Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

SOSYAL MEDYADA MESLEKİ DAYANIŞMA: OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMENLERİNİN MESLEKİ YARDIM TALEPLERİ

Yıl 2018, Cilt: 3 Sayı: 4, 22 - 32, 30.04.2018

Öz

Karşılaştıkları sorunların çözümünde
çeşitli stratejilere başvuran öğretmenler için internet kaynakları ve sosyal
medya temel başvuru kaynağı olarak dikkat çekmektedir. Günümüzde, birçok sosyal
ağ sitesi ortaya çıkmış ve insanların iletişimini, etkileşimini, işbirliğini,
çalışmasını ve hatta öğrenme sürecini bile yeniden şekillendirmiştir.
Öğretmenler, ürettikleri bilgiyi kısa sürede istedikleri bireylere
ulaştırabilmek ya da başkaları tarafından üretilmiş bilgiyi karşılaştığı
sorunların çözümünde kullanmak üzere internet ve sosyal ağlardan
yararlanmaktadır. Bu yararlanma süreci zaman zaman meslektaş dayanışması olarak
karşımıza çıkmaktadır.  Öğretmenlerin
sosyal medyadaki mesleki dayanışmaları ve yardım arayışları öğretmenlerin
hizmet öncesi ve hizmet içi eğitim ihtiyaçlarının belirlenmesinde önemli bir ip
ucu olarak değerlendirilebilir. Bu amaçla bu araştırmada okul öncesi eğitim
öğretmenlerinin sosyal medya kanalı ile meslektaşlarına yönelttikleri sorunlar
ve yardım talepleri incelenmiştir.

 





Bu araştırma doküman incelemesi yönteminin
kullanıldığı nitel bir araştırmadır. Araştırmanın verileri, okul öncesi eğitim
öğretmenlerinin  etkin olarak
kullandıkları “okulöncesi.com” sitesindeki 
forum bölümlerinden meslektaşları
ile etkileşim-dayanışma
başlıklı olanında yer alan son beş yılın
(2013-2017) kayıtları incelenerek toplanmıştır. Araştırmada veri toplama aracı
olarak inceleme formları kullanılmıştır. Bu araştırmadan elde edilen
sonuçların, okul öncesi eğitim öğretmenlerinin mesleğe hazırlanmasında ve
meslek içinde yetişmesinde hangi alanlarda sorun olduğunun belirlenmesine katkı
sağlayacağı umulmaktadır

Kaynakça

  • Aktan Kerem, E., Cömert, D. (2005). Türkiye’de Okul Öncesi Eğitimin Sorunları ve Çözüm Önerileri [Problems of Pre-School Education In Turkey And Some Suggestions For Solving Those Problems]. Eurasian Journal of Educational Research, 21, 155 – 172.
  • Aktan Kerem, E., Cömert, D.(2006). Siirt İlinde Okul Öncesi Eğitimin Sorunlarının Tespitine Yönelik Öğretmen Görüşlerinin İncelenmesi. Milli eğitim dergisi 170.sayı 94-112
  • Büte, M., Balcı, F.A.(2010). Bağımsız Anaokulu Yöneticilerinin Bakış Açısından Okul Yönetimi Süreçlerinin İşleyişi ve Sorunlar. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi,16,4 ,485-509.
  • Daştan, M. (2008). Türkiye’de Öğretmen Ücretleri; Türkiye’deki Öğretmen Ücretleri ile OECD Ülkelerindeki Öğretmen Ücretlerinin Karşılaştırılması, Milli Eğitim Dergisi, S. 177, ss. 306–326.
  • Demir, M.K., Arı, E. (2013). Öğretmen Sorunları-Çanakkale İli Örneği [Teacher Problems-Çanakkale Case]. Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 32(1), 107-126
  • Fraenkel, J. R., & Wallen, N. E. (2006). How to design and evaluate research in education. New York: McGraw-Hill.
  • Gedikoğlu, T. ( 2005). Avrupa Birliği Sürecinde Türk Eğitim Sistemi:Sorunlar ve Çözüm Önerileri. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1,(1), 66-80
  • Karataş, E. (2005) Cumhuriyet Sonrası Türk Romanlarında Eğitim Sorunları ve Öğretmen, Yüksek Lisans Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü: İzmir.
  • Kılıç,D. ve Babayiğit,Ö ( 2017). İlkokul Öğrencilerinde Kaybolan değerler. IJOEEC (International Journal Of Eurasian Education And Culture). Sayı 3. 81-92
  • Kıncal, R. Y., Kartal, O.Y (2009). Medya okur yazarlığı eğitimi. Milli Eğitim, 181, 318-333.
  • Kuş,E. (2007) Nicel-Nitel Araştırma Teknikleri ( 2. Baskı). Anı yayıncılık. Ankara
  • Luke, C. (1999). Media and Cultural Studies in Australia, Journal of Adolescent & Adult Literacy, 42(8), 622.
  • Rubin,H.J., ve Rubin,I.S. (2012). Qualitative Interviewing ( Third Edition). Sage Publication. Washington.
  • Taş, S. (2005) Sınıf Öğretmenlerinin Motivasyonlarını Etkileyen Faktörler (Konya İli Örneği), Yüksek Lisans Tezi, Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü: Konya.
  • Thoman, E. (1999), Skills And Strategies For Media Education, Educational Leadership, 56 (5), 50-54.
  • Gülbahar,Y. , Kalelioğlu,F., Madran,O. 2010) .https://s3.amazonaws.com/academia.edu. documents /3471019 /sosyal_aglarin_egitim_amacli_kullanimi.pdf?AWSAccessKeyId=AKIAIWOWYYGZ2Y53UL3A&Expires=1525774281&Signature=v9Nzymch3U5dnqEzXxRm4OTgevU%3D&response-content-disposition= inline%3B%20filename%3DSosyal_Aglarin_Egitim_Amacli_Kullanimi.pdf.08.05.2018tarihinde alınmıştır
  • Yıldırım.A. ve Şimşek,H. ( 2008). Sosyal Bilimlerde Nitel araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin yayınları
Yıl 2018, Cilt: 3 Sayı: 4, 22 - 32, 30.04.2018

