BibTex RIS Kaynak Göster

AÇIKÖĞRETİM FAKÜLTESİ SOSYAL BİLİMLER ÖNLİSANS PROGRAMININ ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİNE GÖRE DEĞERLENDİRİLMESİ

Yıl 2018, , 2168 - 2178, 01.01.2018
https://doi.org/10.29299/kefad.2018.19.03.010

Öz

Eğitim programlarını değerlendirme ve geliştirme süreci, bir programın tasarlanması, geliştirilmesi, denenmesi test edilmesi , uygulanması, değerlendirilmesi ve düzeltilmesini kapsayan sistematik ve dinamik bir süreçtir. Okullarda uygulanan eğitim programlarının etkililiğini, başarısını ve sürdürülebilirliğini belirlemede program değerlendirme çalışmaları önemli bir yer tutar. Eğitimde program değerlendirme uygulamaları, program geliştirme sürecinde programın yönetici ve yürütücülerine program öğeleri hakkında detaylı bilgi verirken aynı zamanda programın en temel bileşenlerinden biri olan öğrencilere, programın geliştirilmesi sürecinde aktif rol vermesi noktasında da önemlidir. Bu araştırmanın amacı, 2015 senesinde tamamlanan “Açıköğretim Fakültesi Sosyal Bilimler Önlisans Programı’nın Değerlendirilmesi ve Geliştirilmesine Yönelik Öneriler” başlıklı doktora tezi sonuçlarına göre ilgili kurumun gerçekleştirdiği yenilikleri tanımlamaktır. Çalışma betimsel tarama çalışmasıdır. Araştırma verilerine ilgili doktora tezinden elde edilen sonuçlar ve ilgili kurumun web sayfası incelenerek ulaşılmıştır. Doktora tezinden elde edilen sonuçların büyük bir kısmının kurum yöneticilerince dikkate alınarak iyileştirmelerin yapıldığı görülmektedir. İyileştirmelerin açıköğretim kitapları, sınav sistemi ve e-öğrenme malzemeleri üzerinde oldukça belirgin olduğu görülmüştür.

Kaynakça

  • Demirel, Ö. (2006). Kuramdan uygulamaya eğitimde program geliştirme (9. Baskı). Ankara: PegemA Yayıncılık.
  • Karasar, N. (2006). Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Nobel Yayıncılık.
  • Öktem, R. (2005). Araştırma modeli. 04.11.2013 tarihinde http://80.251.40.59/education.ankara.edu.tr/aksoy/eay/0506guz/r_oktem.doc adresinden erişilmiştir.
  • Özarslan, Y. (2008). Uzaktan eğitim uygulamaları için açık kaynak kodlu öğrenme yönetim sistemleri. XIII. Türkiye'de İnternet Konferansı. Ankara: Orta Doğu Teknik Üniversitesi.
  • Özdemir, S.M. (2009). Eğitimde program değerlendirme ve Türkiye’de eğitim programlarının değerlendirme çalışmalarının incelenmesi. Yüzüncü Yıl Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Dergisi. Cilt:VI, Sayı:II, 126-149.
  • Özkul A.E. ve Aydın C.H. (2012). Öğrenci adaylarının açık ve uzaktan öğrenmeye yönelik görüşleri. Akademik Bilişim 2012, Uşak: Uşak Üniversitesi.
  • Usta, İ. (2015). Açıköğretim Fakültesi Sosyal Bilimler Önlisans Programının Değerlendirilmesi ve Geliştirilmesine Yönelik Öneriler. Doktora tezi, Anadolu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eskişehir.
  • Yıldırım C. (1966). Eğitimde araştırma metotları. Ankara: Akyıldız Matbası.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2011). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.

AÇIKÖĞRETİM FAKÜLTESİ SOSYAL BİLİMLER ÖNLİSANS PROGRAMININ ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİNE GÖRE DEĞERLENDİRİLMESİ

Yıl 2018, , 2168 - 2178, 01.01.2018
https://doi.org/10.29299/kefad.2018.19.03.010

Öz

Kaynakça

  • Demirel, Ö. (2006). Kuramdan uygulamaya eğitimde program geliştirme (9. Baskı). Ankara: PegemA Yayıncılık.
  • Karasar, N. (2006). Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Nobel Yayıncılık.
  • Öktem, R. (2005). Araştırma modeli. 04.11.2013 tarihinde http://80.251.40.59/education.ankara.edu.tr/aksoy/eay/0506guz/r_oktem.doc adresinden erişilmiştir.
  • Özarslan, Y. (2008). Uzaktan eğitim uygulamaları için açık kaynak kodlu öğrenme yönetim sistemleri. XIII. Türkiye'de İnternet Konferansı. Ankara: Orta Doğu Teknik Üniversitesi.
  • Özdemir, S.M. (2009). Eğitimde program değerlendirme ve Türkiye’de eğitim programlarının değerlendirme çalışmalarının incelenmesi. Yüzüncü Yıl Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Dergisi. Cilt:VI, Sayı:II, 126-149.
  • Özkul A.E. ve Aydın C.H. (2012). Öğrenci adaylarının açık ve uzaktan öğrenmeye yönelik görüşleri. Akademik Bilişim 2012, Uşak: Uşak Üniversitesi.
  • Usta, İ. (2015). Açıköğretim Fakültesi Sosyal Bilimler Önlisans Programının Değerlendirilmesi ve Geliştirilmesine Yönelik Öneriler. Doktora tezi, Anadolu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eskişehir.
  • Yıldırım C. (1966). Eğitimde araştırma metotları. Ankara: Akyıldız Matbası.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2011). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
Toplam 9 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Research Article
Yazarlar

İlker Usta Bu kişi benim

Ayhan Hakan Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ocak 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018

Kaynak Göster

APA Usta, İ., & Hakan, A. (2018). AÇIKÖĞRETİM FAKÜLTESİ SOSYAL BİLİMLER ÖNLİSANS PROGRAMININ ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİNE GÖRE DEĞERLENDİRİLMESİ. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 19(3), 2168-2178. https://doi.org/10.29299/kefad.2018.19.03.010

2562219122   19121   19116   19117     19118       19119       19120     19124