Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ MÜZİK EĞİTİMİ DERSLERİNE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ - OPINIONS OF PRESCHOOL TEACHER CANDIDATES ABOUT MUSIC EDUCATION LESSONS

Yıl 2018, Cilt: 10 Sayı: 23, 1 - 10, 31.03.2018
https://doi.org/10.20875/makusobed.348910

Öz

Okul
öncesi eğitimin çocukların tüm gelişim alanlarını kapsayacak şekilde
düzenlenmesi ve uygulanması iyi yetişmiş, donanımlı okul öncesi öğretmenlerin
varlığı ile mümkündür. Okul öncesi dönemde, tüm gelişim alanlarını desteklemesi
bakımından amaçları ve hedefleri çocukların müziksel gelişim özelliklerine göre
belirlenmiş müzik eğitimi verilmesi büyük bir önem taşımaktadır. Bunun
gerçekleşebilmesi ise kapsamlı, dengeli, çocukların müziksel gelişim
özelliklerini gözeten bir eğitim programı ve bu programı yürütebilecek düzeyde
müzik donanımına sahip okul öncesi öğretmenlerle mümkündür.
Okul
öncesi öğretmen adaylarının, lisans düzeyinde almış oldukları müzik eğitimi
sonucunda müziksel açıdan ne ölçüde yeterli olarak yetiştirildikleri,
kendilerini ne ölçüde yeterli gördükleri ve algıladıkları önem taşımaktadır.
Buradan hareketle bu çalışmada okul öncesi öğretmen adaylarının, lisans
eğitimlerinin üçüncü yılında iki yarıyıl boyunca aldıkları Müzik Eğitimi I ve
Müzik Eğitimi II derslerine yönelik görüşlerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Bu
çalışma, tarama modeli kullanılarak gerçekleştirilmiş betimsel bir
araştırmadır. Araştırmanın çalışma grubunu, 2016-2017 eğitim-öğretim yılında
Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi ve Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Okul
Öncesi Eğitimi Anabilim Dalı son sınıfında öğrenim gören 210 öğrenci
oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak Şehriban (2013)
tarafından geliştirilen, geçerlik ve güvenirlik çalışması yapılmış ve
güvenirlik katsayısı α= 0.90 olarak bulunmuş likert tipi anket kullanılmıştır. Araştırmanın
amacı doğrultusunda toplanan veriler SPSS programı kullanılarak analiz edilmiş,
frekans ve yüzde değerler ile madde aritmetik ortalamaları kullanılarak
yorumlanmıştır.

Kaynakça

  • Altaş, B. (2006). Anasınıfı Öğretmenlerinin Müzik Eğitimine Yönelik Algıladıkları Yeterlilikler ve Müzik Eğitimi Ortamına Yönelik Düşünceleri. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul Marmara Üniversitesi.
  • Gates, J. T. (1999). Why Study Music. Vision 2020: The Housewright Symposium on the Future of Music Education, 55-8
  • Karasar, N. (1998). Bilimsel Araştırma Yöntemi, Ankara: Nobel Yayın Dağıtım. Koca, Ş. (2013). Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının Müzik Derslerine İlişkin Yeterliklerinin Değerlendirilmesi. International Journal of Social Science, 6 (3), 321-331
  • Mavesky, M. (2002). Creative Activities for Young Children. 7th Edition. Delmar Adivision Of Thomson Learning Printer in The U.S.A.
  • MEB. (2013). Okul Öncesi Eğitim Programı. Ankara: Milli Eğitim Basımevi.
  • Ömeroğlu, E., Ersoy, Ö., Tezel Şahin, F., Kandır, A. ve Turla, A. (2003). Müziğin Okul Öncesi Eğitimde Kullanılması, Ankara: Kok Yayıncılık.
  • Özkut, B. ve Kaya, S. Ö. (2012). İlkoğretim Okullarında Görev Yapan Okul Öncesi Öğretmenlerinin Lisans Döneminde Aldıkları Müzik Eğitiminin Mesleki Yaşantılarına Olan Etkilerinin İncelenmesi. International Journal of New Trends in Arts, Sports & Science Education, 1 (1)
  • Yıldız, G. (2002). Müzik Öğretimi. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Yıldız, G. (2017). Okul Öncesi Öğretmen Adaylarına Yönelik Müzik Eğitimi Öz- Yeterlik Ölçeğinin Geliştirilmesi. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 9(19)

