BibTex RIS Cite

Investigating job satisfaction level of employees (The case of Muğla Forest District Directorate)

Year 2011, Volume: 12 Issue: 1, 20 - 26, 18.04.2011

Abstract

Growing importance of job satisfaction in present business life and insufficiency of the studies in forestry sector are the main reasons of this study coming out. The aim of the study is to determine satisfaction levels of executives and then to make suggestions for taking required precautions. In the study, questionnaire method was used for data collection method. Independent two sample t-test and one way analysis of variance were used to evaluate the data. Satisfaction levels related to character of business and working conditions, co-workers and communication and corporate image of the employee were high. It was found that wage is the least satisfactory factor for the employees and dissatisfaction of wage is getting worse as the age rises. To raise employees' job satisfaction levels, better wage policy should be carried out and social facilities should be improved.
Keywords: Job satisfaction, Variance analysis, Forest District Directorate, Muğla

References

  • Akıncı, Z., 2002. Turizm sektöründe işgören iş tatminini etkileyen faktörler: Beş yıldızlı konaklama işletmelerinde bir uygulama. Akdeniz İ. İ. B. F. Dergisi, 4: 1-25.
  • Babin, B.J., J.S. Bales, 1996. The effects of perceived co-worker involvement and supervisor support on service provider role stress, performance and job satisfaction. Journal of Retailing, 72: 57-75.
  • Bakan, İ., Büyükbeşe, T., 2004. Çalışanların iş güvencesi ve genel iş davranışları ilişkisi: Bir alan çalışması. Erciyes Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 23: 35-59.
  • Bal, J., Gundry, J., 1999. Virtual teaming in the automotive supply chain. Team Performance Management, 5 (6): 174-193.
  • Baş, T., Ardıç, K., 2002. Yüksek öğretimde iş tatmini ve tatminsizliği. İktisat İşletme ve Finans, Eylül, 17: 72-81.
  • Bayram, N., 2004. Sosyal Bilimlerde SPSS ile Veri Analizi, Ezgi Kitabevi, Bursa.
  • Bayram, N., Aytaç, S., Gürsakal, S., 2007. Çalışanların iş tatmini üzerine bir araştırma. 8. Türkiye Ekonometri ve İstatistik Kongresi, İnönü Üniversitesi, 24-25 Mayıs, Malatya, Türkiye.
  • Can, Y., Soyer, F., 2008. Beden eğitimi öğretmenlerinin sosyo- ekonomik beklentileri ile iş tatmini arasındaki ilişki. GÜ, Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 28 (1): 61-74.
  • Ceylan, A., Çöl, G., Gül, H., 2005. İşin anlamlılığını belirleyen sosyo-yapısal özelliklerin güçlendirmeye olan etkileri ve sonuçları üzerine bir araştırma. Doğuş Üniversitesi Dergisi, 6 (1): 35-51.
  • Çekmecelioğlu, H. G., 2006. İş tatmini ve örgütsel bağlılık unsurlarının yaratıcılık üzerindeki etkileri. İktisat İşletme ve Finans, 21 (243): 120-131.
  • Dursun, F., 2009. Devlet Orman İşletmelerinde Çalışanların İş Tatmin Düzeylerinin İncelenmesi (Kalkım, Yenice, Bayramiç Orman İşletme Müdürlükleri Örneği). Yüksek Lisans tezi, Karadeniz Teknik Üniv., Fen Bilimleri Enstitüsü, Trabzon, 152 s.
  • Gedik, T., Akyüz, K. C., Yıldırım, İ., Aydın, A., 2007. Orman ürünleri sanayinde iş tatminine yönelik bir alan çalışması (Trabzon Arsin Organize Sanayi Bölgesi Örneği). 13. Ulusal Ergonomi Kongresi, Erciyes Üniversitesi, 6-8 Aralık, Kayseri, Türkiye, s. 54-61.
