Fen bilimleri dersinde öğrencilerin bilgiyi öğrenmelerinin yanında, bilgiyi anlamlandırmaları ve günlük yaşamla ilişkilendirmeleri ön plana çıkmaktadır. Yapılan çalışma ile öğrencilerin fen konularını günlük yaşamla ilişkilendirme durumlarının ortaya çıkarılmasının, öğrenci öğrenim durumlarının belirlenmesi noktasında hem öğretmenler hem de alan yazında çalışan araştırmacılar açısından önemli olacağı düşünülmektedir. Yapılan çalışmada ortaokul altıncı sınıf öğrencilerinin hücre konusunu günlük yaşamla ilişkilendirme durumlarının belirlenmesi amaçlanmaktadır. Araştırma betimsel araştırma olup, çalışma grubunu üç ortaokulda öğrenim gören 75 altıncı sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak günlük yaşamla ilişkilendirme testi kullanılmıştır. İlk kısımda demografik özellikler, ikinci kısımda ise dört açık uçlu sorudan oluşmaktadır. Veriler toplandıktan sonra her bir soru için rubrik oluşturulmuş ve sorular rubriğe uygun olarak analiz edilmiştir. Yapılan çalışmadan elde edilen bulgulara göre; öğrencilerin bilgi düzeyindeki sorularda yüksek, kavrama düzeyindeki soruda orta ve günlük yaşamla ilişkilendirme sorularında düşük düzeyde oldukları anlaşılmıştır. Bu bağlamda soruların bilişsel düzeyleri arttıkça, öğrencilerin aldıkları ortalama puanlarının azaldığı ifade edilebilir. Öğrencilerin günlük yaşamla ilişkilendirme becerilerini geliştirmek için, derslerde buna ilişkin uygulamalar yapılması gerektiği düşünülmektedir.
Fen eğitimi Ortaokul öğrencisi Günlük yaşamla ilişkilendirme Hücre
Bursa Uludağ Üniversitesi
KUAP(E)-2013/93
Bu çalışma KUAP(E)-2013/93 kodlu Uludağ Üniversitesi BAP projesiyle desteklenmiştir
In the science course, besides the learning of the students, the understanding of the knowledge and its relationship with daily life come to the fore. It is considered that it is important for the teachers and academicians studying in the literature to determine the status of students in relation to daily life. In this study, it is aimed to determine the level of sixth grade students in relation to the cell subject in daily life. The research is a descriptive research and the study group consists of 75 sixth grade students from three secondary schools. The data collection tool consists of two parts. In the first part, demographic characteristics and in the second part, there are four open-ended questions related to daily life. After the data were collected, a rubric was created for each question and the questions were analyzed in accordance with these rubric. According to the findings obtained from the study; the students were found to be high level in knowledge level questions, medium level in conceptual level question and low level in relation to daily life. In this context, it can be stated that as the cognitive levels of the questions increase, their average scores decrease. In order to develop the skills of the students to relate to daily life, it is thought that applications should be made in the lessons.
Science education Secondary school student Relationship with daily life Cell
KUAP(E)-2013/93
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Proje Numarası | KUAP(E)-2013/93 |
Yayımlanma Tarihi | 15 Mayıs 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 3 Sayı: 2 |