Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

CUSTOMER EXPERIENCE IN ONLINE REAL ESTATE SALES: A MARKETPLACE STUDY

Yıl 2024, Cilt: 2 Sayı: 1, 1 - 22, 23.03.2024
https://doi.org/10.62101/iticudisticaretdergisi.1368706

Öz

The main purpose of this research is to examine customer experience in online real estate sales. In this study, customer experience and marketplace review in online real estate sales are discussed. The research was created in the screening model, which is one of the quantitative research methods. The population of the research consisted of individuals over the age of 18 who lived in Istanbul and used real estate marketplaces, and the sample consisted of individuals who were in the universe and volunteered to participate in the research. Simple random sampling method was used as the sampling method. A total of 411 people participated in the research, and the data were analyzed using SPSS 29 and AMOS 29 programs. As a result of the research, it was seen that there was no significant difference in the sub-dimensions of ease of use, privacy and reliability of the site, according to gender, of customer experiences who used real estate marketplaces. According to age, it was found that those in the 18-25 age group have a higher average in privacy in the lower height of privacy. According to the profession, it has been determined that there is a significant difference in favor of self-employment between public institution employees and self-employed in the reliability sub-dimension. According to the education level, it was seen that the average of the university graduates regarding the ease of use of the site was high. The real estate sector, one of the service sectors, has also been affected by these developments. Real estate marketing activities carried out with classical marketing methods have started to be replaced by online marketing. Considering that the quality of the services offered by businesses to their consumers in these environments, which can be called electronic marketplaces, affects the purchasing behavior of consumers, it is important to study in this field.

Kaynakça

  • AMA. (2021). What is Digital Marketing? AMA: American Marketing Association: https://www.ama.org/pages/what-is-digital-marketing/ Erişim Tarihi 18.12.2022.
  • Barnes, J. G. (2013). Müşteri bağlantısı kurulması: müşteri ilişkilerini anlamaya yönelik bir çerçeve. D. Peppers, & M. Rogers içinde, Müşteri İlişkileri Yönetimi (s. 86-98). Optimist, İstanbul.
  • Bulunmaz, B. (2016). Gelişen teknolojiyle birlikte değişen pazarlama yöntemleri ve dijital pazarlama. TRT Akademi, 348-365.
  • Büyüköztürk Ş., Çokluk, Ö., Şekercioğlu, G., (2014) sosyal bilimler için çok değişkenli istatistik: spss ve lısrel uygulamaları, Pegem Akademi Yayıncılık, Ankara
  • Chaffey, D., & Ellis-Chadwick, F. (2016). Dijital pazarlama. (F. Apaydın, & A. Aksakal, Dü) Edinburgh, United Kingdom: Pearson Education Limited.
  • Constantinides, E. (2014). Foundations of social media marketing. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 148, 40-57.
  • Çengel, Ö. (2006). Gayrimenkul sektöründe modern pazarlama teknikleri ve güncel uygulamalar, İstanbul Ticaret Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 5(9), 125-131.
  • Erdem, C., & Tavşan, N. (2019). Müşteri deneyimi yönetimi. Beta, İstanbul.
  • Erkan, B. (2019). Türkiye’de gayrimenkul pazarlamasına elektronik pazaryeri modeli kullanımı ve sanal mağaza hizmet kalitesinin tüketicinin satın alma sürecine etkisi, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul Altınbaş Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Evans, D. (2010). Social media marketing: the next generation of business engagement. John Wiley & Sons.
  • Kotler, P., & Armstrong, G. (2008). Principles of Marketing. Financial Times Prentice Hall, New Jersey.
  • Peppers, D., & Rogers, M. (2013). Müşteri ilişkileri yönetimi CRM. Optimist Yayınları, İstanbul.
  • Pine, J., & Gilmore, J. (2012). Deneyim ekonomisi. Optimist Yayınları, İstanbul.
  • Tek, Ö. B. (1999). Pazarlama ilkeleri, San Ajans, İzmir.
  • Varnalı, K. (2017). Müşteri deneyimi. Kapital Medya Hizmetleri, İstanbul.
  • Wilkie, W. L., Moore, ES. (2007). What does the definition of marketing tell us about ourselves?. Journal of Public Policy & Marketing, 26(2): 269-276.

ONLİNE GAYRİMENKUL SATIŞINDA MÜŞTERİ DENEYİMİ: PAZARYERİ İNCELEMESİ

Yıl 2024, Cilt: 2 Sayı: 1, 1 - 22, 23.03.2024
https://doi.org/10.62101/iticudisticaretdergisi.1368706

