BibTex RIS Kaynak Göster

An Assessment of Bachelor’s Degree Completion Program in Theology (İLİTAM) by the Stakeholders

Yıl 2013, Cilt: 11 Sayı: 26, 71 - 110, 01.12.2013

Öz

Kaynakça

  • Alkan, C. (1987). Açıköğretim, uzaktan eğitim sistemlerinin karşılaştırmalı olarak incelenmesi. Ankara: Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Yayınları.
  • Baturay, M. H. & Türel, Y. K. (2012). Çevrimiçi Uzaktan Eğitimcilerin Eğitimi: E-öğrenmenin Yükselişi ile Beliren İhtiyaç. G. EBY, G. T. Yamamoto ve U. Demiray (Ed.), Türkiye’de e-öğrenme: Gelişmeler ve Uygulamalar III içinde (s. 1-20). Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları.
  • Birinci, K. (2010). Uzaktan Eğitim ve Din Öğretiminde Bir Uygulama Örneği: İlahiyat Lisans Tamamlama (İLİTAM). (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Ankara Üniversitesi , Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Büyüköztürk, Ş., Çakmak, E.K., Akgün, Ö.E., Karadeniz, Ş. & Demirel, F. (2011). Bilimsel araştırma yöntemleri. 8. Baskı. Ankara: Pegem Akademi Yayınları.
  • Ersoy, M. (2008). Uzaktan Eğitim-Öğretim Yönetimi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Cumhuriyet Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sivas.
  • http://www.anadolu.edu.tr/tr/uzaktan-egitim-sistemi, Erişim: 13.07.2013.
  • http:// www.eilahiyat.com , Erişim: 21.11.2013.
  • http:// www.meb.gov.tr., Erişim: 13.07.2013.
  • İşman, A. (2011). Uzaktan Eğitim. Ankara: Pegem Akademi Yayınları.
  • Kaya, Z. (2002). Uzaktan eğitim. Ankara: PegemA Yayıncılık.
  • Kılıç, Y. (2010). Eş Zamanlı ve Eş Zamansız Uzaktan Eğitim Ortamlarındaki Çevrimiçi Etkileşimlerin Yapısal Çözümlemesi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Küçük, M. (2010). Çevrimiçi Öğrenenlerin Öğrenme Biçimi, Öğrenme Stratejileri ve Eşzamansız Tartışmalara Katılımları Arasındaki İlişki. Yayımlanmamış doktora tezi, Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eskişehir.
  • Özmen, A. & Ediz, İ. G. (2002). Uzaktan Eğitim ve Dumlupınar Üniversitesi Modeli. Açık ve Uzaktan Eğitim Sempozyumu, 25 Mayıs 2002. http://www.aof20.anadolu.edu.tr/bildiriler/Ahmet_Ozmen.doc Web erişim tarihi: 25.04.2013.
  • Yıldırım, A. & Şimşek, H. (2005). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri, Genişletilmiş 5. Baskı, Ankara: Seçkin Yayınları.
  • YÖK, (2010/3044). İLİTAM müfredat programları konulu resmi yazı. 22.06.2010, Ankara: Yüksek Öğretim Kurumu.

Paydaşlarına Göre İlahiyat Lisans Tamamlama (İLİTAM) Programının Değerlendirilmesi

Yıl 2013, Cilt: 11 Sayı: 26, 71 - 110, 01.12.2013

Öz

Bu araştırma, yüksek din eğitimi veren İlahiyat Lisans Tamamlama (İLİTAM) programında görev alan öğretim elemanlarının ve öğrencilerin programın fonksiyonlarına ve uygulama süreçlerinin kalitesine yönelik algılarını tespit etmeyi amaçlamaktadır. Araştırma nicel ve nitel araştırma yöntemlerinin bir arada kullanıldığı karma modelle gerçekleştirilmiştir. Araştırmada İLİTAM öğrencilerinin görüşlerinin tespitinde anket tekniği, öğretim elemanlarının görüşlerinin belirlenmesinde ise yarı yapılandırılmış mülakat tekniği kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemi 2012-2013 öğretim yılında yedi farklı İLİTAM programının dördüncü sınıfında öğrenim gören 496 öğrencidir. Araştırmanın nitel bölümü için çalışma grubumuz İLİTAM programlarında görevli yedi öğretim elemanından oluşmaktadır. Araştırma sonucunda İLİTAM öğrencilerinin büyük kısmının bu programda okumaktan tatmin olmadıkları, öğretim üyelerinin uzaktan eğitim yeterliliklerini yeterli bulmadıkları, program içeriğinden uygulamaya dönük din eğitimi gibi derslerin çıkarılmasını onaylamadıkları anlaşılmıştır. Araştırmanın belirlediği bir diğer sonuç ise bilişim becerileri ve teknik altyapı yetersizlikleri ile kalabalık kontenjanların eğitimin kalitesini olumsuz etkilediği yönündedir.