Öz

Kaynakça

  • Aktan Kerem, E., Cömert, D. (2005). Türkiye’de Okul Öncesi Eğitimin Sorunları ve Çözüm Önerileri [Problems of Pre-School Education In Turkey And Some Suggestions For Solving Those Problems]. Eurasian Journal of Educational Research, 21, 155 – 172.
  • Aktan Kerem, E., Cömert, D.(2006). Siirt İlinde Okul Öncesi Eğitimin Sorunlarının Tespitine Yönelik Öğretmen Görüşlerinin İncelenmesi. Milli eğitim dergisi 170.sayı 94-112
  • Büte, M., Balcı, F.A.(2010). Bağımsız Anaokulu Yöneticilerinin Bakış Açısından Okul Yönetimi Süreçlerinin İşleyişi ve Sorunlar. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi,16,4 ,485-509.
  • Daştan, M. (2008). Türkiye’de Öğretmen Ücretleri; Türkiye’deki Öğretmen Ücretleri ile OECD Ülkelerindeki Öğretmen Ücretlerinin Karşılaştırılması, Milli Eğitim Dergisi, S. 177, ss. 306–326.
  • Demir, M.K., Arı, E. (2013). Öğretmen Sorunları-Çanakkale İli Örneği [Teacher Problems-Çanakkale Case]. Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 32(1), 107-126
  • Fraenkel, J. R., & Wallen, N. E. (2006). How to design and evaluate research in education. New York: McGraw-Hill.
  • Gedikoğlu, T. ( 2005). Avrupa Birliği Sürecinde Türk Eğitim Sistemi:Sorunlar ve Çözüm Önerileri. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1,(1), 66-80
  • Karataş, E. (2005) Cumhuriyet Sonrası Türk Romanlarında Eğitim Sorunları ve Öğretmen, Yüksek Lisans Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü: İzmir.
  • Kılıç,D. ve Babayiğit,Ö ( 2017). İlkokul Öğrencilerinde Kaybolan değerler. IJOEEC (International Journal Of Eurasian Education And Culture). Sayı 3. 81-92
  • Kıncal, R. Y., Kartal, O.Y (2009). Medya okur yazarlığı eğitimi. Milli Eğitim, 181, 318-333.
  • Kuş,E. (2007) Nicel-Nitel Araştırma Teknikleri ( 2. Baskı). Anı yayıncılık. Ankara
  • Luke, C. (1999). Media and Cultural Studies in Australia, Journal of Adolescent & Adult Literacy, 42(8), 622.
  • Rubin,H.J., ve Rubin,I.S. (2012). Qualitative Interviewing ( Third Edition). Sage Publication. Washington.
  • Taş, S. (2005) Sınıf Öğretmenlerinin Motivasyonlarını Etkileyen Faktörler (Konya İli Örneği), Yüksek Lisans Tezi, Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü: Konya.
  • Thoman, E. (1999), Skills And Strategies For Media Education, Educational Leadership, 56 (5), 50-54.
  • Gülbahar,Y. , Kalelioğlu,F., Madran,O. 2010) .https://s3.amazonaws.com/academia.edu. documents /3471019 /sosyal_aglarin_egitim_amacli_kullanimi.pdf?AWSAccessKeyId=AKIAIWOWYYGZ2Y53UL3A&Expires=1525774281&Signature=v9Nzymch3U5dnqEzXxRm4OTgevU%3D&response-content-disposition= inline%3B%20filename%3DSosyal_Aglarin_Egitim_Amacli_Kullanimi.pdf.08.05.2018tarihinde alınmıştır
  • Yıldırım.A. ve Şimşek,H. ( 2008). Sosyal Bilimlerde Nitel araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin yayınları
Toplam 17 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Eğitim Üzerine Çalışmalar
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Prof. Dr. Perihan Ünüvar 0000-0002-6285-5181

