Research Article
BibTex RIS Cite

HAZIR GİYİM SEKTÖRÜNDE INFLUENCERLARIN MARKA İMAJI VE SATIN ALMA NİYETİ ÜZERİNDEKİ ETKİSİ: Z KUŞAĞI ÖRNEĞİ

Year 2023, , 148 - 157, 30.06.2023
https://doi.org/10.7216/teksmuh.1320585

Abstract

Bu araştırmanın amacı, hazır giyim sektöründe yer alan influencerlarının güvenilirlik, uzmanlık ve çekicilik özelliklerinin, Z kuşağındaki tüketicilerin marka imajı ve satın alma niyeti üzerindeki etkilerini belirlemektir. Edirne'de yaşayan Z kuşağına ait 420 tüketici ile yapılan araştırmada kaynak güvenilirliği modelinin alt boyutlarından olan influencerların çekicilik, uzmanlık ve güvenirlik özelliklerinin marka imajı ve satın alma niyetiyle arasında düşük ve orta derecede ilişkiler olduğu ortaya koyulmuştur. Influencerların sahip olduğu özelliklerin satın alma niyeti üzerindeki etkisinde kaynak güvenirliği boyutlarından güvenirliğin orta düzeyde çekicilik ve uzmanlığın düşük düzeyde pozitif anlamlı bir etkisinin olduğu görülmektedir. Influencerların marka imajı üzerindeki etkisinde ise kaynak güvenirliği boyutlarından çekiciliğin orta düzeyde, güvenirlik ve uzmanlığın düşük düzeyde pozitif anlamlı bir etkisinin olduğu görülmektedir.

Year 2023, , 148 - 157, 30.06.2023
https://doi.org/10.7216/teksmuh.1320585

Abstract

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Planning Techniques
Journal Section Articles
Authors

Ebru Onurlubaş This is me

Publication Date June 30, 2023
Published in Issue Year 2023

Cite

APA Onurlubaş, E. (2023). HAZIR GİYİM SEKTÖRÜNDE INFLUENCERLARIN MARKA İMAJI VE SATIN ALMA NİYETİ ÜZERİNDEKİ ETKİSİ: Z KUŞAĞI ÖRNEĞİ. Tekstil Ve Mühendis, 30(130), 148-157. https://doi.org/10.7216/teksmuh.1320585
AMA Onurlubaş E. HAZIR GİYİM SEKTÖRÜNDE INFLUENCERLARIN MARKA İMAJI VE SATIN ALMA NİYETİ ÜZERİNDEKİ ETKİSİ: Z KUŞAĞI ÖRNEĞİ. Tekstil ve Mühendis. June 2023;30(130):148-157. doi:10.7216/teksmuh.1320585
Chicago Onurlubaş, Ebru. “HAZIR GİYİM SEKTÖRÜNDE INFLUENCERLARIN MARKA İMAJI VE SATIN ALMA NİYETİ ÜZERİNDEKİ ETKİSİ: Z KUŞAĞI ÖRNEĞİ”. Tekstil Ve Mühendis 30, no. 130 (June 2023): 148-57. https://doi.org/10.7216/teksmuh.1320585.
EndNote Onurlubaş E (June 1, 2023) HAZIR GİYİM SEKTÖRÜNDE INFLUENCERLARIN MARKA İMAJI VE SATIN ALMA NİYETİ ÜZERİNDEKİ ETKİSİ: Z KUŞAĞI ÖRNEĞİ. Tekstil ve Mühendis 30 130 148–157.
IEEE E. Onurlubaş, “HAZIR GİYİM SEKTÖRÜNDE INFLUENCERLARIN MARKA İMAJI VE SATIN ALMA NİYETİ ÜZERİNDEKİ ETKİSİ: Z KUŞAĞI ÖRNEĞİ”, Tekstil ve Mühendis, vol. 30, no. 130, pp. 148–157, 2023, doi: 10.7216/teksmuh.1320585.
ISNAD Onurlubaş, Ebru. “HAZIR GİYİM SEKTÖRÜNDE INFLUENCERLARIN MARKA İMAJI VE SATIN ALMA NİYETİ ÜZERİNDEKİ ETKİSİ: Z KUŞAĞI ÖRNEĞİ”. Tekstil ve Mühendis 30/130 (June 2023), 148-157. https://doi.org/10.7216/teksmuh.1320585.
JAMA Onurlubaş E. HAZIR GİYİM SEKTÖRÜNDE INFLUENCERLARIN MARKA İMAJI VE SATIN ALMA NİYETİ ÜZERİNDEKİ ETKİSİ: Z KUŞAĞI ÖRNEĞİ. Tekstil ve Mühendis. 2023;30:148–157.
MLA Onurlubaş, Ebru. “HAZIR GİYİM SEKTÖRÜNDE INFLUENCERLARIN MARKA İMAJI VE SATIN ALMA NİYETİ ÜZERİNDEKİ ETKİSİ: Z KUŞAĞI ÖRNEĞİ”. Tekstil Ve Mühendis, vol. 30, no. 130, 2023, pp. 148-57, doi:10.7216/teksmuh.1320585.
Vancouver Onurlubaş E. HAZIR GİYİM SEKTÖRÜNDE INFLUENCERLARIN MARKA İMAJI VE SATIN ALMA NİYETİ ÜZERİNDEKİ ETKİSİ: Z KUŞAĞI ÖRNEĞİ. Tekstil ve Mühendis. 2023;30(130):148-57.