Küreselleşme ve zorunlu göçle birlikte ortaya çıkan uluslararası hareketlilik, hem ev sahibi ülke hem de göçmenler üzerinde büyük etkiler yaratmaktadır. Bu araştırmada Türkiye'nin bir sınır ilinde ortaokulda öğrenim gören Suriyeli öğrencilerin okula ilk geldiklerinde yaşadıkları deneyimlerin ve bu deneyimlerin zaman içindeki değişiminin gruplar arası temas teorisi temelinde incelenmesi amaçlanmaktadır. Araştırma, Suriyeli öğrencilerin ilk olumsuz temasın etkisiyle diğer öğrenciler tarafından akran zorbalığına ve yabancı düşmanlığına maruz kaldıklarını ortaya koymuştur. Ayrıca araştırmada, mülteci öğrencilerin dil engelleri nedeniyle iletişim ve akademik sorunlar yaşadıklarını ortaya konmuştur. Ancak zamanla öğrencilerin bir arada olmalarının ve Türkçe öğrenen Suriyeli öğrencilerin de etkisiyle gruplar arasındaki olumsuz temasın zamanla olumluya dönüştüğü ve gruplar arasında arkadaşlıkların kurulduğu tespit edilmiştir.
Gruplararası Temas Teorisi Mülteci Öğrenciler Dil Engeli Akran Zorbalığı
The international mobility that has occurred with globalization and forced migration has great effects on both the host country and the immigrants. In this research, it is aim to examine the experiences of Syrian students at secondary school in a border city of Turkey when they first came to school and the change of these experiences over time, on the basis of the theory of intergroup contact. The research revealed that Syrian students were exposed to peer bullying and xenophobia by other students with the effect of the first negative contact. In addition, the research revealed that refugee students experience communication and academic problems due to language barriers. However, with the effect of the students being together over time and the Syrian students learning Turkish, the negative contact between the groups turned into positive over time and it was determined that friendships between the groups were formed.
Intergroup Contact Theory Refugee Students Language Barrier Peer Bullying Xenophobia
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 28 Kasım 2022 |
Yayımlanma Tarihi | 28 Kasım 2022 |
Gönderilme Tarihi | 14 Eylül 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Sayı: 26 |