Araştırmanın
amacı, genellenebilirlik kuramı ile farklı değişkenlik kaynaklarından da gelen
hatalar dikkate alınarak ortaokul öğrencilerinin blok flüt icra
performanslarını ölçen, geçerli ve güvenilir bir ölçme aracı geliştirmektir.
Yapılan araştırmada öğrencilerin blok flüt icra performansına yönelik
performans düzeylerini ölçen ve analitik dereceli puanlama anahtarından elde
edilen performans puanlarının güvenirliğinin belirlenmesi amaçlandığından
betimsel bir araştırmadır. Araştırmanın çalışma grubunu 6. Sınıfta öğrenim gören
23 öğrenci oluşturmaktadır. Öğrencilerin blok flüt icra performansı
araştırmacılar tarafından hazırlanan analitik dereceli puanlama anahtarı ile üç
müzik öğretmeni tarafından puanlanmıştır. Analitik dereceli puanlama anahtarı
ile toplanan verilerin analizinde, tüm hata kaynaklarını aynı anda
değerlendirerek güvenirliğin belirlenmesini sağlayan Genellenebilirlik Kuramı
(GK) kullanılmıştır. GK ya dayalı yapılan analizler sonucunda; ortaokul öğrencilerine yönelik oluşturulan
blok flüt icra performansı dereceli puanlama anahtarının güvenilir ve geçerli
(G: 0.89, Phi: 0,79) bir ölçme aracı ve ideal puanlayıcı sayısının 4 olduğu;
kapsam geçerliği bakımından belirlenen görev basamaklarının beceriyi yeterince
açığa çıkardığı sonucuna ulaşılmıştır.
Blok flüt performansı Genellenebilirlik teorisi Müzik eğitimi Analitik rubrik
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Temmuz 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 17 Sayı: 3 |