  • Gedik, T., Akyüz, K. C., Batu, C., 2009. Orman endüstri işletmelerinde yönetici iş tatmin düzeyinin belirlenmesi (Düzce ili örneği). Kastamonu Üniversitesi, Orman Fakültesi Dergisi, 9 (1): 1-11.
  • Gül, H., Oktay, E., 2009. Ücret, kariyer, iş tatmini ve performans arasındaki ilişkiler: Karaman Valiliğinde bir uygulama. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 21:223-238.
  • Güven, M., Bakan, İ., Yeşil, S., 2005. Çalışanların iş ve ücret tatmini boyutlarıyla demografik özellikler arasındaki ilişkiler: Bir alan araştırması. Celal Bayar Üniversitesi İ.İ.B.F. Yönetim ve Ekonomi Dergisi, 12 (1): 127-151.
  • Hum, S.H., Leow L.H., 1996. Strategic manufacturing effectiveness; An emprical study based on the hayes- wheelwright framework, International Journal of Opertions and Production Managements, 16 (4): 4-18.
  • Iris, B., Barrett, G.V., 1977. Some relations between job and life satisfaction and job importance. Journal of Applied Psychology, 56: 301-304.
  • İmamoğlu, S.Z., Keskin, H., Erat, S., 2004. Ücret, kariyer ve yaratıcılık ile iş tatmini arasındaki ilişkiler: Tekstil sektöründe bir uygulama. Celal Bayar Üniversitesi İ.İ.B.F. Yönetim ve Ekonomi Dergisi, 11 (1): 167-176.
  • Jelacic, D., Grladinovic, T., Sujova, A., Galajdova, V., 2008. Motivation factors in wood processing and furniture manufacturing. Drvna Industrija, 59 (1): 11-21.
  • Keser, A., 2006. Çağrı merkezi çalışanlarında iş yükü düzeyi ile iş doyumu ilişkisinin araştırılması. Kocaeli Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 11 (1): 100-119.
  • Lum, L., Kervin, J., Clark, K., Reid, F., Sirola, W., 1998. Explaining nursing turnover ıntent: Job satisfaction, pay satisfaction, or organizational commitment? Journal of Organizational Behavior, 19 (3): 305-320.
  • Michael J.H., Evans D.D., Jansen, J.K., Haight, J.M., 2005. Management commitment to safety as organizational support: Relationship with non-safety outcomes in wood manufacturing employees. Journal of Safety Research, 36: 171-179.
  • Örücü, E., Yumuşak, S., Bozkır, Y., 2006. Kalite yönetimi çerçevesinde bankalarda çalışan personelin is tatmini ve is tatminini etkileyen faktörlerin incelenmesine yönelik bir araştırma. Yönetim ve Ekonomi, 13 (1): 39-51.
  • SPSS Institute Inc., 2003. SPSS Base 12.0 User’s Guide, 703 s.
  • Şanlı, S., 2006. Adana İlinde Çalışan Polislerin İş Doyumu ve Tükenmişlik Düzeylerinin Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi. Yüksek Lisans Tezi, Çukurova Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Adana.
  • Tanrıverdi, H., 2006. Sanayi işletmelerinde çalışanların iş tatminsizliği sorunları üzerine bir araştırma. Ekonomi ve Sosyal Araştırmalar Dergisi, 3 (1): 1-29.
  • Tengilimoğlu, D., 2005. Hizmet işletmelerinde liderlik davranışları ile iş doyumu arasındaki ilişkinin belirlenmesine yönelik bir araştırma. Ticaret ve Turizm Eğitim Fakültesi Dergisi, 1: 23- 45.
  • Toker, B., 2007. Demografik değişkenlerin iş tatminine etkisi: İzmir’deki beş ve dört yıldızlı otellere yönelik bir uygulama. Doğuş Üniversitesi Dergisi, 8 (1): 92-107.
  • Warr, P., 1990. Decision latitude, job demands, and employee well being. Work and Stress, 4: 285-294.
  • Yammarino, F. J., Dubinsky, A. J., 1987. On job satisfaction: It's the relationships that count The Journal of Risk and Insurance, 54 (4): 804-809.