Kaynakça

  • Alkan, C. (1987). Açıköğretim, uzaktan eğitim sistemlerinin karşılaştırmalı olarak incelenmesi. Ankara: Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Yayınları.
  • Baturay, M. H. & Türel, Y. K. (2012). Çevrimiçi Uzaktan Eğitimcilerin Eğitimi: E-öğrenmenin Yükselişi ile Beliren İhtiyaç. G. EBY, G. T. Yamamoto ve U. Demiray (Ed.), Türkiye’de e-öğrenme: Gelişmeler ve Uygulamalar III içinde (s. 1-20). Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları.
  • Birinci, K. (2010). Uzaktan Eğitim ve Din Öğretiminde Bir Uygulama Örneği: İlahiyat Lisans Tamamlama (İLİTAM). (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Ankara Üniversitesi , Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Büyüköztürk, Ş., Çakmak, E.K., Akgün, Ö.E., Karadeniz, Ş. & Demirel, F. (2011). Bilimsel araştırma yöntemleri. 8. Baskı. Ankara: Pegem Akademi Yayınları.
  • Ersoy, M. (2008). Uzaktan Eğitim-Öğretim Yönetimi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Cumhuriyet Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sivas.
  • http://www.anadolu.edu.tr/tr/uzaktan-egitim-sistemi, Erişim: 13.07.2013.
  • http:// www.eilahiyat.com , Erişim: 21.11.2013.
  • http:// www.meb.gov.tr., Erişim: 13.07.2013.
  • İşman, A. (2011). Uzaktan Eğitim. Ankara: Pegem Akademi Yayınları.
  • Kaya, Z. (2002). Uzaktan eğitim. Ankara: PegemA Yayıncılık.
  • Kılıç, Y. (2010). Eş Zamanlı ve Eş Zamansız Uzaktan Eğitim Ortamlarındaki Çevrimiçi Etkileşimlerin Yapısal Çözümlemesi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Küçük, M. (2010). Çevrimiçi Öğrenenlerin Öğrenme Biçimi, Öğrenme Stratejileri ve Eşzamansız Tartışmalara Katılımları Arasındaki İlişki. Yayımlanmamış doktora tezi, Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eskişehir.
  • Özmen, A. & Ediz, İ. G. (2002). Uzaktan Eğitim ve Dumlupınar Üniversitesi Modeli. Açık ve Uzaktan Eğitim Sempozyumu, 25 Mayıs 2002. http://www.aof20.anadolu.edu.tr/bildiriler/Ahmet_Ozmen.doc Web erişim tarihi: 25.04.2013.
  • Yıldırım, A. & Şimşek, H. (2005). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri, Genişletilmiş 5. Baskı, Ankara: Seçkin Yayınları.
  • YÖK, (2010/3044). İLİTAM müfredat programları konulu resmi yazı. 22.06.2010, Ankara: Yüksek Öğretim Kurumu.
Toplam 15 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA79SK49KV
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Recep Kaymakcan Bu kişi benim

Hasan Meydan Bu kişi benim

Adnan Telli* Bu kişi benim

Kübra Cevherli

Yayımlanma Tarihi 1 Aralık 2013
Yayımlandığı Sayı Yıl 2013 Cilt: 11 Sayı: 26

Kaynak Göster

APA Kaymakcan, R., Meydan, H., Telli*, A., Cevherli, K. (2013). Paydaşlarına Göre İlahiyat Lisans Tamamlama (İLİTAM) Programının Değerlendirilmesi. Değerler Eğitimi Dergisi, 11(26), 71-110.