Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

YÜZMENİN ÇOCUKLARDA HÖŞGÖRÜ EĞİLİMİ ÜZERİNE ETKİSİ

Yıl 2019, Cilt: 3 Sayı: 1, 30 - 35, 24.07.2019

Öz

Bu çalışmada
yüzme sporu ile uğraşan çocuklar ve spor yapmayan çocukların hoşgörü
düzeylerinin karşılaştırılması amaçlanmıştır. Araştırmaya 3 yıl boyunca aktif
spor yapan 10 yaşında 100 erkek sporcu ve spor yapmayan 10 yaşındaki 100
öğrenci katılmıştır. Araştırmaya katılan çocukların hoşgörü eğilimlerini
değerlendirmek için Hoşgörü Eğilim Ölçeği (HEÖ) kullanılmıştır. Yüzücü
çocukların hoşgörü alt boyutlarından değer ve empati alt boyutlarına ilişkin
puanları spor yapmayan çocukların puanlarından anlamlı derecede daha yüksek
bulunmuştur (P<0,05). Aynı zamanda, hoşgörü toplam puanı bakımından da yüzme
sporu yapan çocukların puanı spor yapmayan çocukların puanlarından anlamlı
derecede yüksek bulunmuştur (p<0,05). Buna karşın kabul alt boyutu
bakımından yüzme sporu yapan çocuklarla spor yapmayan çocuklar arasında anlamlı
bir farklılık bulunamamıştır (P>0,05). Sonuç olarak, yüzme sporunun
çocuklarda hoşgörü eğilimini arttırdığı, empati ve değer eğilimlerini
yükselttiği, kabul eğilimi üzerinde bir etkisi olmadığı düşünülmektedir.

Kaynakça

  • Witenberg, R.T. (2007). The moral dimension of children’s and adolescents’ conceptualisation of tolerance to human diversity. Journal Of Moral Education. 36 (4). 433-451.
  • Kavcar, C. (1995). Hoşgörü üzerine açılış konuşması, Pehlivan, İ. (Ed.). Hoşgörü ve eğitim toplantısı(ss. 1-4). Unesco Türkiye Milli Komisyonu ve Ankara Üniversitesi Eğitim Fakültesi Ortak Yayını.
  • Topuz, H. (1995). Hoşgörü, Pehlivan, İ. (Ed.). Hoşgörü ve eğitim toplantısı (ss.30-38). Unesco Türkiye Milli Komisyonu ve Ankara Üniversitesi Eğitim Fakültesi Ortak Yayını
  • Çalışkan, H. ve Sağlam, H.İ. (2012). Hoşgörü eğilim ölçeğinin geliştirilmesi ve ilköğretim öğrencilerinin hoşgörü eğilimlerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 12(2): 1431-1446.
  • Yazıcı, K. (2006). Değerler eğitimine genel bir bakış. ttp://www.sosyal bilgiler.gazi.edu.tr/article20.pdf erişim tarihi: 15.04.2019
  • Turan, S., Aktan, D. (2008). Okul hayatında var olan ve olması düşünülen sosyal değerler. Journal of Turkish Educational Sciences, 6(2).
  • Dökmen, Ü. (2003). İletişim çatışmaları ve empati. 22. Baskı, Sistem Yayınevi, İstanbul.
  • Winefield, H.R., Hansen, A. (2000). Evaluating the outcome of communication skill teaching for entry-level medical students does knowledge of empathy increase. Journal Of Medical Education, 34: 90-94.
  • Budak, S. (2000). Psikoloji sözlüğü. 5. Baskı. Ankara: Pelikan Yayınevi.
  • Akvardar, Y., Ünal, B., Günay, T., Kırak, S., Bozabalı, Ö., Demiral, Y. (2002). Empati öğrenilebilir mi? tıp fakültesi dönem 1 öğrencilerinde iletişim becerileri kursunun empatik yanıt verme becerisi üzerine etkisi. Dokuz Eylül Üniversitesi Tıp Fakültesi Dergisi, 162-172.
  • Arkonaç, S.A. (1998). Psikoloji zihin süreçler bilimi. 2. Baskı. Alfa Yayınevi, İstanbul.
  • Pehlivan, Z. (2004). Fair-play kavramının geliştirilmesinde okul sporunun yeri ve önemi, Spormetre Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 2: 49-53.[
  • Bektaş, Ö., Çalışkan, H., Sağlam, H.İ. (2012). Hoşgörü eğilim ölçeğinin geliştirilmesi ve ilköğretim öğrencilerinin hoşgörü eğilimlerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri. 12(2): 1431-1446
  • Koruç , Z., Bayar, P. (1992). Hentbolcu, voleybolcu, atlet ve taekwondocuların kişilik örüntüleri üzerine bir araştırma. Spor Bilimleri II. Ulusal Kongresi Bildirileri, Hacettepe Üniversitesi, Ankara
  • Balçıkanlı, S.G., Yıldıran, İ. (2011). Profesyonel futbolcular sportmenlik yönelimleri ve empatik eğilim düzeyleri, Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 2: 49-56.[
  • Yaşar, M., Ahmet, E. (2015). Okul öncesi eğitimi öğretmen adaylarının empatik eğilim düzeyleri ile düşünme stilleri arasındaki ilişkinin belirlenmesi. International Journal of Assessment Tools in Education, 2(2): 38-65.[
  • Gülle, M. (2015). Beden eğitimi ve spor yüksekokulu öğrencilerinin bölümlerine göre eleştirel düşünme ve empati kurma düzeylerinin incelenmesi. Doktora tezi, Sakarya Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Anabilim Dalı, Sakarya.[
  • Gürsel, H.E. (2016). Branş öğretmenlerinin empati eğilim düzeylerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Yüksek lisans tezi. İstanbul Aydın Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Anabilim Dalı, İstanbul
  • Yiğiter, K. (2008). Kocaeli ilinde görevli ilk ve orta öğretim kurumlarında çalışan beden eğitimi ve spor öğretmenlerinin empati becerilerinin incelenmesi. Yüksek lisans tezi, Sakarya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sakarya
  • Özdinç, Ö. (2005). Çukurova üniversitesi öğrencilerinin sporun ve spora katilimin sosyalleşmeyle ilişkisi üzerine görüşleri. Spormetre Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 3(2): 77-84.
Toplam 20 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Spor Hekimliği
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Mehmet Taşkın

Ahmet Sanioğlu Bu kişi benim

Mine Taşkın

Akif Fidan Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 24 Temmuz 2019
Gönderilme Tarihi 13 Mayıs 2019
Kabul Tarihi 24 Mayıs 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 3 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Taşkın, M., Sanioğlu, A., Taşkın, M., Fidan, A. (2019). YÜZMENİN ÇOCUKLARDA HÖŞGÖRÜ EĞİLİMİ ÜZERİNE ETKİSİ. Kilis 7 Aralık Üniversitesi Beden Eğitimi Ve Spor Bilimleri Dergisi, 3(1), 30-35.