Çalışanların iş tatmin düzeylerinin incelenmesi (Muğla Orman Bölge Müdürlüğü örneği)

Year 2011, Volume: 12 Issue: 1, 20 - 26, 18.04.2011

Abstract

Günümüz çalışma hayatında iş tatmininin artan önemi ve ormancılık sektöründeki çalışmaların yetersizliği, bu çalışmanın ortaya çıkışındaki başlıca nedenlerdir. Çalışmanın amacı, yöneticilerin tatmin düzeylerini belirlemek ve böylece gereken tedbirlerin alınabilmesi için öneriler sunmaktır. Çalışmada veri elde etmek için anket yönteminden yararlanılmıştır. Verilerin değerlendirilmesi için bağımsız iki örnek t-testi ve tek yönlü varyans analizi kullanılmıştır. Çalışanların, işin niteliği ve çalışma koşullarına, çalışma arkadaşlarına ve iletişim ve kurum imajına ilişkin tatmin düzeyleri yüksek çıkmıştır. Çalışanların en fazla tatminsizlik duydukları faktörün ücret olduğu ve yaş ilerledikçe ücrete bağlı tatminsizliğin arttığı bulunmuştur. Çalışanların iş tatmin düzeylerini arttırmak için daha iyi ücret politikaları uygulanmalı ve sosyal imkanlar iyileştirilmelidir.
Anahtar Kelimeler: İş tatmini, Varyans analizi, Orman Bölge Müdürlüğü, Muğla

