Research Article
BibTex RIS Cite

İLK VE ORTA OKULLARDA GÖREV YAPAN ÖĞRETMENLERİN İŞ TATMİNİ VE ÖRGÜTSEL BAĞLILIK DÜZEYLERİNİN ANALİZİ

Year 2017, Issue: 18, 23 - 52, 01.01.2017
https://doi.org/10.18092/ulikidince.279889

Abstract

Özet

Eğitimin ilk aşamasını oluşturan ilk ve orta öğretim seviyelerinde görev yapan öğretmenlerin görevlerini sevmeleri, yeni eğitime başlayacak olan öğrencilerin gelecekte başarı düzeyini yükseltecektir. Bu araştırma ilk ve ortaokullarda görev yapan öğretmenlerin iş tatminleri ile örgütsel bağlılıkları arasındaki ilişkiyi incelemek amacıyla yapılmıştır. Çalışma grubu, Trabzon Ortahisar İlçe Milli Eğitim Müdürlüğüne bağlı ilk ve ortaokullarda görev yapan 4.378 öğretmenden oluşmaktadır. Çalışma sonucunda iş tatmininde yaş ve mesleki deneyim belirleyici unsurlar olduğu ancak örgütsel bağlılıkta yaş ve mesleki deneyim etkili olmadığı belirlenmiştir. Ayrıca terfi imkânı ve kurum politikalarının uygulanışından memnun olmadıklarını öğretmenler açıkça ifade etmektedirler. Öğretmenler ve okul yöneticileri arasında oluşacak olan bilgi paylaşımının iş tatmini ve örgütsel bağlılık düzeyini arttıracağı belirlenmiştir.   

Year 2017, Issue: 18, 23 - 52, 01.01.2017
https://doi.org/10.18092/ulikidince.279889

Abstract

There are 0 citations in total.

Details

Journal Section Articles
Authors

Ali Sait Aydın This is me

Kadri Cemil Akyüz

İbrahim Yıldırım This is me

Şükür Köse This is me

Publication Date January 1, 2017
Published in Issue Year 2017 Issue: 18

Cite

APA Aydın, A. S., Akyüz, K. C., Yıldırım, İ., Köse, Ş. (2017). İLK VE ORTA OKULLARDA GÖREV YAPAN ÖĞRETMENLERİN İŞ TATMİNİ VE ÖRGÜTSEL BAĞLILIK DÜZEYLERİNİN ANALİZİ. Uluslararası İktisadi Ve İdari İncelemeler Dergisi(18), 23-52. https://doi.org/10.18092/ulikidince.279889

______________________________________________________

Address: Karadeniz Technical University Department of Economics Room Number 213  

61080 Trabzon / Turkey

e-mail : uiiidergisi@gmail.com