Bu çalışma, eğitim alanında da kullanılmaya
başlanan oyunlaştırmanın sınıf yönetiminde kullanılan araçlardaki etkisini
gözlemlemek amacıyla yapılmıştır. Bu amaçla öncelikli olarak oyunlaştırma,
oyunlaştırmada kullanılan elementler, davranışçı kuram, edimsel ve klasik
koşullanma kavramları açıklanmıştır. Bu çalışmada öğrencilerin sınıf
yönetiminde kullanılan bir oyunlaştırma sistemine yönelik genel görüşleri, oyun
elementlerinden olan ödül, puan ve liderlik tablosuna yönelik görüşleri,
İngilizce dersine yönelik görüşleri ve davranışlarına yönelik etkisi
incelenmiştir. Araştırmada veri toplama aracı olarak 69 sorudan oluşan anket
uygulanmış ve öğrenciler ile görüşme yapılmıştır. Anket ve görüşme sorularından
elde edilen veriler bulgular kısmında incelenmiştir. Araştırmanın sonucunda
öğrencilerin eksi puan almayı sevmedikleri, liderlik tablosunda alt sırada olan
öğrencilerin ise oyunlaştırma sistemine yönelik görüşlerinin olumsuz
etkilendiği görülmüştür.
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
---|---|
Bölüm | Derlemeler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2017 |
Gönderilme Tarihi | 14 Eylül 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 1 Sayı: 2 |