The aim of this study is to determine pre-service teachers’ opinions about determining
and performing classroom rules. This study was conducted with pre-service elementary school
teachers who had taken the course of Classroom Management at the Department of Education at
Uluda University in the academic year of 2006-2007. A total of 90 pre-service teachers among whom
47 were females and 43 were males participated. The “Pre-Service Teachers” Opinions About
Determining and Performing Classroom Rules” questionnaire was used as the data gathering tool in
the study. The analyses of the data gathered during the study were made by using the percentage (%),
frequency (f) and chi-square techniques. The pre-service teachers’ opinions are discussed at the end of
the study.
Bu çalışma 2006-2007 eğitim-öğretim yılında Bursa Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi'ne devam eden, "Sınıf Yönetimi" dersini alan sınıf ve branş öğretmen adaylarının sınıf kurallarının belirleme ve uygulanmasına ilişkin görüşleri belirleme ve yaptırmak. Çalışmaya 47 kız, 43 erkek öğrenci olmak üzere 90 öğrenci katılmıştır. Veri toplamakУ "Sınıf Kurallarının Belirlenmesi Ve Uygulanmasına İlişkin Öğretmen Adayları Görüşleri "anketi kullanılmıştır. (%) Ve frekans (f) dağılımlarından ve Kaykare (χ 2 ) analizinden yararlanılmıştır. Araştırma sonucunda; öğretmen adaylarının sınıfı kuralları belirlemeye ve kullanaya ilişkin görüşleri tespit edilmeye çalışılmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 26 Haziran 2008 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2008 Cilt: 7 Sayı: 2 |