Akademik zaman çizelgeleme problemleri, polinom zamanda çözülemeyen NP-Zor olarak nitelendirilen optimizasyon problemleri sınıfına girmektedir. Yöneylem araştırması literatüründe bu problemlerin; kayıt bazlı zaman çizelgeleme ve müfredat bazlı zaman çizelgeleme olmak üzere iki ana başlık altında incelendiği görülmektedir. Bu çalışmada müfredat bazlı akademik zaman çizelgeleme alanında yapılmış çalışmalar kapsamlı bir şekilde ele alındıktan sonra Atatürk Üniversitesi Mühendislik Fakültesi ders çizelgeleme süreci analiz edilmiştir. Ele alınan problem, diğer birçok çalışmada olduğu gibi yalın bir ders atama problemi olmayıp, derslerin ait oldukları bölüm ve sınıflara (öğrenci gruplarına) ait birçok kısıtı içermektedir. Öğretim üyelerinin unvanlarına göre ders programından memnuniyetlerinin eniyilenmeye çalışıldığı bu problem için tam sayılı doğrusal bir model önerilmiş ve küçük boyutlu bir örnek için önerilen model çözülerek sonuçlar değerlendirilmiştir.
Akademik zaman çizelgeleme problemi tam sayılı doğrusal programlama
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 23 Mart 2016 |
Gönderilme Tarihi | 6 Ocak 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 31 Sayı: 1 |