Bu
araştırmanın amacı, öğretmen
adaylarının gelecekteki derslerinde bilişim teknolojilerini kullanmaya yönelik
niyetlerini cinsiyet, bilgisayar sahibi olma ve internet erişimine sahip
olma durumuna göre ölçmektir. Betimsel tarama modeli kullanılmıştır. Bu
araştırmanın çalışma grubunu 2018-2019 akademik yılı bahar döneminde Necmettin
Erbakan Üniversitesi Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesinde farklı bölümlerinde
eğitim ve öğrenimine devam eden 297 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Verileri
elde etmek amacıyla Baydaş (2015)
tarafından geliştirilen Öğretmen Adaylarının Gelecekte Derslerinde Bilişim
Teknolojileri Kullanma Niyetlerini Belirlemek Amacıyla Oluşturulan Ölçek kullanılmıştır. Verilerin çözümlenmesinde
ise betimsel istatistikler, ilişkisiz örneklemler için t-testi kullanılmıştır. Araştırma
da elde edilen veriler sonucunda, bu
öğretmen adaylarının gelecekteki derslerinde bilişim teknolojilerini kullanmaya
yönelik niyetleri ile cinsiyet ve internet erişimine sahip olma
durumunda anlamlı bir farklılık olduğu belirlenmiştir. Öğretmen adaylarının gelecekteki derslerinde bilişim teknolojilerini
kullanmaya yönelik niyetleri ile bilgisayar sahibi olma arasında anlamlı bir farklılık olmadığı
belirlenmiştir.
The
aim of this study is to measure preservices teachers' intention to use
information technologies in their future courses according to gender, having
computer and having internet access. Descriptive survey model was used. The
sample group of this study consists of 297 preservices teachers who are
continuing their education and training in different departments of Necmettin
Erbakan University Ahmet Keleşoğlu Faculty of Education in the spring of
2018-2019 academic year. The scale developed by Baydaş (2015) was used to
determine the intention of the preservices teachers to use information
technologies in their future lessons. The data were analyzed by descriptive
statistics and t-test for unrelated samples. As a result of the data obtained
from the research, it was determined that there was a significant difference
between the preservices teachers' intention to use information technologies and
their gender and internet access in their future courses. It was determined
that there was no significant difference between the preservices teachers'
intention to use information technologies in their future courses and having a
computer.
Information technologies Intention to use Preservices teacher
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 10 Aralık 2019 |
Gönderilme Tarihi | 10 Ekim 2019 |
Kabul Tarihi | 23 Kasım 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 1 Sayı: 1 |
Bilgi ve İletişim Teknolojileri Dergisi (BİTED)
Journal of Information and Communication Technologies