Doç.dr. Fatma Çalışandemir

Doç.dr. Özlem Tagay

Yayımlanma Tarihi 30 Nisan 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 3 Sayı: 4

Kaynak Göster

APA Ünüvar, P. D. P., Çalışandemir, D. F., & Tagay, D. Ö. (2018). SOSYAL MEDYADA MESLEKİ DAYANIŞMA: OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMENLERİNİN MESLEKİ YARDIM TALEPLERİ. International Journal of Eurasian Education and Culture, 3(4), 22-32.
AMA Ünüvar PDP, Çalışandemir DF, Tagay DÖ. SOSYAL MEDYADA MESLEKİ DAYANIŞMA: OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMENLERİNİN MESLEKİ YARDIM TALEPLERİ. International Journal of Eurasian Education and Culture. Nisan 2018;3(4):22-32.
Chicago Ünüvar, Prof. Dr. Perihan, Doç.dr. Fatma Çalışandemir, ve Doç.dr. Özlem Tagay. “SOSYAL MEDYADA MESLEKİ DAYANIŞMA: OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMENLERİNİN MESLEKİ YARDIM TALEPLERİ”. International Journal of Eurasian Education and Culture 3, sy. 4 (Nisan 2018): 22-32.
EndNote Ünüvar PDP, Çalışandemir DF, Tagay DÖ (01 Nisan 2018) SOSYAL MEDYADA MESLEKİ DAYANIŞMA: OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMENLERİNİN MESLEKİ YARDIM TALEPLERİ. International Journal of Eurasian Education and Culture 3 4 22–32.
IEEE P. D. P. Ünüvar, D. F. Çalışandemir, ve D. Ö. Tagay, “SOSYAL MEDYADA MESLEKİ DAYANIŞMA: OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMENLERİNİN MESLEKİ YARDIM TALEPLERİ”, International Journal of Eurasian Education and Culture, c. 3, sy. 4, ss. 22–32, 2018.
ISNAD Ünüvar, Prof. Dr. Perihan vd. “SOSYAL MEDYADA MESLEKİ DAYANIŞMA: OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMENLERİNİN MESLEKİ YARDIM TALEPLERİ”. International Journal of Eurasian Education and Culture 3/4 (Nisan 2018), 22-32.
JAMA Ünüvar PDP, Çalışandemir DF, Tagay DÖ. SOSYAL MEDYADA MESLEKİ DAYANIŞMA: OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMENLERİNİN MESLEKİ YARDIM TALEPLERİ. International Journal of Eurasian Education and Culture. 2018;3:22–32.
MLA Ünüvar, Prof. Dr. Perihan vd. “SOSYAL MEDYADA MESLEKİ DAYANIŞMA: OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMENLERİNİN MESLEKİ YARDIM TALEPLERİ”. International Journal of Eurasian Education and Culture, c. 3, sy. 4, 2018, ss. 22-32.
Vancouver Ünüvar PDP, Çalışandemir DF, Tagay DÖ. SOSYAL MEDYADA MESLEKİ DAYANIŞMA: OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMENLERİNİN MESLEKİ YARDIM TALEPLERİ. International Journal of Eurasian Education and Culture. 2018;3(4):22-3.