), 15-31.
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç Çakmak, E., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş. & Demirel, F. (2016). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. (21. Bas.). Ankara: Pegem Akademi Yayınları.
  • Creswell, J. W. (2017). Nitel Araştırmacılar İçin 30 Temel Beceri. (Hasan Özcan, Çev.). Ankara: Anı Yayınları.
  • Erdem, A. R. (2012). Öğretmen yetiştirme programlarındaki â alan ve alan eğitimi derslerinin yeniden düzenlenmesi gerekliliği. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 31(31), 219-223.
  • Göksoy, S. (2018). Eğitimde etkililiğinin artırılabilmesi için sistem modelinin okul ve öğrenme ortamına uyarlanabilirliği. Uluslararası Liderlik Eğitimi Dergisi-Internatıonal Journal Of Leadershıp Traınıng, 3(3), 1-15.
  • Hotaman, D. (2017). Eğitim programlarının geliştirilmesinde felsefenin rolü. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 13(2), 430-437.
  • Işık, A., Çiltaş, A., & Baş, F. (2010). Öğretmen yetiştirme ve öğretmenlik mesleği. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 14(1).
  • Karaman, P., & Karaman, A. (2016). Fen bilimleri öğretmenlerinin yenilenen fen bilimleri öğretim programına yönelik görüşleri. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 18(1), 243-269.
  • Kozikoğlu, İ., & Senemoğlu, N. (2016). Eğitim programları ve öğretim alanında yapılan doktora tezlerinin içerik analizi (2009-2014). Eğitim ve Bilim, 40(182), 29-41.
  • Köse, A. (2017). Pedagojik formasyon eğitiminde görevli akademisyenlere göre pedagojik formasyon uygulaması: sorunlar, çözüm önerileri. Journal of Kirsehir Education Faculty, 18(2), 709-732.
  • Küçükahmet, L. (2007). 2006-2007 öğretim yılında uygulamaya başlanan öğretmen yetiştirme lisans programlarının değerlendirilmesi. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 5(2), 203-218.
  • MEB, (2018). 2023 Eğitim Vizyonu Programı. Ankara: MEB Basımevi.
  • Merriam, S. B. Nitel Araştırma Desen ve Uygulama İçin Bir Rehber. (Selahattin Turan, Çev.). (3. Bas). Ankara: Nobel Yayınları. (2015).
  • Orhan, E. E. (2017). Türkiye’de öğretmen adayları aldıkları öğretmen eğitimi hakkında ne düşünüyor? Nitel bir araştırma. Eğitim ve Bilim, 42(189).
  • Özdemir, S. (2016). Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi. (4. Bas.). Ankara: Pegem Akademi Yayınları.
  • Özyurt, Y., Bahar, M., & Nartgün, Z. (2017). Fen bilgisi öğretmenliği lisans dersleri öğrenme çıktılarının özel alan yeterlikleriyle örtüşme düzeyi. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 17(4), 2096-2116.
  • Saban, A., & Ersoy, A. (2017). Eğitimde Nitel Araştırma Desenleri (2. Bas.). Ankara: Anı Yayınları.
  • Sönmez, V., & Alacapınar, F. G. (2017). Örneklendirilmiş Bilimsel Araştırma Yöntemleri. (5.Bas.). Ankara: Anı Yayınları.
  • Şişman, M. (2014). Eğitim Bilimine Giriş. (12. Bas.). Ankara: Pegem Akademi Yayınları.
  • Şişman, G. T. (2017). Öğretmen Yetiştirme lisans programları ders içeriklerinde “eğitim programı” kavramı. İlköğretim Online, 16(3), 1305-1311.
  • Tosun, F. Ç. (2018). Öğrenci Gözüyle Geçmişten Günümüze Türk Eğitim Sistemi. Karadeniz Sosyal Bilimler Dergisi, 10(19), 471-484.
  • Özeti, B. (2004). Geçmişten günümüze Türk eğitim sisteminde öğretmen yetiştirme ve günümüz sorunları.
  • Varol, V. (2017) Öğretmen eğitim programlarında öğretmen eğilimlerinin öğretilmesine dair öğretmen adaylarının algıları. Sinop Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 1(1), 67-84.
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2016). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. (10. Bas.). Ankara: Seçkin Yayınları.
  • Yıldızlı, H., Erdol, T. A., Baştuğ, M., & Bayram, K. (2018). Türkiye’de öğretmen kavramı üzerine yapılan metafor araştırmalarına yönelik bir meta-sentez çalışması. Eğitim ve Bilim, 43(193), 1-43.
  • Yüksek Öğretim Kurumu (2018). Eğitim Fakültesi Öğretmen Yetiştirme Lisans Programları. (Fen Bilgisi Öğretmenliği Lisans Programı). YÖK:Ankara.

