Bu çalışmanın amacı, 2014-2015 eğitim ve öğretim yılında Karadeniz Teknik
Üniversitesi Fatih Eğitim Fakültesi Tarih Öğretmenliği Pedagoji Programı’na devam
eden öğretmen adaylarının değer eğitimiyle ilgili görüşlerini ortaya koymaktır. Öğretmen adayları, Türkiye’deki farklı üniversitelerin tarih bölümlerinden mezun olan öğrencilerdir. Araştırmaya 19 kadın ve 18 erkek olmak üzere toplam 37 öğrenci katılmıştır.
Araştırma nitel bir anlayışla gerçekleştirilmiş olup, çalışmada veri toplama aracı olarak
açık-uçlu anket kullanılmıştır. Anket, 2014-2015 eğitim ve öğretim yılı Bahar Yarıyılında
uygulanmıştır. Elde edilen veriler önce okunmuş daha sonra kodlanmıştır. Kodlamanın
ardından kategoriler oluşturulmuştur. Elde edilen veriler ışığında, öğretmen adaylarının
çoğunluğunun tarih derslerinin değer eğitimini desteklemesi gerektiğini düşündükleri
anlaşılmaktadır. Buna karşın, aday öğretmenlerin çoğunluğunun değer kavramı ve değer
eğitimi konusunda yeterli bilgi ve beceriye sahip olmadıkları anlaşılmaktadır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 5 Aralık 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 14 Sayı: 32 |