Günümüz toplumsal yapısı içerisinde sosyal bir olgu olarak tüketim
kavramı ve bu kavram içerisinde tüketim kültürü değerlendirilmektedir.
Teknolojinin gelişmesiyle beraber var olan tüketim anlayışı popüler kültür
ihtiyaçları ile harmanlanarak tüketim kültürü çerçevesinde hızla yayılmakta ve
değişmektedir. Değişen ve gelişen tüketim anlayışı kitleler arasında ihtiyaç
dışı satın alma ve lükse dayalı hale gelmiştir. Lüks tüketim kavramının yaygın
olarak bilinen bir diğer tanımı gösterişçi tüketim olmakla beraber toplumun
genç kesimleri üzerinde yaygın olarak görülmektedir. Tüketim kültürü ve lüks
tüketim toplumsal gruplar içerisinde farklılaşmaya sebep olmakta ve asıl
amaçlanan ihtiyacı gidermenin ötesinde toplumsal statü ve kimlik kazanmaya
yöneliktir.
Bu çalışmada Karabük örneklemi içerisinde günümüz yaygın popülasyonu
olarak bilinen Y kuşağı tüketici kitlesi tercih edilmiştir. 1980 ve 1999
tarihleri arasında doğan Y kuşağı tüketicilerinin tüketim kültürüne bağlı
olarak gerçekleştirdikleri otomobil tercihleri ile lüks tüketim ilişkisi 420
kişi üzerinde uygulanan anket formu ile nicel açıdan analiz edilerek otomobil
tercihleri ile lüks tüketim kavramlarının anlamlılık düzeyleri ortaya konmaya
çalışılmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2020 |
Gönderilme Tarihi | 7 Kasım 2019 |
Kabul Tarihi | 25 Haziran 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 5 Sayı: 2 |