Bu çalışmada ilköğretim matematik öğretmeni adaylarının gerçek sınıflarda yürüttükleri öğretim süreci çerçevesinde yaptıkları öğretimsel açıklamaların matematik üslubu açısından incelenmesi amaçlanmıştır. Yapılan bu incelemede öğretmen adaylarının matematik üslubunu kullanmada sergiledikleri olası uygunsuz durumların ve yetersizliklerin saptanması hedeflenmiştir. Bu amaç doğrultusunda, nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması yaklaşımı benimsenerek son sınıfta öğrenim görmekte olan 12 ilköğretim matematik öğretmeni adayının video ile kayıt altına alınmış ders anlatım süreçleri matematik üslubu açısından analiz edilmiştir. Analizin gerçekleştirilmesinde, literatürde dörtlü bilgi modelinin matematik üslubu açısından yorumlanması ile oluşturulmuş bir kavramsal çerçeve temel alınmıştır. Elde edilen bulgular öğretmen adaylarının matematiksel terminolojiyi birçok durumda yanlış kullandıklarını ve matematiksel kavramları tanımlamada veya açıklamada terminolojiyi basite indirgediklerini göstermiştir. Bununla birlikte öğretmen adaylarının matematiksel kavramları ve prosedürleri izah etmek için ders öncesinde hazırladıkları açıklamaları, kavramların farklı temsil biçimleriyle tutarsızlıklar barındırdığı saptanmıştır. Çalışmada elde edilen bulgular, öğretmen adaylarının matematik üslubunun öğrencilerin matematiği anlamlandırmasındaki etkisi ve öğretim sürecindeki önemi hususlarında farkındalıklarının arttırılmasının gerekli olduğuna işaret etmektedir. Öğretmen adaylarının pedagojik alan bilgilerini geliştirmeye yönelik literatürdeki güncel gelişmeler odağında, bu ihtiyacın nasıl karşılanabileceğine yönelik önerilerde bulunulmuştur.
İlköğretim matematik öğretmeni adayları Pedagojik alan bilgisi Matematik üslubu
In this study, it was aimed to examine the instructional explanations made by prospective elementary mathematics teachers within the context of the teaching process they carried out in real classrooms in terms of mathematics register. The aim of this inspection was to identify the possible inappropriate situations and inadequacies that pre-service teachers exhibit in using mathematics register. For this purpose, a case study approach, one of the qualitative research methods, was adopted and the video-recorded lecture processes of 12 prospective elementary mathematics teachers in their final year were analyzed in terms of mathematics register. The analysis was based on a conceptual framework that was created by interpreting the Knowledge Quartet model in the literature in terms of mathematics register. The findings showed that the pre-service teachers misused mathematical terminology in many cases and simplified the terminology in defining or explaining mathematical concepts. In addition, pre-service teachers' explanations prepared before the course to explain mathematical concepts and procedures were found to be inconsistent with different representations of mathematical concepts. The findings of the study indicate that it is necessary to increase the awareness of pre-service teachers about the effect of mathematical style on students' understanding of mathematics and its importance in the teaching process. Suggestions were made on how this need could be met by focusing on the current developments in the literature on improving pre-service teachers' pedagogical content knowledge.
Prospective elementary mathematics teachers Pedagogical content knowledge Mathematics register
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 20 Aralık 2023 |
Gönderilme Tarihi | 20 Haziran 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 11 Sayı: 2 |