Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

INVESTIGATING THE LEARNING MODALITY OF SCHOOL OF PHYSICAL EDUCATION AND SPORT STUDENTS

Yıl 2007, Cilt: 12 Sayı: 4, 35 - 48, 15.10.2007

Öz

This research has been made to identify the learning modality of school of physical education and sports students and to research whether this vary in according to their gender, departments which they are receiving training and grade.

Research's sample involves 537 first grade and 545 fourth grade students (total number of 1082) randomly chosen from Interior Anatolia Region's universities School of Physical Education and Sports; Physical Education and Sports Teacher, Sports Management and Coaching departments in 2006-2007 academic year. As data collection in the research; "BIG 16 Learning Modality Inventory" developed by Şimşek (2002) has been used for identify the students' learning modalities and "Personal Information Form" developed by the researcher has been used for identify the students' personal characteristics.

In the analysis of learning modalities of students, frequency and percentage distribution among descriptive statistic techniques have been used and Chi-Square test among non-parametric tests has also been used for determine whether learning modalities in significance level vary in according to their gender, department and grade. In the research, the significance level has been approved of 0.05.

At the end of research; More than half of the students (54,6%) are visual, 25,1% of them are kinesthetic, 20,2% of them auditory and students'learning modalities don't vary in according to their gender, department and grade in significance level.

Kaynakça

  • AÇIKGÖZ, K. Ü. (1996). Etkili Öğrenme ve Öğretme. izmir: Kanyılmaz Matbaası.
  • AMES, P. C. (2003). Gender and Learning Style Interactions in Students' Computer Attitudes. Journal Educational Computing Research. 28 (3), 231-244.
  • ARSLAN, B. (2003). Orta Doğu Teknik Üniversitesi Mühendislik Öğrencilerinin Öğrenme Stillerine Yönelik Betimleyici Bir Çalışma. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • ARSLAN, B. ve BABADOĞAN, C. (2005). ilköğretim 7. ve 8. Sınıf Öğrencilerinin Öğrenme Stillerinin Akademik Başarı Düzeyi, Cinsiyet ve Yaş ile ilişkisi. Eğitim Araştırmaları Dergisi. Sonbahar, Sayı: 21.
  • AŞKIN, Ö. (2006). Öğrenme Stilleri ile ilgili Elektronik Ortamda Yayımlanan Çalışmaların incelenmesi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitim Programları ve Öğretimi Bilim Dalı, Ankara.

BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR YÜKSEKOKULU ÖĞRENCİLERİNİN ÖĞRENME BİÇİMLERİNİN İNCELENMESİ

Yıl 2007, Cilt: 12 Sayı: 4, 35 - 48, 15.10.2007

Öz

Bu araştırma, Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu öğrencilerinin sahip oldukları öğrenme biçemlerini belirlemek ve öğrenme biçemlerinin cinsiyetlerine, eğitim gördükleri bölümlerine ve sınıflarına göre farklılaşıp farklılaşmadığını araştırmak amacıyla yapılmıştır.

Araştırmanın örneklemini 2006-2007 eğitim-öğretim yılında iç Anadolu Bölgesi'nde bulunan üniversitelerden tesadüfi örneklem yöntemiyle seçilen, Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokullarındaki, Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği, Spor Yöneticiliği ve Antrenörlük Eğitimi Bölümünde öğrenim görmekte olan 537 birinci sınıf, 545 dördüncü sınıf olmak üzere toplam 1082 öğrenci oluşturmaktadır.

Araştırmada veri toplama aracı olarak, öğrencilerin öğrenme biçemlerini belirlemek için Şimşek (2002) tarafından geliştirilen "BİG 16 Öğrenme Biçemleri Envanteri" ve öğrencilerin kişisel özelliklerini belirlemek için araştırmacı tarafından geliştirilen "Kişisel Bilgi Formu" kullanılmıştır.


Öğrencilerin sahip oldukları öğrenme biçemlerinin analizinde, tanımlayıcı istatistik tekniklerinden frekans ve yüzde dağılımları; cinsiyet, bölüm ve sınıf değişkenlerine göre öğrenme biçemlerinin anlamlı düzeyde farklılaşıp farklılaşmadığını belirlemek için ise non-parametrik testlerden Kay-Kare testi kullanılmıştır. Araştırmada anlamlılık düzeyi 0.05 olarak kabul edilmiştir.


Araştırma sonucunda, öğrencilerin yarıdan fazlasının (%54,6) görsel, %25,1'inin bedensel, %20,2'sinin ise işitsel öğrenme biçemine sahip oldukları ve öğrenme biçemlerinin cinsiyet, eğitim gördükleri bölüm ve sınıf değişkenlerine göre anlamlı düzeyde farklılaşmadığı tespit edilmiştir.

Kaynakça

  • AÇIKGÖZ, K. Ü. (1996). Etkili Öğrenme ve Öğretme. izmir: Kanyılmaz Matbaası.
  • AMES, P. C. (2003). Gender and Learning Style Interactions in Students' Computer Attitudes. Journal Educational Computing Research. 28 (3), 231-244.
  • ARSLAN, B. (2003). Orta Doğu Teknik Üniversitesi Mühendislik Öğrencilerinin Öğrenme Stillerine Yönelik Betimleyici Bir Çalışma. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • ARSLAN, B. ve BABADOĞAN, C. (2005). ilköğretim 7. ve 8. Sınıf Öğrencilerinin Öğrenme Stillerinin Akademik Başarı Düzeyi, Cinsiyet ve Yaş ile ilişkisi. Eğitim Araştırmaları Dergisi. Sonbahar, Sayı: 21.
  • AŞKIN, Ö. (2006). Öğrenme Stilleri ile ilgili Elektronik Ortamda Yayımlanan Çalışmaların incelenmesi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitim Programları ve Öğretimi Bilim Dalı, Ankara.
Toplam 5 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Konular Spor Hekimliği
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Hakan Salim Çağlayan

Mehmet Sezen Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 15 Ekim 2007
Gönderilme Tarihi 17 Nisan 2017
Kabul Tarihi 27 Mart 2008
Yayımlandığı Sayı Yıl 2007 Cilt: 12 Sayı: 4

Kaynak Göster

APA Çağlayan, H. S., & Sezen, M. (2007). BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR YÜKSEKOKULU ÖĞRENCİLERİNİN ÖĞRENME BİÇİMLERİNİN İNCELENMESİ. Gazi Beden Eğitimi Ve Spor Bilimleri Dergisi, 12(4), 35-48.

Gazi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi yılda dört kez yayımlanan bilimsel ve hakemli bir dergidir.


Gazi Journal of Physical Education and Sports Sciences is a scientific and peer-reviewed journal published quarterly.