References

  • Akıncı, Z., 2002. Turizm sektöründe işgören iş tatminini etkileyen faktörler: Beş yıldızlı konaklama işletmelerinde bir uygulama. Akdeniz İ. İ. B. F. Dergisi, 4: 1-25.
  • Babin, B.J., J.S. Bales, 1996. The effects of perceived co-worker involvement and supervisor support on service provider role stress, performance and job satisfaction. Journal of Retailing, 72: 57-75.
  • Bakan, İ., Büyükbeşe, T., 2004. Çalışanların iş güvencesi ve genel iş davranışları ilişkisi: Bir alan çalışması. Erciyes Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 23: 35-59.
  • Bal, J., Gundry, J., 1999. Virtual teaming in the automotive supply chain. Team Performance Management, 5 (6): 174-193.
  • Baş, T., Ardıç, K., 2002. Yüksek öğretimde iş tatmini ve tatminsizliği. İktisat İşletme ve Finans, Eylül, 17: 72-81.
  • Bayram, N., 2004. Sosyal Bilimlerde SPSS ile Veri Analizi, Ezgi Kitabevi, Bursa.
  • Bayram, N., Aytaç, S., Gürsakal, S., 2007. Çalışanların iş tatmini üzerine bir araştırma. 8. Türkiye Ekonometri ve İstatistik Kongresi, İnönü Üniversitesi, 24-25 Mayıs, Malatya, Türkiye.
  • Can, Y., Soyer, F., 2008. Beden eğitimi öğretmenlerinin sosyo- ekonomik beklentileri ile iş tatmini arasındaki ilişki. GÜ, Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 28 (1): 61-74.
  • Ceylan, A., Çöl, G., Gül, H., 2005. İşin anlamlılığını belirleyen sosyo-yapısal özelliklerin güçlendirmeye olan etkileri ve sonuçları üzerine bir araştırma. Doğuş Üniversitesi Dergisi, 6 (1): 35-51.
  • Çekmecelioğlu, H. G., 2006. İş tatmini ve örgütsel bağlılık unsurlarının yaratıcılık üzerindeki etkileri. İktisat İşletme ve Finans, 21 (243): 120-131.
  • Dursun, F., 2009. Devlet Orman İşletmelerinde Çalışanların İş Tatmin Düzeylerinin İncelenmesi (Kalkım, Yenice, Bayramiç Orman İşletme Müdürlükleri Örneği). Yüksek Lisans tezi, Karadeniz Teknik Üniv., Fen Bilimleri Enstitüsü, Trabzon, 152 s.
  • Gedik, T., Akyüz, K. C., Yıldırım, İ., Aydın, A., 2007. Orman ürünleri sanayinde iş tatminine yönelik bir alan çalışması (Trabzon Arsin Organize Sanayi Bölgesi Örneği). 13. Ulusal Ergonomi Kongresi, Erciyes Üniversitesi, 6-8 Aralık, Kayseri, Türkiye, s. 54-61.
  • Gedik, T., Akyüz, K. C., Batu, C., 2009. Orman endüstri işletmelerinde yönetici iş tatmin düzeyinin belirlenmesi (Düzce ili örneği). Kastamonu Üniversitesi, Orman Fakültesi Dergisi, 9 (1): 1-11.
  • Gül, H., Oktay, E., 2009. Ücret, kariyer, iş tatmini ve performans arasındaki ilişkiler: Karaman Valiliğinde bir uygulama. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 21:223-238.
  • Güven, M., Bakan, İ., Yeşil, S., 2005. Çalışanların iş ve ücret tatmini boyutlarıyla demografik özellikler arasındaki ilişkiler: Bir alan araştırması. Celal Bayar Üniversitesi İ.İ.B.F. Yönetim ve Ekonomi Dergisi, 12 (1): 127-151.
  • Hum, S.H., Leow L.H., 1996. Strategic manufacturing effectiveness; An emprical study based on the hayes- wheelwright framework, International Journal of Opertions and Production Managements, 16 (4): 4-18.
  • Iris, B., Barrett, G.V., 1977. Some relations between job and life satisfaction and job importance. Journal of Applied Psychology, 56: 301-304.
  • İmamoğlu, S.Z., Keskin, H., Erat, S., 2004. Ücret, kariyer ve yaratıcılık ile iş tatmini arasındaki ilişkiler: Tekstil sektöründe bir uygulama. Celal Bayar Üniversitesi İ.İ.B.F. Yönetim ve Ekonomi Dergisi, 11 (1): 167-176.
  • Jelacic, D., Grladinovic, T., Sujova, A., Galajdova, V., 2008. Motivation factors in wood processing and furniture manufacturing. Drvna Industrija, 59 (1): 11-21.
  • Keser, A., 2006. Çağrı merkezi çalışanlarında iş yükü düzeyi ile iş doyumu ilişkisinin araştırılması. Kocaeli Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 11 (1): 100-119.
  • Lum, L., Kervin, J., Clark, K., Reid, F., Sirola, W., 1998. Explaining nursing turnover ıntent: Job satisfaction, pay satisfaction, or organizational commitment? Journal of Organizational Behavior, 19 (3): 305-320.
  • Michael J.H., Evans D.D., Jansen, J.K., Haight, J.M., 2005. Management commitment to safety as organizational support: Relationship with non-safety outcomes in wood manufacturing employees. Journal of Safety Research, 36: 171-179.
  • Örücü, E., Yumuşak, S., Bozkır, Y., 2006. Kalite yönetimi çerçevesinde bankalarda çalışan personelin is tatmini ve is tatminini etkileyen faktörlerin incelenmesine yönelik bir araştırma. Yönetim ve Ekonomi, 13 (1): 39-51.
  • SPSS Institute Inc., 2003. SPSS Base 12.0 User’s Guide, 703 s.
  • Şanlı, S., 2006. Adana İlinde Çalışan Polislerin İş Doyumu ve Tükenmişlik Düzeylerinin Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi. Yüksek Lisans Tezi, Çukurova Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Adana.
  • Tanrıverdi, H., 2006. Sanayi işletmelerinde çalışanların iş tatminsizliği sorunları üzerine bir araştırma. Ekonomi ve Sosyal Araştırmalar Dergisi, 3 (1): 1-29.
  • Tengilimoğlu, D., 2005. Hizmet işletmelerinde liderlik davranışları ile iş doyumu arasındaki ilişkinin belirlenmesine yönelik bir araştırma. Ticaret ve Turizm Eğitim Fakültesi Dergisi, 1: 23- 45.
  • Toker, B., 2007. Demografik değişkenlerin iş tatminine etkisi: İzmir’deki beş ve dört yıldızlı otellere yönelik bir uygulama. Doğuş Üniversitesi Dergisi, 8 (1): 92-107.
  • Warr, P., 1990. Decision latitude, job demands, and employee well being. Work and Stress, 4: 285-294.
  • Yammarino, F. J., Dubinsky, A. J., 1987. On job satisfaction: It's the relationships that count The Journal of Risk and Insurance, 54 (4): 804-809.
There are 30 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Orijinal Araştırma Makalesi
Authors