Öz

Amaç: Bu araştırmanın temel amacı, online gayrimenkul satışında müşteri deneyiminin incelenmesidir. Yöntem: Araştırma nicel araştırma yöntemlerinden tarama modelinde oluşturulmuştur. Araştırmanın evrenini İstanbul ilinde yaşayan ve gayrimenkul pazaryerlerini kullanmış 18 yaş üstü bireyler, örneklemiyse evrende yer alan ve araştırmaya katılmaya gönüllü bireyler oluşturmuştur. Örneklem yöntemi olarak basit tesadüfi örnekleme metodu kullanılmıştır. Araştırmaya toplam 411 kişi katılmış, verilerin analizi SPSS 29 ve AMOS 29 programı aracılığıyla yapılmıştır. Bulgular: Araştırma sonucunda gayrimenkul pazaryerlerini kullanmış müşteri deneyimlerinin cinsiyete göre sitenin kullanım kolaylığı, gizlilik ve güvenilirlik alt boyutlarında anlamlı farklılık tespit edilmediği görülmüştür. Yaşa göre ise gizlilik alt boyunda 18-25 yaş grubundakilerin gizlilik konusunda daha yüksek ortalamaya sahip oldukları bulunmuştur. Mesleğe göre ise güvenilirlik alt boyutunda kamu kurum çalışanı ile serbest meslek arasında serbest meslek lehine anlamlı farklılık olduğu tespit edilmiştir. Eğitim duruma göre ise üniversite mezunlarının sitenin kullanım kolaylığı ile ilgili ortalamalarının yüksek olduğu görülmüştür. Özgünlük: Hizmet sektörlerinden birisi olan gayrimenkul sektörü de bu gelişmelerden etkilenmiştir. Klasik pazarlama yöntemleriyle yürütülen gayrimenkul pazarlama faaliyetleri de yerini internetten gerçekleştirilen pazarlamaya bırakmaya başlamıştır. Elektronik Pazar yeri şeklinde adlandırılabilecek bu ortamlarda işletmelerin tüketicilerine sundukları hizmetlerin kalitesi tüketicilerin satın alma davranışlarını etkilediği düşünüldüğünde bu alanda çalışılması önem arz etmektedir.

Kaynakça

  • AMA. (2021). What is Digital Marketing? AMA: American Marketing Association: https://www.ama.org/pages/what-is-digital-marketing/ Erişim Tarihi 18.12.2022.
  • Barnes, J. G. (2013). Müşteri bağlantısı kurulması: müşteri ilişkilerini anlamaya yönelik bir çerçeve. D. Peppers, & M. Rogers içinde, Müşteri İlişkileri Yönetimi (s. 86-98). Optimist, İstanbul.
  • Bulunmaz, B. (2016). Gelişen teknolojiyle birlikte değişen pazarlama yöntemleri ve dijital pazarlama. TRT Akademi, 348-365.
  • Büyüköztürk Ş., Çokluk, Ö., Şekercioğlu, G., (2014) sosyal bilimler için çok değişkenli istatistik: spss ve lısrel uygulamaları, Pegem Akademi Yayıncılık, Ankara
  • Chaffey, D., & Ellis-Chadwick, F. (2016). Dijital pazarlama. (F. Apaydın, & A. Aksakal, Dü) Edinburgh, United Kingdom: Pearson Education Limited.
  • Constantinides, E. (2014). Foundations of social media marketing. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 148, 40-57.
  • Çengel, Ö. (2006). Gayrimenkul sektöründe modern pazarlama teknikleri ve güncel uygulamalar, İstanbul Ticaret Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 5(9), 125-131.
  • Erdem, C., & Tavşan, N. (2019). Müşteri deneyimi yönetimi. Beta, İstanbul.
  • Erkan, B. (2019). Türkiye’de gayrimenkul pazarlamasına elektronik pazaryeri modeli kullanımı ve sanal mağaza hizmet kalitesinin tüketicinin satın alma sürecine etkisi, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul Altınbaş Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Evans, D. (2010). Social media marketing: the next generation of business engagement. John Wiley & Sons.
  • Kotler, P., & Armstrong, G. (2008). Principles of Marketing. Financial Times Prentice Hall, New Jersey.
  • Peppers, D., & Rogers, M. (2013). Müşteri ilişkileri yönetimi CRM. Optimist Yayınları, İstanbul.
  • Pine, J., & Gilmore, J. (2012). Deneyim ekonomisi. Optimist Yayınları, İstanbul.
  • Tek, Ö. B. (1999). Pazarlama ilkeleri, San Ajans, İzmir.
  • Varnalı, K. (2017). Müşteri deneyimi. Kapital Medya Hizmetleri, İstanbul.
  • Wilkie, W. L., Moore, ES. (2007). What does the definition of marketing tell us about ourselves?. Journal of Public Policy & Marketing, 26(2): 269-276.
Toplam 16 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Tüketici Davranışı
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Mücahit Mustafa Hayal

Erken Görünüm Tarihi 23 Mart 2024
Yayımlanma Tarihi 23 Mart 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024 Cilt: 2 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Hayal, M. M. (2024). ONLİNE GAYRİMENKUL SATIŞINDA MÜŞTERİ DENEYİMİ: PAZARYERİ İNCELEMESİ. İstanbul Ticaret Üniversitesi Dış Ticaret Dergisi, 2(1), 1-22. https://doi.org/10.62101/iticudisticaretdergisi.1368706