Bu
çalışmada, bilimsel araştırma yöntemlerinde nicel yöntemlerden nitel yöntemlere
geçişle kendini gösteren paradigmatik dönüşümün, yönetim ve pazarlama
alanlarındaki yansıması incelenmiştir. Bu çerçevede öncelikle bilimde paradigma
kavramı, pozitivist ve postpozitivist paradigmalar ve sosyal bilimlerdeki
etkileri tartışılmıştır. Araştırma amacı doğrultusunda Gazi Üniversitesi Sosyal
Bilimler Enstitüsü’nde 1990-2005 tarihleri arasında yazılan yönetim ve
pazarlama alanlarındaki yüksek lisans tezleri içerik analizi yöntemi ile
incelenmiştir. Araştırma sonunda, incelenen 15 yıllık süreç içerisinde, nicel
yöntemler kullanılarak yapılan çalışmaların halen ağırlıkta olduğu gözlenmiş, nitel
yöntemler ile yapılan çalışmaların ise az sayıda olduğu ve yıllar itibariyle de
belirgin bir artış göstermediği belirlenmiştir. Buna ek olarak, yapılan nitel çalışmalarda araştırma
amacı, deseni ve veri toplama biçimleri açısından çeşitliliğin az olması göze
çarpan bir diğer sonuçtur.
Paradigma pozitivizm postpozitivizm nicel ve nitel araştırma yönetim pazarlama
In this study, the
reflections of paradigm shift in the field of management and marketing which
shows itself in scientific research methods as a transition from quantitative
to qualitative methods, were examined. In this context, the concept of paradigm
in science, positivist and postpositivist paradigms and their effects in social
sciences were discussed. In direction of the study purpose, master theses that were
written in the fields of management and marketing between the years 1990-2005 at
Gazi University Institute of Social Sciences were examined by content analysis
method. As a result, it was determined that within 15 year-period of time theses
carried out by quantitative methods were more than those done by qualitative
methods and the number of theses conducted by qualitative methods has not
increased. In addition, the lack of variety with regard to the study purpose,
research designs and data collection methods in the theses carried out by
qualitative methods was another noticeable result.
Paradigm positivism postpozitivism quantitative and qualitative research management marketing
Bölüm | Hacettepe Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Temmuz 2009 |
Gönderilme Tarihi | 15 Mayıs 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2009 Cilt: 27 Sayı: 1 |
Dergiye yayımlanmak üzere gönderilecek yazılar Dergi'nin son sayfasında ve Dergi web sistesinde yer alan Yazar Rehberi'ndeki kurallara uygun olmalıdır.
Gizlilik Beyanı
Bu dergi sitesindeki isimler ve e-posta adresleri sadece bu derginin belirtilen amaçları doğrultusunda kullanılacaktır; farklı herhangi bir amaç için veya diğer kişilerin kullanımına açılmayacaktır.