Güncellenen Fen Bilgisi Öğretmenliği Lisans Programı Hakkındaki Akademisyenlerin Görüşleri

Year 2019, Volume: 6 Issue: 1, 31 - 35, 30.04.2019
https://doi.org/10.33710/sduijes.538114

Abstract

Çalışmada, 2018-2019 dönemi içerisinde
güncellenmiş olan öğretmenlik lisans programlarından biri olan fen bilgisi
öğretmenliği lisans programı hakkında akademisyenlerin görüşlerinin ortaya
konulması ve programın akademisyenler tarafından değerlendirilmesi
amaçlanmıştır. Yapılan bu çalışma, nitel araştırma türlerinden biri olan durum
çalışması deseni kullanılarak gerçekleştirilmiştir. Araştırma kapsamında
görüşme yapılan çalışma grubu Eğitim Fakültesinde görevli dört akademisyenden
oluşmaktadır. Çalışamaya katkı sağlayan bu akademisyenlerin belirlenmesinde
nitel araştırmalarda örneklem seçimi türlerinden biri olan amaçlı örneklem
seçimi yöntemi içerisinde bulunan kolay ulaşılabilir örnekleme yöntemi tercih
edilmiştir. Çalışma sürecinde veri toplama aracı olarak yarı yapılandırılmış
görüşme soruları kullanılarak görüşme tekniği kullanılmıştır. Bu süreçte
görüşme tekniği ile elde edilen veriler nitel veri analizi türlerinden biri
olan içerik analizi yöntemi kullanılarak yapılmıştır. Yapılmış olan analizler
sonucunda ortaya konulan sonuçlar: Güncellenmiş olan programın önce ki programa
göre yenilikler içermesine rağmen alan bilgisi, uygulama ve alan derslerinin
içeriği bakımından yeterli bulunmadığı görüşü ile genel kültür, seçmeli dersler
ve eğitim bilimleri alanında yapılan güncellemelerin öğretmen adaylarının
mesleki gelişimlerine katkı da bulunacağı görüşleri belirtilmiştir. Bu görüşler
değerlendirildiğinde ortaya çıkan temel sonuç ise bu programın tekrar
akademisyenlerin beklentileri doğrultusunda güncellenmesi gerektiğidir.

