The purpose of this study was to assess EFL teachers' perceptions toward English as a lingua franca (ELF) and its pedagogical implications. The research was designed using a quantitative model. The study examined 52 EFL teachers who worked in a foundation university's English preparatory program. As a research method, convenience sampling was used. Teachers were asked to complete a questionnaire divided into three sections. They began by providing demographic information. They were questioned about their perceptions toward the concept of ELF in the second section, and about their perceptions toward the pedagogical implications of ELF in the third section. The SPSS 25 statistical package was used to analyze the data. The findings indicated that EFL teachers favored the ELF concept. When it came to the pedagogical implications of ELF, however, teachers opted for neutrality, despite their occasional support.
English as a lingua franca (ELF) EFL teachers EFL teachers’ perceptions pedagogical implications
Bu çalışma, İngilizce öğretmenlerinin İngilizcenin uluslararası ortak iletişim dili (ELF) olmasına yönelik algılarını ve bu algının pedagojik etkilerini incelemeyi amaçladı. Araştırmanın tasarlandığı model niceldir. Bir vakıf üniversitesinin İngilizce hazırlık programında görev yapan 52 İngilizce öğretmeni bu araştırmanın evrenini oluşturmuştur. Uygun örnekleme, bir araştırma yöntemi olarak benimsenmiştir. Öğretmenlerden üç bölümden oluşan bir anketi yanıtlamaları istendi. İlk bölümde kendilerinden istenen demografik bilgileri sundular. İkinci bölümde ELF kavramına yönelik algılarına dair sorulara cevap verdiler. Üçüncü bölümde ise ELF’ in pedagojik etkilerine yönelik algılarına dair sorulara cevap verdiler. Veriler SPSS 25 kullanılarak analiz edildi. Sonuçlar, İngilizce öğretmenlerinin ELF kavramına olumlu yaklaştıklarını ancak bu kavramın sınıf içi uygulamaları konusunda, zaman zaman verdikleri desteğe rağmen, kararsız olduklarını ortaya koydu.
Uluslararası iletişim dili olarak İngilizce İngilizce öğretmenleri İngilizce öğretmenlerinin algıları pedagojik etkiler
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2021 |
Kabul Tarihi | 17 Ağustos 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 23 Sayı: 3 |