Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

NAHÇIVAN'DA PEDAGOJİK EĞİTİMİN GELİŞİMİNDE ORDUBAD İLKOKULU’NUN ROLÜ

Yıl 2019, Cilt: 16 Sayı: 63, 467 - 474, 15.09.2019

Öz

Bugün, ulusal eğitim sistemimizin Ordubad bölgesindeki gelişiminin araştırılması, tarihî ve sosyo- kültürel kaynaklarımızın araştırılmasında çok önemli bir faktör olarak özel öneme sahiptir. Ordubad’da okul ve pedagojik düşüncenin gelişim aşamalarını, özelliklerini araştırıp ortaya çıkarmak, tüm ülke eğitimindeki yerini ve konumunu belirlemek birçok açıdan önem kazanmıştır. Öncelikle, Ordubad İlköğretim Okulu’ndaki eğitim tarihinin gelişim sürecini ve bu sürece etki eden faktörleri, eğitim alanına sunduğu katkıları açığa çıkarmak günümüzün pedagojik düşünce tarihi için öncelikli meselelerdendir. Ordubad’da eğitim ve öğretim tecrübesi tarihî özelliklere sahiptir. Bu bölgedeki okullar ve yapılan eğitim Azerbaycan’daki eğitim tarihinin bir parçası konumundadır. Burada yapılan eğitim ve öğrenci yetiştirme tecrübesi ilk adımdan başlayarak bölgede yaşayan Azerbaycan Türklerinin, ulusal ve kültürel özelliklerine göre şekillenmiştir. Ordubad İlkokulu XX. yüzyılın başlarında Azerbaycan'da açılan ilk Rus devlet okullarından biridir. Bu okulun Azerbaycan'ın sosyo-kültürel merkezlerinden biri olarak ortaya çıkması ve gelişimi, bölgede yürütülen eğitimde öncü fikirlerin yayılmasında önemli rol oynamıştır. Ordubad İlkokulu şehrin sosyo-kültürel hayatının yeniliklere açık, çağdaş bir içerikle zenginleşmesine ve gelişimine, bölgede bu tip yeni okulların açılmasına olumlu katkılar sağlamıştır.

Kaynakça

  • ADİGÖZALOV, Ali (2003). Batı Azerbaycan'daki Ulusal Okullarımızın Tarihinden. Bakü: Eğitim Yayınevi.
  • AHMEDOV, Huseyn (2000). XIX. Yüzyıl Azerbaycan Okulu. Bakü: Eğitim Yayınevi. AHMEDOV, Huseyn (2014). Azerbaycan Okulunun Tarihi ve Pedagojik Fikri. YükseköğretimKurumlarında Lisans Düzeyinde Okuyan Öğrenciler İçin Ders Kitabı. Bakü: Bilim ve Eğitim Yayınevi.
  • KAZİMOV, İbrahim (2007). Nahçivan: Nüfus, Sosyo-Ekonomik ve Politik Tarih (1828-1920).Bakü: Bilim Yayınevi.
  • MARDANOV, Mısır (2011). Azerbaycan Eğitim Tarihi. Bakü: Eğitim
  • MOLLAYEV, İbrahim (1983). Nahçıvan Özerk Cumhuriyeti'nde Halk Eğitiminin Gelişimi.Bakü: Bilgi Toplumu Yayınevi.
Toplam 5 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Taleh Halilov

Yayımlanma Tarihi 15 Eylül 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 16 Sayı: 63

Kaynak Göster

APA Halilov, T. (2019). NAHÇIVAN’DA PEDAGOJİK EĞİTİMİN GELİŞİMİNDE ORDUBAD İLKOKULU’NUN ROLÜ. Karadeniz Araştırmaları, 16(63), 467-474.
AMA Halilov T. NAHÇIVAN’DA PEDAGOJİK EĞİTİMİN GELİŞİMİNDE ORDUBAD İLKOKULU’NUN ROLÜ. Karadeniz Araştırmaları. Eylül 2019;16(63):467-474.
Chicago Halilov, Taleh. “NAHÇIVAN’DA PEDAGOJİK EĞİTİMİN GELİŞİMİNDE ORDUBAD İLKOKULU’NUN ROLÜ”. Karadeniz Araştırmaları 16, sy. 63 (Eylül 2019): 467-74.
EndNote Halilov T (01 Eylül 2019) NAHÇIVAN’DA PEDAGOJİK EĞİTİMİN GELİŞİMİNDE ORDUBAD İLKOKULU’NUN ROLÜ. Karadeniz Araştırmaları 16 63 467–474.
IEEE T. Halilov, “NAHÇIVAN’DA PEDAGOJİK EĞİTİMİN GELİŞİMİNDE ORDUBAD İLKOKULU’NUN ROLÜ”, Karadeniz Araştırmaları, c. 16, sy. 63, ss. 467–474, 2019.
ISNAD Halilov, Taleh. “NAHÇIVAN’DA PEDAGOJİK EĞİTİMİN GELİŞİMİNDE ORDUBAD İLKOKULU’NUN ROLÜ”. Karadeniz Araştırmaları 16/63 (Eylül 2019), 467-474.
JAMA Halilov T. NAHÇIVAN’DA PEDAGOJİK EĞİTİMİN GELİŞİMİNDE ORDUBAD İLKOKULU’NUN ROLÜ. Karadeniz Araştırmaları. 2019;16:467–474.
MLA Halilov, Taleh. “NAHÇIVAN’DA PEDAGOJİK EĞİTİMİN GELİŞİMİNDE ORDUBAD İLKOKULU’NUN ROLÜ”. Karadeniz Araştırmaları, c. 16, sy. 63, 2019, ss. 467-74.
Vancouver Halilov T. NAHÇIVAN’DA PEDAGOJİK EĞİTİMİN GELİŞİMİNDE ORDUBAD İLKOKULU’NUN ROLÜ. Karadeniz Araştırmaları. 2019;16(63):467-74.