OPINIONS OF PRESCHOOL TEACHER CANDIDATES ABOUT MUSIC EDUCATION LESSONS

Yıl 2018, Cilt: 10 Sayı: 23, 1 - 10, 31.03.2018
https://doi.org/10.20875/makusobed.348910

Öz




















Organization and application of preschool education to
encompass all developmental areas in children is possible with well-trained and
well-equipped preschool teachers. In the preschool period providing music
education determined according to the aims and targets of musical development
characteristics of children is very important in terms of supporting all
developmental areas. For this to occur, a comprehensive, balanced education
program following the musical development characteristics of children provided
by preschool teachers with a sufficient level of musical training to run the
program is required. It is important to determine how preschool teacher
candidates feel about music after the music education received at undergraduate
level; how sufficient do they think the training was, how sufficient do they see
and perceive themselves as being. Moving from this point, this study aimed to
determine the opinions of preschool teacher candidates related to the Music
Education I and Music Education II lessons received during the second semester
of the third year of undergraduate education. This study is descriptive
research completed using a screening model. The study group for the research
comprised 210 students attending the final year of the Preschool Teaching
Departments of the Faculties of Education at Mehmet Akif Ersoy University and
Pamukkale University in the 2016-2017 educational year. The data collection
tool used in the research was developed by Şehriban (2013) and is a Likert-type
survey with validity and reliability studies completed and a reliability
coefficient of α= 0.90. In light of the aim of the research, the SPSS program
was used to analyze the data, interpreted with frequency and percentage values
and arithmetic means of items.

Kaynakça

  • Altaş, B. (2006). Anasınıfı Öğretmenlerinin Müzik Eğitimine Yönelik Algıladıkları Yeterlilikler ve Müzik Eğitimi Ortamına Yönelik Düşünceleri. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul Marmara Üniversitesi.
  • Gates, J. T. (1999). Why Study Music. Vision 2020: The Housewright Symposium on the Future of Music Education, 55-8
  • Karasar, N. (1998). Bilimsel Araştırma Yöntemi, Ankara: Nobel Yayın Dağıtım. Koca, Ş. (2013). Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının Müzik Derslerine İlişkin Yeterliklerinin Değerlendirilmesi. International Journal of Social Science, 6 (3), 321-331
  • Mavesky, M. (2002). Creative Activities for Young Children. 7th Edition. Delmar Adivision Of Thomson Learning Printer in The U.S.A.
  • MEB. (2013). Okul Öncesi Eğitim Programı. Ankara: Milli Eğitim Basımevi.
  • Ömeroğlu, E., Ersoy, Ö., Tezel Şahin, F., Kandır, A. ve Turla, A. (2003). Müziğin Okul Öncesi Eğitimde Kullanılması, Ankara: Kok Yayıncılık.
  • Özkut, B. ve Kaya, S. Ö. (2012). İlkoğretim Okullarında Görev Yapan Okul Öncesi Öğretmenlerinin Lisans Döneminde Aldıkları Müzik Eğitiminin Mesleki Yaşantılarına Olan Etkilerinin İncelenmesi. International Journal of New Trends in Arts, Sports & Science Education, 1 (1)
  • Yıldız, G. (2002). Müzik Öğretimi. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Yıldız, G. (2017). Okul Öncesi Öğretmen Adaylarına Yönelik Müzik Eğitimi Öz- Yeterlik Ölçeğinin Geliştirilmesi. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 9(19)
Toplam 9 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Gökay Yıldız

Yayımlanma Tarihi 31 Mart 2018
Gönderilme Tarihi 2 Kasım 2017
Kabul Tarihi 1 Mart 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 10 Sayı: 23

Kaynak Göster

APA Yıldız, G. (2018). OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ MÜZİK EĞİTİMİ DERSLERİNE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ - OPINIONS OF PRESCHOOL TEACHER CANDIDATES ABOUT MUSIC EDUCATION LESSONS. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 10(23), 1-10. https://doi.org/10.20875/makusobed.348910