Kadri Cemil Akyüz

Serap Koçak This is me

Yasin Balaban

İbrahim Yıldırım

Tarık Gedik This is me

Publication Date April 18, 2011
Published in Issue Year 2011 Volume: 12 Issue: 1

Cite

APA Akyüz, K. C., Koçak, S., Balaban, Y., Yıldırım, İ., et al. (2011). Çalışanların iş tatmin düzeylerinin incelenmesi (Muğla Orman Bölge Müdürlüğü örneği). Turkish Journal of Forestry, 12(1), 20-26. https://doi.org/10.18182/tjf.44552
AMA Akyüz KC, Koçak S, Balaban Y, Yıldırım İ, Gedik T. Çalışanların iş tatmin düzeylerinin incelenmesi (Muğla Orman Bölge Müdürlüğü örneği). Turkish Journal of Forestry. April 2011;12(1):20-26. doi:10.18182/tjf.44552
Chicago Akyüz, Kadri Cemil, Serap Koçak, Yasin Balaban, İbrahim Yıldırım, and Tarık Gedik. “Çalışanların Iş Tatmin düzeylerinin Incelenmesi (Muğla Orman Bölge Müdürlüğü örneği)”. Turkish Journal of Forestry 12, no. 1 (April 2011): 20-26. https://doi.org/10.18182/tjf.44552.
EndNote Akyüz KC, Koçak S, Balaban Y, Yıldırım İ, Gedik T (April 1, 2011) Çalışanların iş tatmin düzeylerinin incelenmesi (Muğla Orman Bölge Müdürlüğü örneği). Turkish Journal of Forestry 12 1 20–26.
IEEE K. C. Akyüz, S. Koçak, Y. Balaban, İ. Yıldırım, and T. Gedik, “Çalışanların iş tatmin düzeylerinin incelenmesi (Muğla Orman Bölge Müdürlüğü örneği)”, Turkish Journal of Forestry, vol. 12, no. 1, pp. 20–26, 2011, doi: 10.18182/tjf.44552.
ISNAD Akyüz, Kadri Cemil et al. “Çalışanların Iş Tatmin düzeylerinin Incelenmesi (Muğla Orman Bölge Müdürlüğü örneği)”. Turkish Journal of Forestry 12/1 (April 2011), 20-26. https://doi.org/10.18182/tjf.44552.
JAMA Akyüz KC, Koçak S, Balaban Y, Yıldırım İ, Gedik T. Çalışanların iş tatmin düzeylerinin incelenmesi (Muğla Orman Bölge Müdürlüğü örneği). Turkish Journal of Forestry. 2011;12:20–26.
MLA Akyüz, Kadri Cemil et al. “Çalışanların Iş Tatmin düzeylerinin Incelenmesi (Muğla Orman Bölge Müdürlüğü örneği)”. Turkish Journal of Forestry, vol. 12, no. 1, 2011, pp. 20-26, doi:10.18182/tjf.44552.
Vancouver Akyüz KC, Koçak S, Balaban Y, Yıldırım İ, Gedik T. Çalışanların iş tatmin düzeylerinin incelenmesi (Muğla Orman Bölge Müdürlüğü örneği). Turkish Journal of Forestry. 2011;12(1):20-6.