Bu araştırma lise öğrencilerinin riskli
davranışlar gösterme düzeyleri ile okula bağlanma durumları arasındaki
ilişkinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi amacıyla yapılmıştır.
Araştırmada ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubu
uygun örnekleme yöntemi ile seçilmiş 142’si (%55) kadın, 117’si (%45) erkek
olmak üzere 259 lise öğrencisinden oluşmaktadır. Araştırmanın verileri kişisel
bilgi formu, Ergenlerde Okula Bağlanma Ölçeği ve Riskli Davranışlar Ölçeği
kullanılarak elde edilmiştir. Verilerin analizi sonucunda erkeklerin riskli
davranış gösterme potansiyeli kadınlara kıyasla daha yüksek bulunmuştur. Araştırma
bulguları, öğrenim görülen liseden memnuniyet değişkenine göre riskli davranış
gösterme düzeylerinin anlamlı biçimde farklılaştığını göstermiştir. Buna göre
öğrenim gördüğü liseden memnun olanların riskli davranış gösterme düzeyleri
memnun olmayanlardan düşüktür. Sınıf düzeyinin riskli davranış gösterme
düzeyini etkilediği; sınıf düzeyi arttıkça riskli davranışlar gösterme
düzeyinin yükseldiği görülmektedir. Analizler sonucunda riskli davranışlar
ölçeği puan toplamları ile ergenlerde okula bağlanma ölçeği puan toplamları
arasında negatif yönlü orta kuvvette anlamlı bir ilişki bulunmuştur. Okula
bağlanma arttıkça riskli davranış gösterme düzeylerinin azaldığı bulgusuna
ulaşılmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 27 Haziran 2018 |
Gönderilme Tarihi | 27 Kasım 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 4 Sayı: 1 |