References

  • Akgün, F., Özgür, H., & Çuhadar, C. (2016). Öğretmen adayları ve pedagojik formasyon programı öğrencilerinin teknopedagojik eğitim yeterliklerinin incelenmesi. Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 1(3), 837-872.
  • Arslan, S., & Özpınar, İ. (2008). Öğretmen nitelikleri: İlköğretim programlarının beklentileri ve eğitim fakültelerinin kazandırdıkları. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi, 2(1).
  • Azar, A. (2011). Türkiye’deki öğretmen eğitimi üzerine bir söylem: Nitelik mi, nicelik mi. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi, 1(1), 36-38.
  • Baki, A. (2010). Öğretmen eğitiminin lisans ve lisansüstü boyutlardan değerlendirilmesi. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 11(3), 15-31.
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç Çakmak, E., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş. & Demirel, F. (2016). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. (21. Bas.). Ankara: Pegem Akademi Yayınları.
  • Creswell, J. W. (2017). Nitel Araştırmacılar İçin 30 Temel Beceri. (Hasan Özcan, Çev.). Ankara: Anı Yayınları.
  • Erdem, A. R. (2012). Öğretmen yetiştirme programlarındaki â alan ve alan eğitimi derslerinin yeniden düzenlenmesi gerekliliği. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 31(31), 219-223.
  • Göksoy, S. (2018). Eğitimde etkililiğinin artırılabilmesi için sistem modelinin okul ve öğrenme ortamına uyarlanabilirliği. Uluslararası Liderlik Eğitimi Dergisi-Internatıonal Journal Of Leadershıp Traınıng, 3(3), 1-15.
  • Hotaman, D. (2017). Eğitim programlarının geliştirilmesinde felsefenin rolü. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 13(2), 430-437.
  • Işık, A., Çiltaş, A., & Baş, F. (2010). Öğretmen yetiştirme ve öğretmenlik mesleği. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 14(1).
  • Karaman, P., & Karaman, A. (2016). Fen bilimleri öğretmenlerinin yenilenen fen bilimleri öğretim programına yönelik görüşleri. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 18(1), 243-269.
  • Kozikoğlu, İ., & Senemoğlu, N. (2016). Eğitim programları ve öğretim alanında yapılan doktora tezlerinin içerik analizi (2009-2014). Eğitim ve Bilim, 40(182), 29-41.
  • Köse, A. (2017). Pedagojik formasyon eğitiminde görevli akademisyenlere göre pedagojik formasyon uygulaması: sorunlar, çözüm önerileri. Journal of Kirsehir Education Faculty, 18(2), 709-732.
  • Küçükahmet, L. (2007). 2006-2007 öğretim yılında uygulamaya başlanan öğretmen yetiştirme lisans programlarının değerlendirilmesi. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 5(2), 203-218.
  • MEB, (2018). 2023 Eğitim Vizyonu Programı. Ankara: MEB Basımevi.
  • Merriam, S. B. Nitel Araştırma Desen ve Uygulama İçin Bir Rehber. (Selahattin Turan, Çev.). (3. Bas). Ankara: Nobel Yayınları. (2015).
  • Orhan, E. E. (2017). Türkiye’de öğretmen adayları aldıkları öğretmen eğitimi hakkında ne düşünüyor? Nitel bir araştırma. Eğitim ve Bilim, 42(189).
  • Özdemir, S. (2016). Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi. (4. Bas.). Ankara: Pegem Akademi Yayınları.
  • Özyurt, Y., Bahar, M., & Nartgün, Z. (2017). Fen bilgisi öğretmenliği lisans dersleri öğrenme çıktılarının özel alan yeterlikleriyle örtüşme düzeyi. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 17(4), 2096-2116.
  • Saban, A., & Ersoy, A. (2017). Eğitimde Nitel Araştırma Desenleri (2. Bas.). Ankara: Anı Yayınları.
  • Sönmez, V., & Alacapınar, F. G. (2017). Örneklendirilmiş Bilimsel Araştırma Yöntemleri. (5.Bas.). Ankara: Anı Yayınları.
  • Şişman, M. (2014). Eğitim Bilimine Giriş. (12. Bas.). Ankara: Pegem Akademi Yayınları.
  • Şişman, G. T. (2017). Öğretmen Yetiştirme lisans programları ders içeriklerinde “eğitim programı” kavramı. İlköğretim Online, 16(3), 1305-1311.
  • Tosun, F. Ç. (2018). Öğrenci Gözüyle Geçmişten Günümüze Türk Eğitim Sistemi. Karadeniz Sosyal Bilimler Dergisi, 10(19), 471-484.
  • Özeti, B. (2004). Geçmişten günümüze Türk eğitim sisteminde öğretmen yetiştirme ve günümüz sorunları.
  • Varol, V. (2017) Öğretmen eğitim programlarında öğretmen eğilimlerinin öğretilmesine dair öğretmen adaylarının algıları. Sinop Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 1(1), 67-84.
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2016). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. (10. Bas.). Ankara: Seçkin Yayınları.
  • Yıldızlı, H., Erdol, T. A., Baştuğ, M., & Bayram, K. (2018). Türkiye’de öğretmen kavramı üzerine yapılan metafor araştırmalarına yönelik bir meta-sentez çalışması. Eğitim ve Bilim, 43(193), 1-43.
  • Yüksek Öğretim Kurumu (2018). Eğitim Fakültesi Öğretmen Yetiştirme Lisans Programları. (Fen Bilgisi Öğretmenliği Lisans Programı). YÖK:Ankara.
There are 29 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Adıgüzel Dağtekin 0000-0002-8530-8279

Seraceddin Levent Zorluoğlu 0000-0002-8958-0579

Publication Date April 30, 2019
Acceptance Date April 23, 2019
Published in Issue Year 2019 Volume: 6 Issue: 1

Cite

APA Dağtekin, A., & Zorluoğlu, S. L. (2019). Güncellenen Fen Bilgisi Öğretmenliği Lisans Programı Hakkındaki Akademisyenlerin Görüşleri. SDU International Journal of Educational Studies, 6(1), 31-35. https://doi.org/10.33710/sduijes.538114

Cited By








Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 3.0 Unported License.

ISSN:2148-9068