Bilişim teknolojileri araçlarını
çocukların gözlemledikleri problemleri çözmek için disiplinlerarası
kullanmaları yönünde farkındalık yaratmak çeşitli ülkeler için öncelikli
konulardan birisidir. Günümüzde, bireyler ürünleri kendi istekleri
doğrultusunda kullanmak istedikleri için, 'kendin yap' akımı yaygınlaşmaya
başlamış ve teknolojinin sağladığı olanaklar sonucunda buluş kültürü doğmuştur.
Bu çalışma üç boyutlu tasarımlara ilişkin uygulamalar yapmak ve çocukların üç
boyutlu tasarım ve üretim aktivitelerinden sonra bu süreçlere ilişkin
farkındalık kazanıp kazanmadıklarını görebilmek için onların bilişimle üretim
konusundaki güncel görüşlerini ortaya çıkarmayı amaçlamaktadır. Araştırmada, Tinkercad
programının kullanımı ve çocukların 3D tasarımlarının incelenmesine yönelik
soruların yanıtlanması amacıyla nitel bir yöntem olan keşfedici durum çalışması
kullanılmıştır. Çalışma, Ankara Büyükşehir Belediyesi Çocuk Konseyinden
toplam 22 çocuğun, Autodesk firmasına ait Tinkercad 3 boyutlu tasarım ve üretim
etkinliğine bir gün katılmasıyla gerçekleştirilmiştir. Çocukların ve ebeveynlerin bilişim
teknolojileri kullanım durumları, çocukların 3 boyutlu tasarımları ve
farkındalık düzeyleri gibi çeşitli temalar çalışma kapsamında analiz
edilmiştir. Araştırma sonuçları, çocukların bilişim teknolojilerini iletişim ve
eğlence amacıyla kullanmalarına rağmen, bilişim teknolojilerinin üretim yönünün
bilincinde olmadıklarını göstermektedir. Çocuklara bilgisayarlarla ve
bilgisayarlaşmış cihazlarla üretim yapabilme olanağı sağlayan etkinlikler
hazırlamak, bilişim teknolojilerinin potansiyel gücünü görebilmeleri açısından
yararlı olacaktır.
Increasing awareness on children’s
using ICT tools interdisciplinary to solve the problems they observe is one of
the priority issues in the pursuit of several countries. Today, because
individuals want to use products by their own pleasure and wishes, “do it
yourself” movement has started to become common and as a result of the
facilities of technology, the culture of creation was born. This study aims to
find out children’s current views on production,
to make implementations regarding 3D designs and to discover whether there is awareness
in children’s ideas regarding production after the 3D design and production
activities. Exploratory case study, a qualitative method, was used to answer
the questions regarding the use of Tinkercad program and children's examination
of their 3D designs. A total of 22
children from the Child Council of Ankara Metropolitan Municipality
participated in a one day 3D design and production activity with Tinkercad
online design program presented by Autodesk. Several themes such as information
technology use of children and their parents, children’s 3D designs and their
awareness levels were analyzed. Results show that even though children use
information technologies for communication and fun, they are unaware of the
productive aspects of ICT. Organizing activities allowing them to produce with
computers and computerized machines help children to see the potential power of
ICT.
public spaces and computing authoring tools pedagogical issues
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 25 Ocak 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Sayı: 11 |